Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Radek Vorlíček, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Vorlíček
I.2 - Meno
Radek
I.3 - Tituly
Ph.D.
I.4 - Rok narodenia
1988
I.5 - Názov pracoviska
Ústav sociálnej antropológie
I.6 - Adresa pracoviska
Ústav sociálnej antropológie Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK Mlynské luhy 4 821 05 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Výzkumný pracovník
I.8 - E-mailová adresa
radek.vorlicek@fses.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://fses.uniba.sk/pracoviska/ustavy/ustav-socialnej-antropologie/pracovnici/
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Sociální antropologie
I.11 - ORCID iD
0000-0003-4500-0330

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Pardubice
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Sociální antropologie
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Pardubice
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
Sociální antropologie
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Karlova
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
Obecná antropologie
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Výzkumný pracovník Ústav sociálnej antropológie Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK Od 1.9.2023
Výzkumný pracovník Ústav sociálnej antropológie Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK 14.3.2022-31.5.2023
Akademický pracovník Univerzita Hradec Králové 1.5.2018-31.8.2022

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár ku kódovaniu etnografických dát Sociální antropologie 1
Pokročilá analýza dát Sociální antropologie 2
Antropológia detí a vzdelávania 1
Záverečná práca Sociální antropologie 1
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Vorlíček, R., & Kollerová, L. (2024). Non-inclusive teaching of students with special educational needs in a socioeconomically disadvantaged neighbourhood. International Journal of Inclusive Education, 1–15. https://doi.org/10.1080/13603116.2024.2398635

2

Vorlíček, R., & Kollerová, L. (2023). Being disliked and bullied: A case revealing the interplay between peer status and bullying. Children & Society, 00, 1_17, DOI: 10.1111/chso.12712.

3

Vorlíček, R. (2024). Segregated schools are not inclusive: the negative effects of segregation on the quality of teaching and learning in a primary school. Ethnography and Education, 1–17. https://doi.org/10.1080/17457823.2024.2318303


4

Janošová, P., Kollerová, L., Cakirpaloglu, P., & Vorlíček, R. (2023). Empatie žáků vůči šikanovaným spolužákům. Czechoslovak Psychology. Československá Psychologie, 67(1), 1-14. https://doi.org/10.51561/cspsych.67.1.1.  

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Vorlíček, R., & Kollerová, L. (2024). Non-inclusive teaching of students with special educational needs in a socioeconomically disadvantaged neighbourhood. International Journal of Inclusive Education, 1–15. https://doi.org/10.1080/13603116.2024.2398635

2

Vorlíček, R., & Kollerová, L. (2023). Being disliked and bullied: A case revealing the interplay between peer status and bullying. Children & Society, 00, 1_17, DOI: 10.1111/chso.12712.

3

Vorlíček, R. (2024). Segregated schools are not inclusive: the negative effects of segregation on the quality of teaching and learning in a primary school. Ethnography and Education, 1–17. https://doi.org/10.1080/17457823.2024.2318303


4

Janošová, P., Kollerová, L., Cakirpaloglu, P., & Vorlíček, R. (2023). Empatie žáků vůči šikanovaným spolužákům. Czechoslovak Psychology. Československá Psychologie, 67(1), 1-14. https://doi.org/10.51561/cspsych.67.1.1

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Project name: Segregation in education and challenges of interethnic peer inclusion in primary schools. Funded by the EU NextGenerationEU through the Recovery and Resilience Plan for Slovakia under the project No. PPM_09I03-03-V04-00252, Call code: 09I03-03-V04.

Pozice: hlavní řešitel

2

Kríza - ohrozenie aj výzva: stratégie zvládania pandemickej situácie v rodine aj na školách

Pozice: Postdok

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti