Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Martina Baránková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Baránková
I.2 - Meno
Martina
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1992
I.5 - Názov pracoviska
Ústav aplikovanej psychológie, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave/
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynské luhy 4, Bratislava 821 05, Slovakia
I.7 - Pracovné zaradenie
odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
martina.barankova@fses.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/30849
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
psychológia
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-4973-3243

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Katedra psychológia, Filozofická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
psychológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Ústav aplikovanej psychológia, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
psychológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Ústav aplikovanej psychológia, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2019
II.c - Odbor a program
psychológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborná asistentka Ústav aplikovanej psychológia, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave 2019 -
Psychologička Psychoterapeutické centrum Vejtusan 2021 -
Lektorka odborných kurzov Štatistický úrad SR 2019 - 2021
Vedúci vedecký pracovník EmotionID 2016-2019
Analýza tvárových výrazov EmotionID 2015-2016

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Tréning vo FACS Paul Ekman group 2016
Tréning v rodinnej terapii zameranej na emócie s Joanne Dolhanty, PhD. 2016
Terapia zameraná na emócie Level A s Ladislavom Timuľákom, PhD. a Leslie S. Greenbergom, PhD. 2016
Terapia zameraná na emócie Level A s Ladislavom Timuľákom, PhD. a Leslie S. Greenbergom, PhD. 2017
Dlhodobý výcvik v psychoterapii SLEA - Spoločnosť pre logoterapiu a existenciálnu analýzu 2017-2022
Terapia zameraná na súcit - základ s Nicola Petrocchi, PhD. 2018
Terapia zameraná na súcit - prokročilý s Nicola Petrocchi, PhD. 2018
CFT pre ťažkosti spojené s hanbou u sexuálnych minorít s Hannah Gilbert, PhD. a Nicola Petrocchi, PhD. 2020

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
21
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
22
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
44
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
38
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
20
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
50
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
50
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
26
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
26
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

ADC Kanovský, M., Baránková, M., Halamová, J., Strnádelová, B., & Koróniová, J. (2020). Analysis of Facial Expressions Made While Watching a Video Eliciting Compassion. Perceptual and Motor Skills, 127(2), 317-346.

2

ADC Baránková, M., Halamová, J., Gablíková, M., Koróniová, J., & Strnádelová, B. (2019). Analysis of spontaneous facial expression of compassion elicited by the video stimulus: facial expression of compassion. Ceskoslovenska Psychologie, 63(1), 26-41.

3

ADC Laco, M., Polatsek, P., Dekrét, Š., Benešová, V., Baránková, M., Strnádelová, B., Koróniová, J., & Gablíková, M. (2021). Effects of individual'semotions on saliency and visual search. The visual Comupter, 37(6). 1581-1592.

4

ADD Uhrecký, B., Gurňánková, J., & Baránková, M. (2020). Emotion regulation strategies in paramedic crew leaders during a simulated stressful task: a qualitative inquiry. Studia Psychologica, 62(2), 89-108.

5

ADN Baránková, M., Halamová, J., & Koróniová, J. (2019). Non-expert views of compassion: consensual qualitative research using focus groups. Human Affairs, 29(1), 6-19.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

ADC Kanovský, M., Baránková, M., Halamová, J., Strnádelová, B., & Koróniová, J. (2020). Analysis of Facial Expressions Made While Watching a Video Eliciting Compassion. Perceptual and Motor Skills, 127(2), 317-346.

2

ADC Baránková, M., Halamová, J., Gablíková, M., Koróniová, J., & Strnádelová, B. (2019). Analysis of spontaneous facial expression of compassion elicited by the video stimulus: facial expression of compassion. Ceskoslovenska Psychologie, 63(1), 26-41.

3

ADC Laco, M., Polatsek, P., Dekrét, Š., Benešová, V., Baránková, M., Strnádelová, B., Koróniová, J., & Gablíková, M. (2021). Effects of individual'semotions on saliency and visual search. The visual Comupter, 37(6). 1581-1592.

4

ADD Uhrecký, B., Gurňánková, J., & Baránková, M. (2020). Emotion regulation strategies in paramedic crew leaders during a simulated stressful task: a qualitative inquiry. Studia Psychologica, 62(2), 89-108.

5

ADN Baránková, M., Halamová, J., & Koróniová, J. (2019). Non-expert views of compassion: consensual qualitative research using focus groups. Human Affairs, 29(1), 6-19.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

ADN Non-expert views of compassion: consensual qualitative research using focus groups, Martina Baránková, Júlia Halamová, Jana Koróniová; [o1] 2019 - Gilbert, P. - Basran, J. - MacArthur, M. - Kirby, J. N. - Differences in the semantics of prosocial words: an exploration of compassion and kindness. - In: Mindfulness, Vol. 10, No. 11, 2019 ; s. 2259-2271 ; SCOPUSand the corresponding citation.

2

ADC Analysis of facial expressions made while watching a video eliciting compassion Martin Kanovský ... [et al.]; [o1] 2021 - Di Bello, M. - Ottaviani, C. - Petrocchi, N. - Compassion is not a benzo: Distinctive associations of heart rate variability with its empathic and action components. - In: Frontiers in Neuroscience, Vol. 15, 2021 ; Art. No. 617443 ; SCOPUS ; SCI ; SSCI

3

ADC Analysis of spontaneous facial experession of compassion elicited by the video stimulus: facial expression of compassion; Martina Baránková ... [et al.]; [o1] 2020 - Mascaro, J. - Florian, M. - Ash, M. - Palmer, P. - Frazier, T. - Condon, P. - Raison, Ch. - Ways of Knowing Compassion: How Do We Come to Know, Understand, and Measure Compassion When We See It?. - In: Frontiers in psychology, Vol. 11, 2020 ; Art. No. 547241 ; SSCI; [o2] 2020 - Ventura, D. - Heredia, L. - Torrente, M. - Vicens, P. - Automated emotional facial epression assessment and emotional elicitation through film clip stimuli. - In: Studia Psychologica, Vol. 62, No. 4, 2020 ; s. 363 ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Verejná dôvera, reziliencia a vnímaná hrozba COVID-19 APVV PP-COVID-20-0074

2

Medzikulturálne aspekty súcitu, sebasúcitu a sebakritickosti a testovanie ich ovplyvňovania VEGA 1/0075/19

3

Sebakritickosť verzus sebapotvrdzovanie vo forme vnútorného monológu v kontexte spracovania emócií a sociálnych kompetenciíVEGA 1/0578/15

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka výboru ECPA - European Community Psychology Association 2020 - 2023
Organizácia medzinárodnej konferencie Community Psychology in Slovakia 2020 2020
Organizácia medzinárodnej konferencie Community Psychology in Slovakia 2021 2021
Organizácia medzinárodnej konferencie Community Psychology in Slovakia 2022 2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28