|
Meno a priezvisko:
|
prof. Mgr. Lenka Sokolová, PhD.
|
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
| III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
|---|---|---|
| učiteľka, školská psychologička | Základná škola, Bratislava | 2000-2006 |
| učiteľka psychológie | Gymnázium, Bratislava | 2011-2015 |
| odborná asistentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2008-2019 |
| docentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta | 2019-2021 |
| docentka | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied | 2021-2023 |
| profesorka | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta sociálnych a ekonomických vied | 2024- |
| IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
|---|---|---|
| Letná škola adlerovskej psychológie ICASSI | ICASSI (University of Guelph, Canada) | 2003 |
| Letná škola adlerovskej psychológie ICASSI | ICASSI (University of Cork, Ireland) | 2004 |
| Kurz skupinovej dynamiky v škole | Pafos Institute of Technology (Cyprus) | 2005 |
| Krízový manažment v školách | International School Psychology Association (Malta) | 2009 |
| Letná škola adlerovskej psychológie ICASSI | ICASSI (Wageningen, The Netherlands) | 2022 |
| Letná škola adlerovskej psychológie ICASSI | ICASSI (Dublin City University, Ireland) | 2023 |
| Faktorová a zhluková analýza | ACREA (Praha, CZ) | 2023 |
| Pokročilá tematická analýza s Virginiou Braun | Psychologický ústav AV ČR (Praha, CZ) | 2024 |
| Krizová intervence | Nepanikař (Praha, CZ) | 2025 |
| Vzdelávanie v adlerovskom poradenstve (viac ako 400 hodín) | inštitúcie v SR, ČR a zahraničí |
| V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Pedagogická a školská psychológia | Sociálna a pracovná psychológia | I. | psychológia |
| Pokročilé kvalitatívne metódy | Psychológia zdravia | III. | psychológia |
| V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
|---|---|---|
| Sociálna a pracovná psychológia (SK, EN) | I. | psychológia |
| Sociálna a pracovná psychológia | II. | psychológia |
| Psychológia zdravia (SK, EN) | III. | psychológia |
| V.3.a - Názov odboru habilitačného konania a inauguračného konania | V.3.b - Študijný odbor, ku ktorému je priradený |
|---|---|
| Psychológia | Psychológia |
| V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
|---|---|---|---|
| Intervencie školskej psychológie | Sociálna a pracovná psychológia | I. | psychológia |
| Kyberpsychológia | Sociálna a pracovná psychológia | I. | psychológia |
| Preventívne programy | Sociálna a pracovná psychológia | II. | Psychológia |
Dutke, S., Bakker, H., Sokolová, L., Stuchlikova, I., Salvatore, S., & Papageorgi, I. (2019). Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists’ Associations’ Board of Educational Affairs. Psychology Learning & Teaching,18(2), 111-120. https://doi.org/10.1177/1475725718810929 (WOS CC, SCO, AIS Q1, IF 2.4 citations: 17)
Sokolová, L., Papageorgi, I., Dutke, S., Stuchlíková, I., Williamson, M., & Bakker, H. (2022). Distance teaching of psychology in Europe: Challenges, lessons learned, and practice examples during the first wave of COVID-19 pandemic. Psychology Learning and Teaching, 21(1), 73-88. https://doi.org/10.1177/14757257211048423 (WOS CC, SCO, AIS Q1, IF 2.4, citations: 6)
Sokolová, L. (2023). Motivation towards choosing psychology as a secondary school subject: a cross-cultural comparison. Teaching of Psychology, 50(1), 41-46. https://doi.org/10.1177/00986283211029938 (WOS CC, CCC, SCO, AIS Q3, IF 0.7, citations: 4)
Brisson, R., Furstova, J., Sokolová, L., Eriksson, C., Boniel-Nissim, M., & Badura, P. (2024). Trends in the Link Between Perceived Social Support and Life Satisfaction in Adolescents (2013/14–2021/22): A Cross-National Study. International Journal of Public Health, 69, 1607283. https://doi.org/10.3389/ijph.2024.1607283 (WOS CC, CCC, SCO, AIS Q2, IF 2,4, citations: 6)
Majerechová, D., Sokolová, L., Dubayová, T., & Bosáková, L. (2025). Well-being, school pressure and social support at school: do neurodivergent and socially disadvantaged learners differ from general population? European Journal of Special Needs Education, 1–15. https://doi.org/10.1080/08856257.2025.2500136 (WOS CC, CCC, SCO, AIS Q2, IF 2.9)
Papageorgi, I., Falzon, N., Sokolova, L., Stuchlikova, I., Salvatore, S., Williamson, M., Foster, J., Pavlin-Bernardic, N., Beara, M., Bakker, H., & Dutke, S. (2024). Skills and Competencies Gained From a Psychology Bachelor’s Degree: European Graduates’ Perspectives. Psychology Learning & Teaching, 14757257231187532. https://doi.org/10.1177/14757257231187532 (WOS CC, SCO, AIS Q2, IF 1.4, citations: 3)
Sokolová, L., Papageorgi, I., Dutke, S., Stuchlíková, I., Williamson, M., & Bakker, H. (2022). Distance teaching of psychology in Europe: Challenges, lessons learned, and practice examples during the first wave of COVID-19 pandemic. Psychology Learning and Teaching, 21(1), 73-88. https://doi.org/10.1177/14757257211048423 (WOS CC, SCO, AIS Q1, IF 2.4, citations: 6)
Sokolová, L. (2023). Motivation towards choosing psychology as a secondary school subject: a cross-cultural comparison. Teaching of Psychology, 50(1), 41-46. https://doi.org/10.1177/00986283211029938 (WOS CC, CCC, SCO, AIS Q3, IF 0.7, citations: 4)
Brisson, R., Furstova, J., Sokolová, L., Eriksson, C., Boniel-Nissim, M., & Badura, P. (2024). Trends in the Link Between Perceived Social Support and Life Satisfaction in Adolescents (2013/14–2021/22): A Cross-National Study. International Journal of Public Health, 69, 1607283. https://doi.org/10.3389/ijph.2024.1607283 (WOS CC, CCC, SCO, AIS Q2, IF 2,4, citations: 6)
Majerechová, D., Sokolová, L., Dubayová, T., & Bosáková, L. (2025). Well-being, school pressure and social support at school: do neurodivergent and socially disadvantaged learners differ from general population? European Journal of Special Needs Education, 1–15. https://doi.org/10.1080/08856257.2025.2500136 (WOS CC, CCC, SCO, AIS Q2, IF 2.9)
Dutke, S., Bakker, H., Sokolová, L., Stuchlikova, I., Salvatore, S., & Papageorgi, I. (2019). Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists’ Associations’ Board of Educational Affairs. Psychology Learning & Teaching,18(2), 111-120. https://doi.org/10.1177/1475725718810929
Citácie (10/17):
2023 [02/20] / CHE - Boll, Thomas. Learning and Teaching Geropsychology [elektronický dokument] In: International Handbook of Psychology Learning and Teaching. Cham: Springer Nature. Springer, 2023, s. 1041-1076 [tlačená forma]. ISBN 978-3-030-28744-3. ISBN (online) 978-3-030-28745-0, s. 1074
2019 [01/12] / GBR - Hulme, Julie A. "Giving psychology away" to non-psychologists: Comment on Dutke et al., 2019. DOI 10.1177/1475725719827710 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 134-136 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC, s. 134 - 136
2019 [01/12] / GBR - Narciss, Susanne. Curriculum Design for (Non-)Psychology Programs - a Reflection on General and Specific Issues, and Approaches on How to Address Them: Comment on Dutke et al., 2019. DOI 10.1177/1475725719831498 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 144-147 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC ; SCO, s. 144 - 147
2019 [01/12] / GBR - Zani, Bruna. To Go Ahead: "Comment on Dutke et al., 2019". DOI 10.1177/1475725719831121 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 137-139 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC ; SCO, s. 137 - 139
2019 [01/12] / GBR - Bernstein, Douglas. Comment on "Psychology Curricula for Non-Psychologists? A Framework Recommended by the European Federation of Psychologists' Associations' Board of Educational Affairs" Dutke et al., 2019. DOI 10.1177/1475725718817122 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 121-123 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC, s. 121 - 123
2019 [01/12] / GBR - Arnold, Christopher. Comment on Paper Prepared by the European Federation of Psychologists' Associations "Psychology curricula for non-psychologists? A framework recommended by the European Federation of Psychologists' Associations' Board of Educational Affairs" Dutke et al., 2019. DOI 10.1177/1475725718817117 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 124-126 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC, s. 124 - 126
2019 [01/12] / GBR - Spinath, Birgit. PLAT 18(2) 2019. DOI 10.1177/1475725719838890 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 108-110 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC, s. 108 - 110
2019 [01/12] / GBR - Steinebach, Christoph. Teaching non-psychologists: The third step. Comment on Dutke et al., 2019. DOI 10.1177/1475725719827711 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 131-133 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC ; SCO, s. 131 - 133
2019 [01/12] / GBR - Richter, Tobias. Imparting psychological knowledge, promoting scientific literacy, and adjusting the public image of psychological science: The manifold functions of teaching psychology to non-psychologists. Comment on Dutke et al., 2019. DOI 10.1177/1475725719827706 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 127-130 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC ; SCO, s. 127 - 130
2019 [01/12] / GBR - Pusateri, Thomas P. - Landrum, R. Eric - Gurung, Regan A. R. - Halonen, Jane S. Pragmatic Suggestions for Improving Psychology's Perceived Relevance for Non-majors: Comment on Dutke et al., 2019. DOI 10.1177/1475725719831494 In: Psychology Learning and Teaching. London: SAGE Publications, 2019, Roč. 18, č. 2, 140-143 [tlačená forma]. ISSN 1475-7257. - WOS CC ; SCO, s. 141
Sokolová, L. (2010, 2013, 2021). Didaktika psychológie. Univerzita Komenského v Bratislave.
Citácie (10/25):
2021 [02/20] / SVK - Lemešová, Miroslava. Metodika vedenia sociálno-psychologického tréningu v prostredí školy 2.0 [elektronický dokument] . Bratislava: Slovenská asociácia pre učiteľstvo psychológie, 2021. 2. rozš. vyd. ISBN 978-80-974026-1-7, s. 191
2020 [03/12] / DEU - Tkáč, Branislav. Teaching profession in the context of changes in contemporary society: Chapter 12 In: Young research exploring educational sciences. Karlsruhe: Ste-Con, 2020, s. 213-228. ISBN 978-3-945862-40-7, s. 212
2019 [01/12] / GBR - Jacobsen, Anja Mogelvang - Diseth, Age. Why choose psychology? An investigation of Norwegian High school students. Emerging Sources Citation Index N/A In: Psychology learning and teaching-plat. Londyn: SAGE Publications, 2019. - SCO ; WOS CC ; ESCI
2021 [02/20] / CZE - Gereková, Petra. Multiperspektívny prístup k analýze dokumentárnych filmov použiteľných pri výučbe dejepisu In: Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů 15 : výzvy pro učitele v 21. století. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021, s. 50
2018 [03/12] / CZE - Nohavová, Alena. Didaktika psychologie: od cíle výuky k jeho realizaci [textový dokument (print)] . České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2018. 1 vyd., s. 15
2017 [04/12] / SVK - Fuchsová, Katarína - Bruncková, Miroslava - Kapová, Jana. Inovácia výučby psychologických disciplín v pregraduálnej príprave učiteľov In: Edukácia: vedecko-odborný časopis. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Celouniverzitné pracovisko UPJŠ. Vydavateľstvo ŠafárikPress UPJŠ, 2017, Roč. 2, č. 2, [online]. ISSN 1339-8725, s. 68
2016 [04/12] / SVK - Miškolciová, Lýdia. Vybrané kapitoly z didaktiky psychológie [textový dokument (print)] . Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici. Pedagogická fakulta, 2016. 1 vyd., s. 8, 54
2015 [03/12] / CZE - Chrz, Vladimír - Nohavová, Alena - Slavík, Ján. Psychologická gramotnost ze dvou poznávacích perspektiv. aktuální výzva pro výuku psychologie a její didaktiku [elektronický dokument] In: Studia Paedagogica: časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2015, Roč. 20, č. 3, [tlačená forma] [online]. ISSN 1803-7437. ISSN (online) 2336-4521, s. 26
2015 [03/12] / CZE - Vašutová, Maria - Ježková, Veronika. Didaktika psychologie. Vybrané kapitoly [textový dokument (print)] . Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. 1 vyd., s. 47, 74, 76, 86, 87, 88, 89, 90, 122, 143
2014 [04/12] / SVK - Majer, Peter. Skúsenosti s realizáciou štruktúrovaných psychologických hier vo vyučovaní občianskej náuky [textový dokument (print)] . Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2014. 1 vyd., s. 7, 11, 15
Sokolová, L., Lemešová, M., & Jursová Zacharová, Z. (2014). Psychologická príprava budúcich učiteľov a učiteliek: inovatívne prístupy. Univerzita Komenského v Bratislave.
Citácie (10/37):
2024 [01/20] / NOR - Ballová Mikušková, Eva - Verešová, Marcela - Gatial, Viktor. Antecedents of teachers' professional competencies [elektronický dokument]. DOI 10.1080/2331186X.2023.2286813 In: Cogent education. Oslo: Taylor & Francis Group, 2024, Roč. 11, č. 1, s. [1-23] [online]. ISSN (online) 2331-186X. - WOS CC ; SCO ; ESCI, s. 13, 16
2023 [02/20] / JPN - Ballová Mikušková, Eva - Verešová, Marcela. Professional Competencies and Cognitive Abilities of Teachers In: The Barcelona Conference on Education 2023: Official Conference Proceedings. Nagoya: The International Academic Forum, 2023, s. 165-175 [tlačená forma]. ISSN 2435-9467, s. 174
2022 [02/20] / SVK - Pajtašová, Lenka - Ballová Mikušková, Eva. Analytické a vedecké myslenie vo vzťahu k profesijným kompetenciám učiteľov = Analytic and scientific reasoning and their relationship with professional competencies of teachers In: Konvergencie vedeckej činnosti študentov a učiteľov 3. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2022, s. 28-38 [tlačená forma]. ISBN 978-80-558-1902-0, s. 29
2022 [02/20] / SVK - Tomačeková, Alexandra - Ballová Mikušková, Eva. Vzťah vedeckého myslenia a profesijných kompetencií študentov učiteľstva a učiteľov v praxi = Relationship between scientific reasoning and professional competencies of teachers in pregradual education and practise In: Konvergencie vedeckej činnosti študentov a učiteľov 3. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2022, s. 39-49 [tlačená forma]. ISBN 978-80-558-1902-0, s. 40
2019 [02/20] / SVK - Baluchová, Gabriela - Csachová, Stela. Mikrovyučovanie ako metóda prípravy budúcich učiteľov geografie. sign UPJS SSEP 020732 In: Geografické informácie. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2019, Roč. 23, č. 1, s. 4-14 [online] [tlačená forma]. ISSN 1337-9453, s. 10
2019 [02/20] / CZE - Roľková, Henrieta. Sociálnopsychologické kompetencie učiteľa = Socio-psychological competences of teacher. PEVŠ 2019AFC0032 In: Schola nova, quo vadis?: sborník recenzovaných příspěvků 4. ročníku mezinárodní vědecké konference: reviewed papers of the 4th international scientific conference. Praha: Extrasystem Praha, 2019, s. 144-149 [online]. ISBN 978-80-87570-44-9, s. 147
2018 [01/20] / LTU - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária - Boboňová, Ivana. Teachers motivation towards assessment of their professional competences [elektronický dokument] In: Problems of education in the 21st century. Šiauliai: Scientia Socialis, 2018, Roč. 76, č. 4, s. 561-574 [tlačená forma] [online]. ISSN 1822-7864. ISSN (online) 2538-7111. - WOS CC ; SCO ; ESCI, s. 562
2018 [02/20] / AUS - Gadušová, Zdenka - Predanocyová, Ľubica. Developing Teacher Competences in a Student Teacher Population In: Education Research & Perspectives: an international journal. Crawley: University of Western Australia, 2018, Roč. 45, č. 1, s. 98-123 [tlačená forma]. ISSN 1446-0017, s. 106
2017 [01/20] / CYP - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária. Assessment Of Teachers' Professional Competences In Consideration Of Motivation Factor. DOI 10.15405/epsbs.2017.10.26 In: 8th ICEEPSY - The International Conference on Education and Educational Psychology. Nicosia: Future Academy, 2017, s. 271-279 [online]. - WOS CC ; CPCI-S ; CPCI-SSH, s. 271-279
2017 [01/20] / LTU - Stranovská, Eva - Lalinská, Mária - Boboňová, Ivana. Perception of the Degree of Importance of Teacher’s Professional Competences from the Perspective of Teacher and Head Teacher in the Evaluation Process of Educational Efficiency [elektronický dokument]. DOI 10.15823/p.2017.36 In: Pedagogika. Vilnius: Lietuvos edukologijos universitetas, 2017, Roč. 127, č. 3, s. 5-20 [tlačená forma] [online]. ISSN 1392-0340. ISSN (online) 2029-0551. - SCO, s. 7
Sokolová, (2015, 2021). Metódy vyučovania psychológie a predmetov osobnostného a sociálneho rozvoja. Univerzita Komenského v Bratislave/Slovenská asociácia pre učiteľstvo psychológie.
Citácie (10/11):
[o1] 2016 Neusar, Aleš: Challenges of PhD Existence: how better (not) to solve them. In: PhD Existence 2016. Olomouc : Univerzita Palackého, 2016, S. 283-292 - CPCI-SSH
[o3] 2017 Nohavová, Alena: Exprese ve výuce psychologie. In: Kultura, umění a výchova [elektronický zdroj], roč. 5, č. 1, 2017.
2022 [02/20] / SVK - Belák, Ján. Myšlienkové mapy ako efektívny nástroj prezenčného a dištančného vzdelávania [textový dokument (print)] : Najlepšia pedagogická a odborná skúsenosť edukačnej praxe. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2022. 1. vyd., s. 38
2022 [02/20] / CZE - Nohavová, Alena. Úvod do psychohygieny – rozvoj metakognice a autoregulace prostřednictvím (sebe)reflexe [elektronický dokument] In: Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách: Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2022, s. 377-394 [tlačená forma] [online]. ISBN 978-80-280-0240-4. ISBN (online) 978-80-280-0241-1, s. 394
2021 [02/20] / SVK - Berinšterová, Marianna - Fuchsová, Katarína - Kapová, Jana. Psychologická gramotnosť učiteľa – koncept, zložky, aplikácia [elektronický dokument] = Psychological literacy of teacher – concept, components, application In: Edukácia. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2021, s. 8-13 [online]. ISSN (online) 1339-8725, s. 11
2021 [02/20] / CZE - Kaprová, Aneta - Nohavová, Alena. Psychická zátěž ve škole a její zvládání ve vztahu k self-efficacy u žáků SŠ In: Škola - hrozba či příležitost pro zranitelné jedince. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021, s. 89-104 [tlačená forma]. ISBN 978-80-7394-920-4, s. 102, 229
2020 [02/20] / SVK - Skyba, Michaela. Príklady dobrej praxe v kontexte COVID-19 In: Journal Socioterapie: vedecký časopis Inštitútu edukológie a sociálnej práce. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove. Filozofická fakulta. Inštitút edukológie a sociálnej práce, 2020, Roč. 6, č. 3, s. 24-32 [online]. ISSN 2453-7543, s. 26
2019 [02/20] / SVK - Lojová, Gabriela. Učme cudzí jazyk efektívnejšie [textový dokument (print)] : prístup zameraný na žiaka. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019. 1. vyd. ISBN 978-80-223-4877-5, s. 238
2023 [02/20] / SVK - Verešová, Marcela - Rapsová, Lucia - Krause, Robert. Osobnosť a motivácia k voľbe povolania ako prediktory profesijných kompetencií učiteľov v pregraduálnej príprave a v praxi [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2023. 1. vyd. ISBN 978-80-558-2049-1. ISBN (online) 978-80-558-2050-7, s. 182
Sokolová, L. (2024). Mental health literacy and seeking for professional help among secondary school students in Slovakia: a brief report. https://doi.org/10.3389/fpubh.2024.1333216
Citácie (10/10):
2025 [01/20] / TUR - Beyazel, Ebru - Kendirkıran, Gülcan. Mental health literacy level and barriers to seeking mental health counseling in adults [elektronický dokument]. DOI 10.14744/phd.2025.92260 In: Journal of Psychiatric Nursing. [s.l.]: İstanbul Psikiyatri hemşireleri derneği, 2025, Roč. 16, č. 2, s. 96-106. ISSN 13093568. ISSN (online) 2149374X. - SCO ; WOS CC ; ESCI, s. 96 - 106
2025 [01/20] / USA - Qiao, Beilei - Chang, Li. Algorithm design and application of mental health assessment algorithm in ideological and political education of college students oriented to multidimensional data. DOI 10.70517/ijhsa463434 In: International Journal for Housing Science and Its Applications. [S.l]: International Journal for Housing Science and Its Applications, 2025, Roč. 46, č. 3, s. 5068-5075 [tlačená forma]. ISSN 0146-6518. - SCO, s. 5068 - 5075
2025 [01/20] / TUR - Edosomwan, Henry Samuel. Mental health literacy and psychological help-seeking attitudes among university students: a moderated mediation model of distress disclosure and religiosity [elektronický dokument] In: Spiritual Psychology and Counseling. Istanbul: Halil Eksi, 2025, Roč. 10, č. 2, s. 229-256 [online]. ISSN (online) 2458-9675. - SCO, s. 254
2024 [01/20] / GBR - Sayarifard, Azadeh - Ghadirian, Laleh - Afshar-Zanjani, Hamid - Goli, Farzad - Naji, Fatemeh - Nazari, Maryam - Koupaei, Sara - Reavley, Nicola. Adaptation of mental health first aid guidelines for eating disorders for Iran [elektronický dokument]. DOI 10.1186/s12888-024-06030-5 In: BMC Psychiatry. Londýn: Springer Nature. BioMed Central, 2024, Roč. 24, č. 1, art. no. 616, s. [1-8] [online]. ISSN (online) 1471-244X. - SCO ; CCC ; WOS CC ; SCIE, s. art. no. 616
2024 [01/20] / CHE - Mancone, Stefania - Corrado, Stefano - Tosti, Beatrice - Spica, Giuseppe - Diotaiuti, Pierluigi. Integrating digital and interactive approaches in adolescent health literacy: a comprehensive review [elektronický dokument]. DOI 10.3389/fpubh.2024.1387874 In: Frontiers in public health. Lausanne: Frontiers Media, 2024, Roč. 12, art. no. 1387874, s. [1-14] [online]. ISSN (online) 2296-2565. - SCO ; CCC ; WOS CC ; SCIE ; SSCI, s. [13]
2024 [01/20] / IRN - Majdi, Azam - Norozi, Ensiyeh - Sharifzadeh, Gholam Reza - Javadi, Abbas. The state of mental health literacy among high school students: A cross-sectional study [elektronický dokument]. DOI 10.22038/jhl.2024.79705.1568 In: Journal of Health Literacy. Mashhad: Mashhad University of Medical Sciences, 2024, Roč. 9, č. 3, s. 45-56 [online]. ISSN (online) 2476-4728. - SCO, s. 45 - 56
2024 [01/20] / GBR - Mamun, Mohammed A. - Al-Mamun, Firoj - Ikram, Tamim - Trisha, Marjia Khan - Limon, Muzibul Haque - Mostofa, Nahida Bintee - Chowdhury, Tasnim B. K. - Shanto, Nobendo Paul - Almerab, Moneerah Mohammad - Apou, Arif Chowdhury - Roy, Nitai - Hossain, Md. Bellal - Hossain, Md. Shakhaoat. Exploring mental health literacy among prospective university students using GIS techniques in Bangladesh: an exploratory study [elektronický dokument]. DOI 10.1017/gmh.2024.115 In: Global mental health. Cambridge: Cambridge University Press, 2024, Roč. 11, art. no. e92, s. [online]. ISSN (online) 2054-4251. - WOS CC ; SCIE, s. art. no. e92
2024 [01/20] / CHE - Wiedermann, Christian J. - Rina, Patrick - Barbieri, Verena - Piccolori, Giuliano - Engl, Adolf. Integrating a strategic framework to improve health education in schools in South Tyrol, Italy [elektronický dokument] In: Epidemiologia. Basel: Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2024, Roč. 5, č. 3, s. 371-384 [online]. ISSN (online) 2673-3986. - WOS CC ; SCO ; ESCI, s. 383
2024 [02/20] / MYS - Cosmas, Getrude - Lin, Lua Pei. Attitude towards mental illness and barriers in seeking psychological help among psychology and non-psychology students [elektronický dokument] In: Jurnal Psikologi Dan Kesihatan Sosial. Sabah: Universiti Malaysia Sabah, 2024, Roč. 8, č. 1, s. 85-90 [online]. ISSN (online) 2600-7819, s. 90
2024 [02/20] / USA - Oyoo, Monica Anne. An exploration of mental well-being among students in higher learning institutions in Western Kenya [elektronický dokument] In: Student well-being in higher education institutions. Hershey: IGI Global, 2024, s. 1-30 [tlačená forma] [online]. ISBN 9798369344170. ISBN (online) 9798369344187, s. 1 - 30
VEGA 1/0119/21 Poruchy učenia a pozornosti u študentov a študentiek v terciárnom vzdelávaní: Prevalencia, symptomatológia, copingové a učebné stratégie (2021 - 2024, hlavná riešiteľka)
KEGA 035UK-4/2022 Psychologické vzdelávanie pre nepsychologické profesie: metodická a obsahová podpora (2022 - 2024, zástupkyňa hlavnej riešiteľky)
APVV-22-0078 Duševné zdravie u dospievajúcich v kontexte súčasných spoločenských výziev (2023 - 2027, hlavná riešiteľka za pracovisko FSEV UK)
Národný projekt Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu, www.ncdtv.sk) (2023 - 2028, koordinátorka tímu pre prevenciu sociálno-patologických javov a rizikového správania v online priestore a digitálny well-being)
ENLIGHT Thematic Networks 2024 Promoting Mental Health in the Workplace from an Interdisciplinary Perspective – POHODA (2025 - 2027, riešiteľka)
| VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
|---|---|---|
| členka výboru EFPTA za Slovensko | Európska federácia asociácií učiteľov psychológie (www.efpta.org) | 2008 - |
| Vice-prezidentka a prezidentka EFPTA | Európska federácia asociácií učiteľov psychológie (www.efpta.org) | 2017 - 2022 |
| členka Board of Educational Affairs pri EFPA | Európska federácia asociácií psychológov (www.efpa.eu) | 2017 - 2023 |
| členka ESPLAT (2025-27 členka výkonného výboru, Secretary General) | European Society of Psychology Learning and Teaching (www.esplat.org) | 2017 - |
| členka odborovej rady doktorandského štúdia v odbore pedagogická psychológia | Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta | 2019 - |
| členka medzinárodnej rady Pedagogickej fakulty JČU | Pedagogická fakulta, JČU (https://www.pf.jcu.cz/cz/fakulta/organy-fakulty/mezinarodni-rada) | 2023 - 2028 |
| členka NASAP | North American Society of Adlerian Psychology (www.alfredadler.org) | 2020 - |
| členka medzinárodného tímu IRGUPO | The International Reference Group on Undergraduate Psychology Outcomes (https://clementine-sphere-mh54.squarespace.com/irgupo) | 2021 - |
| členka slovenského a medzinárodného tímu HBSC pre oblasť Škola | Health Behaviour of School-Aged Children (www.hbsc.org) | 2023 - |
| členka EUSPR | European Society for Prevention Research (www.euspr.org) | 2025 - |
| VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
|---|---|---|---|
| Samtök sálfræði- og uppeldisfræðikennara | Reykjavík, Island | 18. - 22. 4. 2018 | iné (EFPTA) |
| Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta | České Budějovice, Česko | 22. - 26. 11. 2018 | Erasmus |
| Stockholms universitet | Stockholm, Švédsko | 11. - 14. 5. 2023 | iné (EFPTA) |
| Vytautas Magnus University | Kaunas, Litva | 7. - 9. 6. 2023 | iné (HBSC) |
| University of Groningen | Groningen, Holandsko | 18. - 22. 6. 2023 | Erasmus |
| Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | Praha, Česko | 8. - 13. 10. 2023 | Erasmus |
| Psykologianopettajat Ry | Helsinki, Fínsko | 18. - 21. 4. 2024 | iné (EFPTA) |
| Uppsala universitet | Uppsala, Švédsko | 4. - 6. 6. 2025 | ENLIGHT |
| Monash University | Melbourne, Austrália | 8. - 25. 9. 2025 | Visiting Scholar Category I., Grant of Monash University |
| Ghent University | Ghent, Belgicko | 21. - 23. 10. 2025 | ENLIGHT |
Od roku 2008 kontinuálne členka medzinárodných organizácií, pracovných skupín a projektových tímov zameraných na tvorbu kurikula a vzdelávanie v psychológii pre sekundárny a terciárny stupeň vzdelávania; recenzentka monografií, vedeckých projektov a článkov v indexovaných časopisoch zameraných na pedagogickú a školskú psychológiu a vzdelávanie v psychológii, pozvaná editorka monotematického čísla časopisu Univerzity Karlovy v Prahe "Pedagogika" zameraného na vyučovanie psychológie (https://ojs.cuni.cz/pedagogika/announcement/view/33); posudzovateľka APA guidelines for the Undergraduate Psychology Major, Version 3.0 (American Psychological Association, 2023, https://www.apa.org/about/policy/undergraduate-psychology-major.pdf); uviedla do slovenského akademického diskurzu koncept psychologickej gramotnosti (https://www.psychliteracy.com/people-and-projects).