Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Katarína Očková, MSc., PhD., AFHEA
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Očková
I.2 - Meno
Katarína
I.3 - Tituly
MSc., PhD., AFHEA
I.5 - Názov pracoviska
Ústav sociálnej antropológie, Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK
I.6 - Adresa pracoviska
Fakulta sociálnych a ekonomických vied UK, Mlynské luhy 4, 821 05 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Lektor
I.8 - E-mailová adresa
katarina.ockova@fses.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/33266?do=filterForm-submit&surname=O%C4%8Dkov%C3%A1&university=701000000&faculty=701130000&sort=surname&employment_state=yes&filter=Vyh%C4%BEada%C5%A5
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Sociálna antropológia
I.11 - ORCID iD
0000-0001-6196-2156

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Sociálna antropológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Vrije Universiteit Amsterdam
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Sociálna a kultúrna antropológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
University of Edinburgh
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
Sociálna antropológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Lektor Univerzita Komenského v Bratislave 2022 - doteraz
Výskumný pracovník - výskumník Univerzita Komenského v Bratislave 2020 - 2022

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Udelenie titulu "AFHEA" - Associate Fellow of the Higher Education Academy The Higher Education Academy, Veľká Británia 2016

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Súčasné antropologické teórie Sociálna antropológia Bc Sociálna antropológia
Terénny projekt a terénny výskum Sociálna antropológia Bc Sociálna antropológia
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
6
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
5
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Analýza a kódovanie dát Sociálna antropológia Bc Sociálna antropológia
Antropológia východnej Európy Sociálna antropológia Bc Sociálna antropológia
Antropológia príbuzenstva Sociálna antropológia Mgr Sociálna antropológia
Aplikovaná antropológia Sociálna antropológia Bc Sociálna antropológia
Etnografia moci a živobytia Sociálna antropológia Mgr Sociálna antropológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Očková, K. (2022) „Nikomu to nehovor“: Rodinné tajomstvá, pocit neistoty a navigovanie „odlišnosti“ u židovskej minority na Slovensku. Národopisná Revue. Vol. 32 (1): 22-31.

2

Očková, K. (2023) "Tense Interactions in Times of Uncertainty". Urban People / Lidé města. Vol. 25 (2): 135-137.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

‘Transgenerational Holocaust-memory in Central Europe’ (The International Visegrad Fund) 


Nearly eighty years have passed since the tragedy of the Holocaust. The living, communicative memory of a generation of victims and witnesses is slowly being transformed into patterns of cultural memory. Meanwhile, in Central Europe, there has been no collective confrontation in recent decades, no public and comprehensive open social discourse on the memory of the tragedy. The problems of forgetting and silence range from the persistence of antisemitism, hatred of ethnic, cultural, and sexual minorities, political hatred of refugees, to Holocaust denial, and are still present in Central European societies today. In the three decades since the political regime changes, more detailed Holocaust education has been introduced into school history curricula, and commemorative monuments, museums, archives, books, and films have been created to help remember the Holocaust. However, the question arises as to how all this contributes to the perpetuation of Holocaust remembrance. What meanings does Holocaust remembrance have today among different generations? There has been a lot of excellent historical and quantitative sociological research on this so far. However, this research fails to explore and analyse the local and personal empirical depths of the patterns of memory that are constructed and reconstructed in personal narratives. Thus, the aim of our research is to process and interpret recent meanings of Holocaust memory using qualitative social science methods in Czech Republic, Hungary, Slovakia, and Poland.

Research Teams:

  • Comenius University in Bratislava, Faculty of Social and Economic Sciences
  • Eötvös Loránd University (ELTE), Faculty of Social Sciences
  • AGH University of Science and Technology, Faculty of Humanities
  • Charles University in Prague, Faculty of Humanities

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Členka editorského tímu akademického časopisu ‘Anthropologica Slovaca’ ‘Anthropologica Slovaca’ 2021 - teraz
Hosťujúca editorka akademického časopisu ‘Lidé města / Urban People’ Univerzita Karlova v Prahe 2022 – 2023
Členka editorského tímu akademického časopisu ‘The Unfamiliar’, Social Anthropology Journal University of Edinburgh 2011 – 2020

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-12-15