Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Daša Bombjaková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Bombjaková
I.2 - Meno
Daša
I.3 - Tituly
Mgr. MPhil, PhD.
I.4 - Rok narodenia
1987
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynské luhy 4, 821 05 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
dasa.bombjakova@fses.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5183
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
sociológia a sociálna antropológia
I.11 - ORCID iD
0000-0003-2595-5279

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
etnológia a kultúrna antropológia
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
sociálna antropológia
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
University College London
II.b - Rok
2018
II.c - Odbor a program
sociálna antropológia
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Výskumná pracovníčka Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave 2021-

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
odborný kurz Universidade Nova de Lisboa 2020
kurz digitálnych a kreatívnych zručností University College London 2015
rozvoj pedagogických zručností University College London 2015

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
9
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Odborná prax sociálna antropológia I., II. sociológia a sociálna antropológia
Terénne metódy a techniky I, II sociálna antropológia I. sociológia a sociálna antropológia
Odborná prax sociálna antropológia II. sociológia a sociálna antropológia
Etnografia sociálneho učenia sa sociálna antropológia II. sociológia a sociálna antropológia

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
105
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
105
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
28
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
28
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Boesch, C., *D. Bombjaková, A. Boyette & A. Meier (2017). Technical intelligence and culture: Nut cracking in humans and chimpanzees. American Journal of Physical Anthropology 163, 339–355.

2

Boesch, C., Bombjaková, D., Meier, A., & Mundry, R. (2019). Learning curves and teaching when acquiring nut-cracking in humans and chimpanzees. Scientific Reports,9(1): 1515.

3

Sonoda, K, Bombjaková, D., Gallois S. (2018). Cultural Transmission of Foundational Schemas among Congo Basin Hunter-Gatherers. African Study Monographs.

4

Bombjaková, D. (2020). Culturally appropriate solutions to fieldwork challenges among Mbendjele Bayaka hunter-gatherers of the Congo Basin. Hewlett, B. L. (ed.) (2020) The secret lives of anthropologists: lessons from the field. Abingdon, Oxon; New York, NY: Routledge. Pp. 112-133.

5

Costly teaching contributes to the acquisition of spear hunting skill among BaYaka forager adolescents / Lew-Levy, Sheina [Autor, 16.67%] ; Bombjaková, Daša [Autor, UKOFSKS, 16.666%] ; Milks, Annemieke [Autor, 16.666%] ; Ntamboudila, Francy Kiabiya [Autor, 16.666%] ; Kline, Michelle Anne [Autor, 16.666%] ; Broesch, Tanya [Autor, 16.666%]. – [angličtina]. – [OV 010]. – [ŠO 7605]. – [článok]. – [recenzované]. – SIGN-UKO FS22-0092. – CCC ; SCO ; WOS CC.

In: Proceedings of the Royal Society B [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : Biological sciences. – Londýn (Veľká Británia) : Royal Society. – ISSN 0962-8452. – ISSN (online) 1471-2954. – Roč. 289, č. 1974 (2022), art. no. 20220164, s. [1-9] [tlačená forma] [online]. – AIS: 1.806 ; CiteScore: 8,4 ; IF: 4.7 ; SJR: 1,898 ; SNIP: 1,496

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Boesch, C., *D. Bombjaková, A. Boyette & A. Meier (2017). Technical intelligence and culture: Nut cracking in humans and chimpanzees. American Journal of Physical Anthropology 163, 339–355.

2

Boesch, C., Bombjaková, D., Meier, A., & Mundry, R. (2019). Learning curves and teaching when acquiring nut-cracking in humans and chimpanzees. Scientific Reports,9(1): 1515.

3

Sonoda, K, Bombjaková, D., Gallois S. (2018). Cultural Transmission of Foundational Schemas among Congo Basin Hunter-Gatherers. African Study Monographs.

4

Bombjaková, D. (2020). Culturally appropriate solutions to fieldwork challenges among Mbendjele Bayaka hunter-gatherers of the Congo Basin. Hewlett, B. L. (ed.) (2020) The secret lives of anthropologists: lessons from the field. Abingdon, Oxon; New York, NY: Routledge. Pp. 112-133.

5

ID: 1069543 | BaYaka education / Bombjaková, Daša [Autor, 20%] ; Lew-Levy, Sheina [Autor, 20%] ; Duda, Romain [Autor, 20%] ; Loubelo, Ghislain [Autor, 20%] ; Lewis, Jerome [Autor, 20%]. – [recenzované]

In: Hunter Gatherer Research [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Liverpool (Veľká Británia) : Liverpool University Press. – ISSN 2056-3256. – ISSN (online) 2056-3264. – č. 1-2 (2020), s. 87-114 [tlačená forma] [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Boesch, C., *D. Bombjaková, A. Boyette & A. Meier (2017). Technical intelligence and culture: Nut cracking in humans and chimpanzees. American Journal of Physical Anthropology 163, 339–355.

2

Boesch, C., Bombjaková, D., Meier, A., & Mundry, R. (2019). Learning curves and teaching when acquiring nut-cracking in humans and chimpanzees. Scientific Reports,9(1): 1515.

3

Sonoda, K, Bombjaková, D., Gallois S. (2018). Cultural Transmission of Foundational Schemas among Congo Basin Hunter-Gatherers. African Study Monographs.

4

Bombjaková, D. (2020). Culturally appropriate solutions to fieldwork challenges among Mbendjele Bayaka hunter-gatherers of the Congo Basin. Hewlett, B. L. (ed.) (2020) The secret lives of anthropologists: lessons from the field. Abingdon, Oxon; New York, NY: Routledge. Pp. 112-133.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
štatutárna zástupkyňa Slovenská asociácia sociálnej antropológie (SASA) 2021-
mentorka University College London Bentham Connect Alumni Network 2020-
členka Society for Cross-Cultural Research (SCCR) 2022-
členka International Society for Hunter-Gatherer Research 2022-

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
University of East London London, United Kingdom október 2010- január 2011 ERASMUS+ – Mobility Program, Study Abroad – University of East London
University of Zagreb Zagreb, Chorvátska republika február 2008 - jún 2008 CEEPUS – Mobility Grant, Study Abroad

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Poskytovanie kurzu jazykovej a etnografickej prípravy na terénny výskum s lovecko-zberačskými komunitami Centrálnej Afriky. Kurz je pre výskumníkov z Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology, Department of Human Behavior, Ecology and Culture

Dátum poslednej aktualizácie
2025-03-30