Meno a priezvisko:
|
RNDr. Michal Winczer, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odb.pracovník | ÚVTVŠ UK | 1988-1990 |
ved.pracovník | Katedra Umelej inteligencie MFF UK | 1990-1993 |
odb. Asistent | (KVI, KZVI, KD ODI) FMFI UK | 1993- |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
vyučovanie informatiky (externista) | GJH Novohradská | od r. 2016 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogická prax z informatiky (2)-(3) / Teaching Practice in Computer Science (2)-(3) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická prax z informatiky (1) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teoretická informatika (1) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Úvod do teoretickej informatiky | Aplikovaná informatika | I. | informatika |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Metódy tvorby efektívnych algoritmov | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Programátorské súťaže | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teoretická informatika (2) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematika pre učiteľov informaiky (3) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Aktuálne problémy digitálnej doby | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Základy programovania (1) a (2) | konverzné štúdium | I. | |
Sociálne aspekty informatizácie | informatika a aplikovaná informatika | I. | informatika |
Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Kalaš, Ivan , Winczer, Michal: Informatics as a contribution to the modern constructivist education
In: Informatics Education-Supporting Computational Thinking. - Berlin : Springer, 2008. - S. 229-240. - ISBN 978-3-540-69923-1
Edícia: Lecture Notes in Computer Science ; No. 5090
Bezáková, Daniela, Winczer, Michal: Teaching theoretical informatics to secondary school informatics teachers
In: Informatics in Schools: Contributing to 21st Century Education. - Berlin : Springer-Verlag, 2011. - S. 117-128. - ISBN 978-3-642-24721-7
Edícia: Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7013
Kalaš, Ivan, Kabátová, Martina, Brestenská, Beáta, Guľaša, Rastislav, Chalachánová, Martina, Palúchová, Katarína, Pekárová, Janka, Szarka, Katarína, Vaníček, Jiří,- Winczer, Michal: Premeny školy v digitálnom veku = Metamorphoses of Schools in the Digital Age. - 1. vyd. - Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, 2013. - 256 s. ISBN 978-80-10-02409-4
Kalaš, Ivan, Winczer, Michal: Tvorivá informatika = Kreatív informatika = Creative Informatics : Informatika okolo nás. - 1. vyd. - Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, 2007. - 48s. ISBN 978-80-10-00887-2
Winczer, Michal: Sedem divov informatiky. - [1]. vyd. - Ružomberok : Verbum, 2012. - 336 s. ISBN 978-80-8084-958-
preklad z nemčiny: Juraj Hromkovič, Sieben Wunder der Informatik, Teubner 2006
Zbierka úloh - úvod do teoretickej informatiky [elektronický dokument] [skriptum] : slová, jazyky, konečné automaty, Turingove stroje / Winczer, Michal (Autor) (100%) ; Chudá, Daniela (Recenzent) ; Královič, Rastislav (Recenzent) . – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave. Fakulta matematiky, fyziky a informatiky UK. Knižničné a edičné centrum, 2024. – 98 s. [online]. – ISBN (elektronické) 978-80-8147-149-0
Budinská, Lucia , Winczer, Michal: Porovnanie abstraktných úloh v stredoškolských kategóriách súťaže iBobor [elektronický dokument] = Comparison of abstract tasks in high school categories in the Bebrascompetition
In: DidInfo 2021 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky : Roč. 27. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2021. - S. 55-58 [online]. - ISSN 2454-051X.
VI.2.1. 2014 Sabitzer, B. - Pasterk, S.: Brain-based programming continued: Effective teaching in programming courses. In: 2014 IEEE Frontiers in Education Conference Proceedings. New York : IEEE, 2014, Art. No. 7044233 - CPCI-S ; SCOPUS
VI.2.1. Dagiene, V. - Grabauskiene, V.: Transformation of individual learning through informatics and information technology activities in primary school. In: Fostering 21st Century Digital Literacy and Technical Competency. Hershey : IGIGlobal, 2013, S. 42-53 - SCOPUS
VI.2.2. Izu, C. - Mirolo, C. - Settle, A. - Mannila, L. - Stupuriene, G.: Exploring bebras tasks content and performance: A multinational study. In: Informatics in Education, Vol. 16, No. 1, 2017, s. 39-59 - SCI ; SCOPUS
VI.2.3. Capay, M.: Engaging games with the computer science underlying concepts. In: Proceedings of 2015 International Conference On Interactive Collaborative Learning (ICL). New York : IEEE, 2018
VI.2.3. Dostál, J. - Wang, X.: The curriculum content of informatics as a teaching subject at basic schools in the Czech Republic between 1996 and 2005. In: EDULEARN17 : 9th International Conference on Education and New LearningTechnologies. [Valencia] : IATED Academy, 2017, S. 9525-9534
člen tímu pripravujúceho kategóriu Senior v informatickej súťaži iBobor