Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
RNDr. Michal Winczer, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Winczer
I.2 - Meno
Michal
I.3 - Tituly
RNDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1965
I.5 - Názov pracoviska
"Univerzita Komenského v Bratislave Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky "
I.6 - Adresa pracoviska
"Mlynská dolina 842 48 Bratislava"
I.7 - Pracovné zaradenie
odb. Asistent
I.8 - E-mailová adresa
winczer@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4781
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Teória vyučovania inforamtiky

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Matematicko-fyzikálna fakulta
II.b - Rok
1988
II.c - Odbor a program
Teoretická kybernetika, matematická informatika a teória systémov
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Matematicko-fyzikálna fakulta
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
Aplikovaná informatika
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odb.pracovník ÚVTVŠ UK 1988-1990
ved.pracovník Katedra Umelej inteligencie MFF UK 1990-1993
odb. Asistent (KVI, KZVI, KD ODI) FMFI UK 1993-

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
vyučovanie informatiky (externista) GJH Novohradská od r. 2016

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogická prax z informatiky (2)-(3) / Teaching Practice in Computer Science (2)-(3) Učiteľstvo informatiky v kombinácii II učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická prax z informatiky (1) Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Teoretická informatika (1) Učiteľstvo informatiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Úvod do teoretickej informatiky Aplikovaná informatika I. informatika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
16
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
20
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Metódy tvorby efektívnych algoritmov Učiteľstvo informatiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Programátorské súťaže Učiteľstvo informatiky v kombinácii II učiteľstvo a pedagogické vedy
Teoretická informatika (2) Učiteľstvo informatiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Matematika pre učiteľov informaiky (3) Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Aktuálne problémy digitálnej doby Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Základy programovania (1) a (2) konverzné štúdium I.
Sociálne aspekty informatizácie informatika a aplikovaná informatika I. informatika
Učiteľstvo informatiky v kombinácii II učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
57
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
1
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
86
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
32
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
31
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
2
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Kalaš, Ivan , Winczer, Michal: Informatics as a contribution to the modern constructivist education

In: Informatics Education-Supporting Computational Thinking. - Berlin : Springer, 2008. - S. 229-240. - ISBN 978-3-540-69923-1

Edícia: Lecture Notes in Computer Science ; No. 5090

2

Bezáková, Daniela, Winczer, Michal: Teaching theoretical informatics to secondary school informatics teachers

In: Informatics in Schools: Contributing to 21st Century Education. - Berlin : Springer-Verlag, 2011. - S. 117-128. - ISBN 978-3-642-24721-7

Edícia: Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7013

3

Kalaš, Ivan, Kabátová, Martina, Brestenská, Beáta, Guľaša, Rastislav, Chalachánová, Martina, Palúchová, Katarína, Pekárová, Janka, Szarka, Katarína, Vaníček, Jiří,- Winczer, Michal: Premeny školy v digitálnom veku = Metamorphoses of Schools in the Digital Age. - 1. vyd. - Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, 2013. - 256 s. ISBN 978-80-10-02409-4

4

Kalaš, Ivan, Winczer, Michal: Tvorivá informatika = Kreatív informatika = Creative Informatics : Informatika okolo nás. - 1. vyd. - Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateľstvo - Mladé letá, 2007. - 48s. ISBN 978-80-10-00887-2

5

Winczer, Michal: Sedem divov informatiky. - [1]. vyd. - Ružomberok : Verbum, 2012. - 336 s. ISBN 978-80-8084-958-

preklad z nemčiny: Juraj Hromkovič, Sieben Wunder der Informatik, Teubner 2006

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Zbierka úloh - úvod do teoretickej informatiky [elektronický dokument] [skriptum] : slová, jazyky, konečné automaty, Turingove stroje / Winczer, Michal (Autor) (100%) ; Chudá, Daniela (Recenzent) ; Královič, Rastislav (Recenzent) . – 1. vyd. – Bratislava (Slovensko) : Univerzita Komenského v Bratislave. Fakulta matematiky, fyziky a informatiky UK. Knižničné a edičné centrum, 2024. – 98 s. [online]. – ISBN (elektronické) 978-80-8147-149-0

2

Budinská, Lucia , Winczer, Michal: Porovnanie abstraktných úloh v stredoškolských kategóriách súťaže iBobor [elektronický dokument] = Comparison of abstract tasks in high school categories in the Bebrascompetition

In: DidInfo 2021 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky : Roč. 27. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2021. - S. 55-58 [online]. - ISSN 2454-051X. 

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

VI.2.1. 2014 Sabitzer, B. - Pasterk, S.: Brain-based programming continued: Effective teaching in programming courses. In: 2014 IEEE Frontiers in Education Conference Proceedings. New York : IEEE, 2014, Art. No. 7044233 - CPCI-S ; SCOPUS 

2

VI.2.1. Dagiene, V. - Grabauskiene, V.: Transformation of individual learning through informatics and information technology activities in primary school. In: Fostering 21st Century Digital Literacy and Technical Competency. Hershey : IGIGlobal, 2013, S. 42-53 - SCOPUS

3

VI.2.2. Izu, C. - Mirolo, C. - Settle, A. - Mannila, L. - Stupuriene, G.: Exploring bebras tasks content and performance: A multinational study. In: Informatics in Education, Vol. 16, No. 1, 2017, s. 39-59 - SCI ; SCOPUS

4

VI.2.3. Capay, M.: Engaging games with the computer science underlying concepts. In: Proceedings of 2015 International Conference On Interactive Collaborative Learning (ICL). New York : IEEE, 2018

5

VI.2.3. Dostál, J. - Wang, X.: The curriculum content of informatics as a teaching subject at basic schools in the Czech Republic between 1996 and 2005. In: EDULEARN17 : 9th International Conference on Education and New LearningTechnologies. [Valencia] : IATED Academy, 2017, S. 9525-9534

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

člen tímu pripravujúceho kategóriu Senior v informatickej súťaži iBobor

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-27