Meno a priezvisko:
|
PaedDr. Peter Vankúš, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
odborný asistent | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského, Bratislava | od 1.10. 2005 do 31.12.2021 |
funkčný docent | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského, Bratislava | od 1.1. 2022 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
TELC Certificate in English | Akadémia vzdelávania, Bratislava | 2005 |
BEC Vantage, Certificate in Business English (ESOL) | Centrum jazykov, Gorkého, Bratislava | 2006 |
Prezenčné techniky | Centrum VECIT UK Bratislava | 2007 |
ECDL Start Certificate | Slovenská informatická spoločnosť | 2008 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Repetitórium školskej matematiky | Matematika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika matematiky (2) | Matematika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického výskumu | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Matematika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Matematika - konverzný program | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Kombinatorika | Matematika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pravdepodobnosť a matematická štatistika (0) | Matematika | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metódy riešenia matematických úloh (1) | Matematika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metódy riešenia matematických úloh (2) | Matematika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Kapitoly z vyučovania matematiky | Matematika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Problémy matematiky ZŠ | Matematika | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Hrové vyučovanie matematiky (1) | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Hrové vyučovanie matematiky (2) | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Medzipredmetové projekty zamerané na problémy súčasného sveta | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Konzultácie metodológie k záverečnej práci | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci (1) | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k diplomovej práci (2) | Spoločný pedagogicko-psychologický základ | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V3 Vankúš, P. (100%) (2023). Game-Based Learning and Gamification Technologies in the Preparation of Future Mathematics Teachers. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 17(11), 53–67. https://doi.org/10.3991/ijim.v17i11.39227
V3 Vankúš, P. (100%) (2021). Influence of Game-Based Learning in Mathematics Education on Students' Affective Domain: A Systematic Review. Mathematics [elektronický dokument]. - Roč. 9, č. 9 (2021), ISSN (online) 2227-7390. 1–10, art. no. 986 [online]. https://doi.org/10.3390/math9090986
V2 Andrews, P. (25%), Diego-Mantecón, J. (25%), Vankúš, P. (25%), & Op 't Eynde, P. (25%) (2011). Construct consistency in the assessment of students' mathematics-related beliefs: a three-way cross-sectional pilot comparative study. Acta Didactica Universitatis Comenianae Mathematics, 11, 1–25. https://doi.org/10.5281/zenodo.10785668
V2 Vankúš, P. (100%) (2007). Influence of didactical games on pupils’ attitudes towards mathematics and process of its teaching. European Research in Mathematics Education: Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education [elektronický zdroj]. - Larnaca : University of Cyprus, 2007. - ISBN 978-9963-671-25-0, 369-378. http://dx.doi.org/10.13140/2.1.2631.0087
V2 Vankúš, Peter (100%) (2005). History and present of didactical games as a method of mathematics' teaching. In: Acta Didactica Universitatis Comenianae-Mathematics, Iss. 5. - Bratislava : Comenius University, 53–68., ISBN 80-223-2137-0. https://www.researchgate.net/publication/228970948
V2 Vankúš, P. (100%) (2023). Game-Based Learning and Gamification Technologies in the Preparation of Future Mathematics Teachers. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 17(11), 53–67. https://doi.org/10.3991/ijim.v17i11.39227
V2 Vankúš, P. (50%), & Čujdíková, M. (50%) (2023). Design of an Educational Escape Room by Future Teachers. Proceedings of the 17th European Conference on Games Based Learning, 17. https://doi.org/10.34190/ecgbl.17.1.1624
KEGA č. 037UK-4/2024 Inovačné technológie učenia v príprave budúcich učiteľov matematiky, 2024-2026, vedúci riešiteľského kolektívu
KEGA č. 076UK-4/2024, Implementácia metódy Challenge-based education v neformálnom vzdelávaní, 2024-2026, člen riešiteľského kolektívu
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - bakalársky študijný program - učiteľstvo a pedagogické vedy, matematika. | FMFI UK Bratislava | 2016 - doteraz |
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - magisterský študijný program - učiteľstvo a pedagogické vedy, matematika. | FMFI UK Bratislava | 2018- doteraz |
Členstvo v odborovej komisie doktorandského štúdia v odbore Teoria vyučovania matematiky. | FMFI UK Bratislava | 2012 - 2018 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Cambridge University | Cambridge, Anglicko | 9.4.-14.4. 2008; 19.5.-27.5 2008 | Comenius Network 134312-LLP-1-2007-1-DE-COMENIUS-CNW |
General Teaching Council of Scotland | Edinburgh, Škótsko | 1.2. 2009 -7.2. 2009 | The Professional Development of Teachers in Scotland, SAAIC - Národná agentúra Programu celoživotného vzdelávania |
Léargas | Dublin, Írsko | 4.12. 2012 – 7.12. 2012 | Partnership and diverse learning opportunities in adult education, SAAIC - Národná agentúra Programu celoživotného vzdelávania |