Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. PaedDr. Monika Tomcsányiová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Tomcsányiová
I.2 - Meno
Monika
I.3 - Tituly
doc. PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1968
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina, 842 48 Bratislava, Slovakia
I.7 - Pracovné zaradenie
docent vysokej školy, univerzity
I.8 - E-mailová adresa
monika.tomcsanyiova@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/5863
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Matematicko-fyzikálna fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1989
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov matematika - výpočtová technika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Matematicko-fyzikálna fakulta Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1991
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov matematika - výpočtová technika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent vysokej školy, univerzity Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského od 1991 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci (1) Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Seminár k bakalárskej práci (2) Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Programátorské etudy (1) Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Úvod do riešenia informatických úloh Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika programovania (1) Učiteľstvo informatiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
10
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Programovanie v JavaScripte Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Softvér vo vzdelávaní Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Digitálne edukačné technológie pre informatiku Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Softvér pre vzdelávanie Aplikovaná informatika II. Informatika
Programovanie pre mobilné platformy pre SŠ Učiteľstvo informatiky v kombinácii II. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Tvorba edukačného softvéru Aplikovaná informatika II. Informatika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
110
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
7
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
112
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
47
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
45
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
27
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

E.Klimeková, M. Tomcsányiová: Case study on the process of teachers transitioning to teaching programming in Python, Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering : Proceedings. - ISBN 978-3-030-02749-0. - Cham : Springer International Publishing AG, 2018. - p. 216-226 (Lecture Notes in Computer Science = LNCS, ISSN 0302-9743 ; 11169)

2

I. Kalaš, M. Tomcsányiová: Student's attitude to programming in modern informatics, In: Proceedings of the IFIP World Conference on Computers in Education : WCCE, 2009. - 10 s. - ISBN 978-3-901882-35-7

3

M. Tomcsányiová, M. Kabátová: Categorization of pictures in tasks of the bebras Contest, Informatics in Schools : Sustainable Informatics Education for Pupils of all Age. - Berlin : Springer, 2013. - ISBN 978-3-642-36616-1. - S. 184-195 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7780)

4

M. Tomcsányiová, P. Tomcsányi: Little Beaver - A new Bebras Contest category for children aged 8-9, Informatics in Schools: Contributing to 21st Century Education. - Berlin : Springer-Verlag, 2011. - ISBN 978-3-642-24721-7. - p. 201-212 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7013)

5

M. Tomcsányiová: Using computer games as programming assignments for university students and secondary school pupils, Informatics in Schools : Sustainable Informatics Education for Pupils of all Age. - Berlin : Springer, 2013. - ISBN 978-3-642-36616-1. - p. 91-102 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7780)

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Analysis of Misconceptions in Python Programs Using ChatGPT / Tomcsányiová, Monika (Autor) (100%) ; ICERI 2023, 16 [13.11.2023-15.11.2023, Seville, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.21125/iceri.2023.0118 In: ICERI 2023 [elektronický dokument] : conference proceedings : 16th International conference of education, research and innovation : 13-15 November 2023 Seville, Spain / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; Martínez, Chelo González [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2023. – (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). – ISBN 978-84-09-55942-8. – ISSN (online) 2340-1095, s. 281-288 [online]

2

Programování ve Scratch pro 2. stupeň základní školy [elektronický dokument] [učebný text (do 2021)] : rozšíření pro víceletá gymnázia / Vaníček, Jiří (Autor) (34%) ; Nagyová, Ingrid (Autor) (33%) ; Tomcsányiová, Monika (Autor) (33%). – 1. vyd. – České Budějovice (Česko) : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta, 2021. – [nestr.] s. [online]. – ISBN 978-80-7394-852-8

3

Inputs in my Blocks in the Scratch Programming Secondary Pupils / Tomcsányiová, Monika (Autor) (100%) ; ICERI 2022, 15 [07.11.2022-09.11.2022, Seville, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.21125/iceri.2022.0566 In: ICERI2022 [elektronický dokument] : conference proceedings / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; Martínez, Agustín López [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2022. – ISBN (elektronické) 978-84-09-45476-1. – ISSN (online) 2340-1095, s. 2233-2240 [online]

4

Programovanie v JavaScripte v príprave učiteľov informatiky = Programming in JavaScript in training of informatics teachers / Tomcsányiová, Monika (Autor) (100%) ; DidInfo 2019, 25 [03.04.2019-05.04.2019, Banská Bystrica, Slovensko] In: Didinfo 2019 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky : 25. ročník konferencie / Horváthová, Dana [Zostavovateľ, editor] ; Michaliková, Alžbeta [Zostavovateľ, editor] ; Škrinárová, Jarmila [Zostavovateľ, editor] ; Voštinár, Patrik [Zostavovateľ, editor] ; Andrejková, Gabriela [Recenzent] ; Berki, Jan [Recenzent] ; Brodenec, Ivan [Recenzent] ; Cápay, Martin [Recenzent] ; Dudáš, Adam [Recenzent] ; Horváthová, Dana [Recenzent] ; Hudec, Milan [Recenzent] ; Karabáš, Ján [Recenzent] ; Melicherčík, Miroslav [Recenzent] ; Michaliková, Alžbeta [Recenzent] ; Škrinárová, Jarmila [Recenzent] ; Trajteľ, Ľudovít [Recenzent] ; Voštinár, Patrik [Recenzent]. – 1. vyd. – Banská Bystrica (Slovensko) : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. – ISBN (elektronické) 978-80-557-1533-9. – ISSN (online) 2454-051X, s. 172-177 [online]

5

Informatické koncepty pre žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania so záujmom o programovanie = Informatics concepts for lower secondary students with an interest in programming / Tomcsányiová, Monika (Autor) (100%) ; DidInfo 2023, 28 [29.03.2023-31.03.2023, Banská Bystrica, Slovensko] In: DidInfo 2023 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky / Dudáš, Adam [Zostavovateľ, editor] ; Michaliková, Alžbeta [Zostavovateľ, editor] ; Voštinár, Patrik [Zostavovateľ, editor] ; Škrinárová, Jarmila [Zostavovateľ, editor] ; Andrejková, Gabriela [Recenzent] ; Berki, Jan [Recenzent] ; Drábková, Jindra [Recenzent] ; Dudáš, Adam [Recenzent] ; Guniš, Ján [Recenzent]. – 1. vyd. – Banská Bystrica (Slovensko) : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2023. – ISBN 978-80-557-2038-8, s. 155-159 [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

I. Kalaš, M. Tomcsányiová: Student's attitude to programming in modern informatics, In: Proceedings of the IFIP World Conference on Computers in Education : WCCE, 2009. - 10 s. - ISBN 978-3-901882-35-7


[o1] 2016 Dagiene, V.: Challenge to promote deep understanding in ICT. In: IFIP Advances in Information and Communication Technology, Vol. 481. New York : Springer, 2016, s. 47-52 - SCOPUS

2

M. Tomcsányiová, M. Kabátová: Categorization of pictures in tasks of the bebras Contest, Informatics in Schools : Sustainable Informatics Education for Pupils of all Age. - Berlin : Springer, 2013. - ISBN 978-3-642-36616-1. - S. 184-195 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7780)


[o1] Lutz, C., Berges, M., Hafemann, J., Sticha, C. (2018). Piaget’s Cognitive Development in Bebras Tasks - A Descriptive Analysis by Age Groups. In: Pozdniakov, S., Dagienė, V. (eds) Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. ISSEP 2018. Lecture Notes in Computer Science(), vol 11169. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02750-6_20


3

M. Kabátová, I. Kalaš, M. Tomcsányiová: Programming in Slovak primary schools, Olympiads in Informatics. - Vol. 10 (2016), p. 125-158


[o1] N. Klimová, J. Šajben and G. Lovászová, "Online Game-Based Learning through Minecraft: Education Edition Programming Contest," 2021 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Vienna, Austria, 2021, pp. 1660-1668, doi: 10.1109/EDUCON46332.2021.9453953.


4

A. Blaho, I. Kalaš, M. Tomcsányiová: Environment for environments: A new metaphor for Logo


[o1] 2020 Solomon, C. - Harvey, B. - Kahn, K. - Lieberman, H. - Miller, M. L. - Minsky, M. - Papert, A. - Silverman, B.: History of Logo. In: Proceedings of the ACM on Programming Languages, Vol. 4, No. HOPL, 2020, Art. No. 79 - SCOPUS

5

Klimeková, E., Tomcsányiová, M. (2018). Case Study on the Process of Teachers Transitioning to Teaching Programming in Python. In: Pozdniakov, S., Dagienė, V. (eds) Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. ISSEP 2018. Lecture Notes in Computer Science(), vol 11169. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02750-6_17


[o1] Lazarinis, Fotis & Karatrantou, Anthi & Panagiotakopoulos, Christos & Daloukas, Vassilis & Panagiotakopoulos, Theodor. (2022). Strengthening the coding skills of teachers in a low dropout Python MOOC. Advances in Mobile Learning Educational Research. 2. 187-200. 10.25082/AMLER.2022.01.003. 

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Kega 010UK-4/2022

Podpora získavania a rozvoja informatických kompetencií nevidiacich študentov sekundárneho vzdelávania / Support for the acquisition and development of IT competencies of secondary blind students

2

VEGA 1/0602/20:

Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole, 2020-22 / Productive gradation of computational concepts in programming in primary school, 2020-2022

3

Projekt PRIM - Podpora rozvíjení informatického myšlení / PRIM project - Support for the development of computer thinking, CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322, 2017-2020, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

4

Národný projekt IT Akadémia - Vzdelávanie pre 21. storočie / National project IT Academy - Education for the 21st century, kód projektu: 312011F057, 2016-2021

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen Informatickej sekcie Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Bratislave od 2015
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - bakalársky študijný program - učiteľstvo akademických predmetov - informatika Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Bratislave od 2012
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - magisterský študijný program - učiteľstvo akademických predmetov - informatika Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Bratislave od 2012
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - magisterský študijný program - aplikovaná informatika Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Bratislave od 2012

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Hlavná oranizátorka súťaže Informatický bobor pre žiakov základných a stredných škôl, od 2007-trvá

Zakladateľka a organizátorka súťaže Imagine Logo Cup, 1997-2020

Zakladateľa a organizátorska súťaže Scratch Cup, od 2014-trvá

Zakladateľa a organizátorska súťaže Python Cup, od 2018-trvá

Zakladateľa a organizátorska súťaže JavaScript Cup, od 2022-trvá

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-27