Meno a priezvisko:
|
doc. PaedDr. Monika Tomcsányiová, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docent vysokej školy, univerzity | Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského | od 1991 - doteraz |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k bakalárskej práci (1) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Seminár k bakalárskej práci (2) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Programátorské etudy (1) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Úvod do riešenia informatických úloh | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika programovania (1) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Programovanie v JavaScripte | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Softvér vo vzdelávaní | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Digitálne edukačné technológie pre informatiku | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Softvér pre vzdelávanie | Aplikovaná informatika | II. | Informatika |
Programovanie pre mobilné platformy pre SŠ | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Tvorba edukačného softvéru | Aplikovaná informatika | II. | Informatika |
E.Klimeková, M. Tomcsányiová: Case study on the process of teachers transitioning to teaching programming in Python, Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering : Proceedings. - ISBN 978-3-030-02749-0. - Cham : Springer International Publishing AG, 2018. - p. 216-226 (Lecture Notes in Computer Science = LNCS, ISSN 0302-9743 ; 11169)
I. Kalaš, M. Tomcsányiová: Student's attitude to programming in modern informatics, In: Proceedings of the IFIP World Conference on Computers in Education : WCCE, 2009. - 10 s. - ISBN 978-3-901882-35-7
M. Tomcsányiová, M. Kabátová: Categorization of pictures in tasks of the bebras Contest, Informatics in Schools : Sustainable Informatics Education for Pupils of all Age. - Berlin : Springer, 2013. - ISBN 978-3-642-36616-1. - S. 184-195 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7780)
M. Tomcsányiová, P. Tomcsányi: Little Beaver - A new Bebras Contest category for children aged 8-9, Informatics in Schools: Contributing to 21st Century Education. - Berlin : Springer-Verlag, 2011. - ISBN 978-3-642-24721-7. - p. 201-212 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7013)
M. Tomcsányiová: Using computer games as programming assignments for university students and secondary school pupils, Informatics in Schools : Sustainable Informatics Education for Pupils of all Age. - Berlin : Springer, 2013. - ISBN 978-3-642-36616-1. - p. 91-102 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7780)
Analysis of Misconceptions in Python Programs Using ChatGPT / Tomcsányiová, Monika (Autor) (100%) ; ICERI 2023, 16 [13.11.2023-15.11.2023, Seville, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.21125/iceri.2023.0118 In: ICERI 2023 [elektronický dokument] : conference proceedings : 16th International conference of education, research and innovation : 13-15 November 2023 Seville, Spain / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; Martínez, Chelo González [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2023. – (ICERI Proceedings, ISSN 2340-1095). – ISBN 978-84-09-55942-8. – ISSN (online) 2340-1095, s. 281-288 [online]
Programování ve Scratch pro 2. stupeň základní školy [elektronický dokument] [učebný text (do 2021)] : rozšíření pro víceletá gymnázia / Vaníček, Jiří (Autor) (34%) ; Nagyová, Ingrid (Autor) (33%) ; Tomcsányiová, Monika (Autor) (33%). – 1. vyd. – České Budějovice (Česko) : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta, 2021. – [nestr.] s. [online]. – ISBN 978-80-7394-852-8
Inputs in my Blocks in the Scratch Programming Secondary Pupils / Tomcsányiová, Monika (Autor) (100%) ; ICERI 2022, 15 [07.11.2022-09.11.2022, Seville, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.21125/iceri.2022.0566 In: ICERI2022 [elektronický dokument] : conference proceedings / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; Martínez, Agustín López [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2022. – ISBN (elektronické) 978-84-09-45476-1. – ISSN (online) 2340-1095, s. 2233-2240 [online]
Programovanie v JavaScripte v príprave učiteľov informatiky = Programming in JavaScript in training of informatics teachers / Tomcsányiová, Monika (Autor) (100%) ; DidInfo 2019, 25 [03.04.2019-05.04.2019, Banská Bystrica, Slovensko] In: Didinfo 2019 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky : 25. ročník konferencie / Horváthová, Dana [Zostavovateľ, editor] ; Michaliková, Alžbeta [Zostavovateľ, editor] ; Škrinárová, Jarmila [Zostavovateľ, editor] ; Voštinár, Patrik [Zostavovateľ, editor] ; Andrejková, Gabriela [Recenzent] ; Berki, Jan [Recenzent] ; Brodenec, Ivan [Recenzent] ; Cápay, Martin [Recenzent] ; Dudáš, Adam [Recenzent] ; Horváthová, Dana [Recenzent] ; Hudec, Milan [Recenzent] ; Karabáš, Ján [Recenzent] ; Melicherčík, Miroslav [Recenzent] ; Michaliková, Alžbeta [Recenzent] ; Škrinárová, Jarmila [Recenzent] ; Trajteľ, Ľudovít [Recenzent] ; Voštinár, Patrik [Recenzent]. – 1. vyd. – Banská Bystrica (Slovensko) : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. – ISBN (elektronické) 978-80-557-1533-9. – ISSN (online) 2454-051X, s. 172-177 [online]
Informatické koncepty pre žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania so záujmom o programovanie = Informatics concepts for lower secondary students with an interest in programming / Tomcsányiová, Monika (Autor) (100%) ; DidInfo 2023, 28 [29.03.2023-31.03.2023, Banská Bystrica, Slovensko] In: DidInfo 2023 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky / Dudáš, Adam [Zostavovateľ, editor] ; Michaliková, Alžbeta [Zostavovateľ, editor] ; Voštinár, Patrik [Zostavovateľ, editor] ; Škrinárová, Jarmila [Zostavovateľ, editor] ; Andrejková, Gabriela [Recenzent] ; Berki, Jan [Recenzent] ; Drábková, Jindra [Recenzent] ; Dudáš, Adam [Recenzent] ; Guniš, Ján [Recenzent]. – 1. vyd. – Banská Bystrica (Slovensko) : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2023. – ISBN 978-80-557-2038-8, s. 155-159 [online]
I. Kalaš, M. Tomcsányiová: Student's attitude to programming in modern informatics, In: Proceedings of the IFIP World Conference on Computers in Education : WCCE, 2009. - 10 s. - ISBN 978-3-901882-35-7
[o1] 2016 Dagiene, V.: Challenge to promote deep understanding in ICT. In: IFIP Advances in Information and Communication Technology, Vol. 481. New York : Springer, 2016, s. 47-52 - SCOPUS
M. Tomcsányiová, M. Kabátová: Categorization of pictures in tasks of the bebras Contest, Informatics in Schools : Sustainable Informatics Education for Pupils of all Age. - Berlin : Springer, 2013. - ISBN 978-3-642-36616-1. - S. 184-195 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7780)
[o1] Lutz, C., Berges, M., Hafemann, J., Sticha, C. (2018). Piaget’s Cognitive Development in Bebras Tasks - A Descriptive Analysis by Age Groups. In: Pozdniakov, S., Dagienė, V. (eds) Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. ISSEP 2018. Lecture Notes in Computer Science(), vol 11169. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02750-6_20
M. Kabátová, I. Kalaš, M. Tomcsányiová: Programming in Slovak primary schools, Olympiads in Informatics. - Vol. 10 (2016), p. 125-158
[o1] N. Klimová, J. Šajben and G. Lovászová, "Online Game-Based Learning through Minecraft: Education Edition Programming Contest," 2021 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), Vienna, Austria, 2021, pp. 1660-1668, doi: 10.1109/EDUCON46332.2021.9453953.
A. Blaho, I. Kalaš, M. Tomcsányiová: Environment for environments: A new metaphor for Logo
[o1] 2020 Solomon, C. - Harvey, B. - Kahn, K. - Lieberman, H. - Miller, M. L. - Minsky, M. - Papert, A. - Silverman, B.: History of Logo. In: Proceedings of the ACM on Programming Languages, Vol. 4, No. HOPL, 2020, Art. No. 79 - SCOPUS
Klimeková, E., Tomcsányiová, M. (2018). Case Study on the Process of Teachers Transitioning to Teaching Programming in Python. In: Pozdniakov, S., Dagienė, V. (eds) Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. ISSEP 2018. Lecture Notes in Computer Science(), vol 11169. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02750-6_17
[o1] Lazarinis, Fotis & Karatrantou, Anthi & Panagiotakopoulos, Christos & Daloukas, Vassilis & Panagiotakopoulos, Theodor. (2022). Strengthening the coding skills of teachers in a low dropout Python MOOC. Advances in Mobile Learning Educational Research. 2. 187-200. 10.25082/AMLER.2022.01.003.
Kega 010UK-4/2022
Podpora získavania a rozvoja informatických kompetencií nevidiacich študentov sekundárneho vzdelávania / Support for the acquisition and development of IT competencies of secondary blind students
VEGA 1/0602/20:
Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole, 2020-22 / Productive gradation of computational concepts in programming in primary school, 2020-2022
Projekt PRIM - Podpora rozvíjení informatického myšlení / PRIM project - Support for the development of computer thinking, CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322, 2017-2020, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Národný projekt IT Akadémia - Vzdelávanie pre 21. storočie / National project IT Academy - Education for the 21st century, kód projektu: 312011F057, 2016-2021
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen Informatickej sekcie | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Bratislave | od 2015 |
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - bakalársky študijný program - učiteľstvo akademických predmetov - informatika | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Bratislave | od 2012 |
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - magisterský študijný program - učiteľstvo akademických predmetov - informatika | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Bratislave | od 2012 |
Členstvo v komisii pre štátne skúšky - magisterský študijný program - aplikovaná informatika | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Bratislave | od 2012 |
Hlavná oranizátorka súťaže Informatický bobor pre žiakov základných a stredných škôl, od 2007-trvá
Zakladateľka a organizátorka súťaže Imagine Logo Cup, 1997-2020
Zakladateľa a organizátorska súťaže Scratch Cup, od 2014-trvá
Zakladateľa a organizátorska súťaže Python Cup, od 2018-trvá
Zakladateľa a organizátorska súťaže JavaScript Cup, od 2022-trvá