Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. RNDr. Ľubomír Salanci, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Salanci
I.2 - Meno
Ľubomír
I.3 - Tituly
doc. RNDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1974
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Mlynská dolina, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
salanci@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4733
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
informatika

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Matematicko-fyzikálna fakulta
II.b - Rok
1997
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov: matematika – informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
II.b - Rok
2013
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent, neskôr docent Univerzita Komenského v Bratislave od 2002

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Programovanie 1 Ekonomická a finančná matematika, Manažérska matematika, Matematika, Poistná matematika I. Matematika
Programovanie 2 Ekonomická a finančná matematika, Matematika, Poistná matematika I. Matematika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
12
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
22
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
1
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Programovanie 1, 2 ekonomická a finančná matematika, manažérska matematika, matematika, poistná matematika 1 matematika
Vybrané kapitoly z informatiky 1, 2 teória vyučovania informatiky 3 informatika
Programovanie 5 Aplikovaná informatika, Dátová veda I. Informatika
Kompilátory a interpretre Aplikovaná informatika II. Informatika
Tvorba multimediálnych aplikácií a počítačových hier Aplikovaná informatika II. Informatika
Úvod do umelej inteligencie Učiteľstvo matematiky a informatiky II. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
83
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
133
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
8
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
18
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Salanci, Ľubomír: Object-oriented programming at upper secondary school for advances. In: Informatics Education-The Bridge between Using and Understanding Computers. - Berlin : Springer-Verlag, 2006. S. 179-188. (Lecture Notes in Computer Science; Vol. 4226). ISBN 3-540-48218-0.

2

Salanci, Ľubomír: EasyLogo-discovering basic programming concepts in a constructive manner. In: Constructionist approaches to creative learning, thinking and education: Lessons for the 21st century [elektronický zdroj]. Bratislava : FMFI UK, 2010. nestr. [10 s.]. ISBN 978-80-89186-66-2.

3

Salanci, Ľubomír: Didactics of programming. In: ICTE Journal - International Journal of Information and Communication Technologies in Education [elektronický zdroj]. - Vol. 4, No. 3 (2015), s. 32-39. ISSN 1805-3726.

4

Blaho, Andrej, Salanci, Ľubomír: Informatics in primary school: Principles and experience. In: Informatics in Schools: Contributing to 21st Century Education. - Berlin : Springer-Verlag, 2011. S. 129-142. (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7013). ISBN 978-3-642-24721-7.

5

Salanci, Ľubomír: Porovnávacia štúdia pravdepodobnostného prístupu a digitálneho vodoznaku pri odhaľovaní plagiátorstva v dištančnom kurze programovania In: DidInfo 2021 : Roč. 27. - 1. vyd. ISBN 978-80-557-1823-1. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2021. - S. 139-144. ISSN 2454-051X

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1
Salanci, Ľubomír: Porovnávacia štúdia pravdepodobnostného prístupu a digitálneho vodoznaku pri odhaľovaní plagiátorstva v dištančnom kurze programovania. In: DidInfo 2021 : Roč. 27. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2021. - S. 139-144. ISBN 978-80-557-1823-1.
2
Salanci, Ľubomír: Matematická zložka vo vyučovaní programovania. In: Didinfo 2019 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2019. - S. 119-124. ISBN 978-80-557-1533-9, ISSN 2454-051X.
3

Pupala, Branislav a kolektív: Vzdelávanie pre 21. storočie : východiská zmien v kurikule základného vzdelávania. Bratislava : Štátny pedagogický ústav, 2022. ISBN 978-80-8118-293-8.

4

Salanci, Ľubomír: Programming for Undergraduate Mathematicians from a Long-Term Perspective. In: EDULEARN24 conference proceedings. Palma, Španielsko 2024. ISBN 978-84-09-62938-1, s. 8692-8699.

5

Salanci, Ľubomír: Analýza kurzu programovania pre matematikov Autor. In: DidInfo 2023 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky. Banská Bystrica 2023. ISBN 978-80-557-2038-8, s. 129-133.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

2021 - Lukkarinen, A. - Malmi, L. - Haaranen, L. - Event-driven Programming in Programming Education: A Mapping Review. - In: ACM Transactions on Computing Education, Vol. 21, No. 1, 2021 ; Art. No. 1 ; SCI ; SCOPUS

2
2019 - Le, N. T. - Pinkwart, N. - The system-analytic approach for gifted high school students to develop computational thinking. - In: Proceedings of International Conference on Computational Thinking Education, CTE 2019 . - Hong Kong : The Education University of Hong Kong, 2019 ; S. 2-7 ; SCOPUS
3
2018 - Forster, M. - Hauser, U. - Serafini, G. - Staub, J. - Autonomous recovery from programming errors made by primary school children. - In: 11th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution and Perspectives, ISSEP 2018 : Lecture Notes in Computer Science, Vol. 11169 . - Cham : Springer, 2018 ; S. 17-29 ; SCOPUS
4

2024 - Gunčaga, Ján - Koreňová, Lilla - Záhorec, Ján - Ostradický, Peter. Innovative approach on teaching and learning with technical aids for STEM education at the primary level [elektronický dokument]. DOI 10.3390/educsci14070682 In: Education sciences. Bazilej: Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2024, Roč. 14, č. 7, art. no. 682, s. [1-20] [online]. ISSN (online) 2227-7102. - WOS CC ; SCO ; ESCI ; OA ; ERIH PLUS, s. 1

5
2017 - Van Es, N. - Jeuring, J. - Designing and comparing two scratch-based teaching approaches for students aged 10-12 years. - In: 17th Koli Calling Conference on Computing Education Research ; ACM International Conference Proceeding Series . - New York : ACM, 2017 ; S. 178-182 ; CPCI-S ; SCOPUS
VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Názov projektu: Podpora získavania a rozvoja informatických kompetencií nevidiacich študentov sekundárneho vzdelávania

Začiatok riešenia projektu: 2022

Koniec riešenia projektu: 2024

Číslo projektu: 010UK-4/2022

Vedúci projektu: doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD.

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti