Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. Mgr. Karolína Miková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Miková
I.2 - Meno
Karolína
I.3 - Tituly
Doc., Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1988
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina F1, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
karolina.mikova@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/22663
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Teória vyučovania informatiky
I.11 - ORCID iD
0009-0006-9000-6095

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo akademických predmetov matematika a informatika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2011
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo akademických predmetov matematika a informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2024
II.c - Odbor a program
Informatika
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Výskumný pracovník - výskumník Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky 1.6.2014 do 31.5.2015
Zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. pomeru Slovenská technická univerzita v Bratislave 12.7.2018-31.7-2018
Učiteľ informatiky na základnej škole ZŠ pre mimoriadne nadané deti - Bajkalská 2015-2017
Odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky 1.9.2015-30.11.2021
Funkčný docent Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky 1.12.2021-30.6.2024
docent Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky 1.7.2024 - dodnes

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Angličtina-pokročilí, Konverzácie prie pokročilých British Council 2001
Príprava na maturitu z nemčiny Österreich Institut Bratislava 2005
Francúžština-začiatočník Slovenský inštitút vzdelávania 2013
ECDL ECDL 2010
Kurz o metódach pedagogického výskumu INTERNATIONAL DOCTORAL CONSORTIUM ON INFORMATICS ENGINEERING EDUCATION RESEARCH: METHODOLOGIES, METHODS, AND PRACTICE 2012

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Všeobecná didaktika Učiteľstvo v kombináciách I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Školský manažment Učiteľstvo v kombináciách I. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Propedeutika vyučovania informatiky (1) Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Propedeutika vyučovania Informatiky (2) Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Robotické stavebnice vo vzdelávaní (2) Učiteľstvo informatiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického výskumu Učiteľstvo v kombináciách II. učiteľstvo a pedagogické ved
Moderné metódy pedagogického výskumu (1) Informatika, Teória vyučovania informatiky III. učiteľstvo a pedagogické vedy
Vybrané kapitoly z teórie vyučovania informatiky (1) Informatika, Teória vyučovania informatiky III. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.2.a - Názov študijného programu V.2.b - Stupeň V.2.c - Študijný odbor
Učiteľstvo informatiky v kombinácií, kogarant I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Teória vyučovania informatiky, kogarant III. Informatika
Učiteľstvo matematiky v kombinácií, kogarant Spoločný základ
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
7
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
6
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Roboti ako didaktické pomôcky učiteľstvo v kombináciách I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Konzultácie metodológie k záverečnej práci učiteľstvo v kombináciách II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Komunikačné zručnosti učiteľa učiteľstvo v kombináciách II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
78
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
45
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
24
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
106
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
73
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
53
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
45
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Mayerová, K. (2012) Pilot activities: LEGO WeDo at primary school. In Proceedings of 3rd International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Robotics: Integrating Robotics in School Curriculum 2012 Apr 20 (pp. 32-39)

2

Budinská, L., Mayerová, K., Veselovská, M. (2017) Bebras task analysis in category little beavers in Slovakia. In Informatics in Schools: Focus on Learning Programming: 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017, Proceedings 10 2017 (pp. 91-101). Springer International Publishing; SCO

3

Budinská, L., Mayerová, K. (2017) Graph Tasks in Bebras Contest: What does it have to do with gender?. In Proceedings of the 6th Computer Science Education Research Conference 2017 Nov 14 (pp. 83-90). ACM. SCO

4

Miková, K., Kubincová, Z., Veselovská, M. (2019) Creating activities for after school robotic workshop with Ozobot Evo; Information Technology Based Higher Education and Training 2019, 18 [26.09.2019-27.09.2019, Magdeburg, Nemecko]. – [recenzované]. – DOI 10.1109/ITHET46829.2019.8937366. – CPCI-S ; WOS CC ; SCO

5

Miková, K., Kubincová, Z., Stenová, B. (2024) Appropriateness of a New Programmable Robotics Kit – Preliminary Results. In International Conference on Computing Education Research, Association for Computing Machinery, 2024 (pp. 1-12). DOI 10.1145/3631802.3631822. – SCO

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Budinská L., Mayerová K. (2019) From Bebras Tasks to Lesson Plans – Graph Data Structures. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics. ISSEP 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11913. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33759-9_20

2

Miková, K., Kubincová, Z., Veselovská, M. (2019) Creating activities for after school robotic workshop with Ozobot Evo; Information Technology Based Higher Education and Training 2019, 18 [26.09.2019-27.09.2019, Magdeburg, Nemecko]. – [recenzované]. – DOI 10.1109/ITHET46829.2019.8937366. – CPCI-S ; WOS CC ; SCO

3

Karpielová, M., Miková, K. (2021) Why Young Programmers Should Make Game Art: A Study from a Game-Making Course; Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives 2021, 14 [03.11.2021-05.11.2021, Nijmegen, Holandsko]. – [recenzované]. – DOI 10.1007/978-3-030-90228-5_5. – CPCI-S ; CPCI-SSH ; WOS CC ; SCO

4

Miková, K., Krcho, J. (2022) Cognitive Taxonomy and Task Gradation in Educational Robotics - Preliminary Results; Iberian Robotics Conference 2022, 5 [23.11.2022-25.11.2022, Zaragoza, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.1007/978-3-031-21065-5_47. – CPCI-S ; WOS CC ; SCO

5

Miková, K., Kubincová, Z., Stenová, B. (2024) Appropriateness of a New Programmable Robotics Kit – Preliminary Results. In International Conference on Computing Education Research, Association for Computing Machinery, 2024 (pp. 1-12). DOI 10.1145/3631802.3631822. – SCO

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

2015 ~ Scaradozzi, D. - Sorbi, L. - Pedale, A. - Valzano, M. - Vergine, C.: Teaching robotics at the primary school: an innovative approach. In: International Conference on New Horizons In Education, INTE 2014 : Procedia Social and Behavioral Sciences ; Vol. 174, 2015, s. 3838-3846 -- SCI

2

2017 ~ Pinto-Llorente, A. M. - Casillas-Martín, S. - Cabezas-González, M. - García-Penalvo, F. J.: Building, coding and programming 3D models via a visual programming environment. In: Quality and Quantity, Vol. 52, No. 6, 2017, s.2455-2468 -- SCOPUS

3

2022 ~ Angeli, C.: The effects of scaffolded programming scripts on pre-service teachers computational thinking: Developing algorithmic thinking through programming robots. In: International Journal of Child-Computer Interaction, No.31, 2022, art. no. 100329 -- SCOPUS

4

2022 ~ Greifenstein, L. - Grassl, I. - Heuer, U. - Fraser, G.: Common Problems and Effects of Feedback on Fun When Programming Ozobots in Primary School. In: 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2022 : ACMInternational Conference Proceeding Series. New York : Association for Computing Machinery, 2022, art. no. 5 -- SCOPUS

5

2022 ~ de la Hera, D. P. - Zanoni, M. B. - Sigman, M. - Calero, C. I.: Peer tutoring of computer programming increases exploratory behavior in children. In: Journal of Experimental Child Psychology, No. 216, 2022, art. no. 105335 --SCI ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Artful Educational Robotics to promote Computational Thinking in a Blended Learning context (2021-2025)

Erasmus + EAC/A01/2021

zástupca vedúceho projektu


2

VEGA, 1/0797/18, 2018-2021, 

Motivácia a participáciana edukačných aktivitách

riešiteľ

3

VEGA 1/0602/20, 2020-2022

Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole

zástupca vedúceho projektu

Cieľom projektu je rozšíriť poznanie v oblasti plánovania a analýzy systematického poznávacieho procesu žiakov základnej školy vo vyučovaní programovania, so zameraním sa na granularitu systému informatických konceptov a tiež rozpracovať systém kritérií a metodiku ako posudzovať možnosti a vývinovú primeranosť softvérových a hardvérových prostredí.

4

APVV-20-0353, 2021-2025,

Výskum motivácie študentov v adaptívnom personalizovanom prostredí s kolaboratívnymi nástrojmi

rešiteľ

5

Tačr - 2020-2023 ,

TL03000222 ROZVOJ INFORMATICKÉHO MYŠLENÍ POMOCÍ SITUAČNÍCH ALGORITMICKÝCH PROBLÉMŮ

odborný asistent

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen medzinárodnej programovej komisie robotika vo vzdelávaní Robotics in Education (RIE) 2019 - doteraz
Člen programového výboru SETE International Symposium on Emerging Technologies for Education SETE International Symposium on Emerging Technologies for Education 2023 - doteraz
Spoluorganizátorka 5 ročníkov Informatického dňa pre učiteľov informatiky Fakulta matematiky, fyziky a informatiky UK v Bratislave 2019 - present

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Jeronýmova 10, 371 15, České Budějovice, Česká republika 28.8 -1.9.2019 Výmenný pobyt
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, Czech republic 10. - 14.9.2018 Náhrada za Erazmus plus - návšteva odborného pracoviska za účelom výmeny skúsensoti

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

. Porotca Letnej robotickej ligy (2017- doteraz)

. Porotca na okresných aj celoštátnych kolách robotickej súťaže First LegoLeague (2015-2019)

. Iniciátorov, spoluorganizátorov a prednášajúcich na Informatickom dni pre učiteľov informatiky z praxe (2019-doteraz)

. Spoluorganizátor a autor úloh súťaže iBobor (2011 - doteraz) Aktívna účasť na medzinárodnom stretnutí v roku 2019 a 2022

. Spoluorganizátor matematických sústredení pre budúcich učiteľov matematiky (2010 – 2014)

. Školenia pre účastníkov Teach for Slovakia v oblasti didaktiky informatiky (2018 a 2019 )

. Vedúca prác študentov na ŠVK s úspešným umiestnenením na Česko-Slovenskom kole v didaktike informatiky: 2. miesto 2016, 2. miesto 2018, 1. miesto 2019

. Spoluriešiteľ projektu Erasmus+ 2021 - EAC/A01/2021 s názvom: Artful Educational Robotics to promote Computational Thinking in a Blended Learning context

. Školiteľ a tvorca obsahu pre Inovačné vzdelávania: Edukačná robotika s umením (2024)

. Člen skúšobnej komisie pre mgr. študijný program

. Člen skúšobnej komisie pre bc. študijný program

Dátum poslednej aktualizácie
2024-12-21