Meno a priezvisko:
|
doc. Mgr. Karolína Miková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
Výskumný pracovník - výskumník | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky | 1.6.2014 do 31.5.2015 |
Zamestnanec vykonávajúci činnosti VŠ učiteľa mimo prac. pomeru | Slovenská technická univerzita v Bratislave | 12.7.2018-31.7-2018 |
Učiteľ informatiky na základnej škole | ZŠ pre mimoriadne nadané deti - Bajkalská | 2015-2017 |
Odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky | 1.9.2015-30.11.2021 |
Funkčný docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky | 1.12.2021-30.6.2024 |
docent | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky | 1.7.2024 - dodnes |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Angličtina-pokročilí, Konverzácie prie pokročilých | British Council | 2001 |
Príprava na maturitu z nemčiny | Österreich Institut Bratislava | 2005 |
Francúžština-začiatočník | Slovenský inštitút vzdelávania | 2013 |
ECDL | ECDL | 2010 |
Kurz o metódach pedagogického výskumu | INTERNATIONAL DOCTORAL CONSORTIUM ON INFORMATICS ENGINEERING EDUCATION RESEARCH: METHODOLOGIES, METHODS, AND PRACTICE | 2012 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Všeobecná didaktika | Učiteľstvo v kombináciách | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Školský manažment | Učiteľstvo v kombináciách | I. | Učiteľstvo a pedagogické vedy |
Propedeutika vyučovania informatiky (1) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Propedeutika vyučovania Informatiky (2) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Robotické stavebnice vo vzdelávaní (2) | Učiteľstvo informatiky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Metodológia pedagogického výskumu | Učiteľstvo v kombináciách | II. | učiteľstvo a pedagogické ved |
Moderné metódy pedagogického výskumu (1) | Informatika, Teória vyučovania informatiky | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Vybrané kapitoly z teórie vyučovania informatiky (1) | Informatika, Teória vyučovania informatiky | III. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Učiteľstvo informatiky v kombinácií, kogarant | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teória vyučovania informatiky, kogarant | III. | Informatika |
Učiteľstvo matematiky v kombinácií, kogarant | Spoločný základ |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Roboti ako didaktické pomôcky | učiteľstvo v kombináciách | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Konzultácie metodológie k záverečnej práci | učiteľstvo v kombináciách | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Komunikačné zručnosti učiteľa | učiteľstvo v kombináciách | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Mayerová, K. (2012) Pilot activities: LEGO WeDo at primary school. In Proceedings of 3rd International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Robotics: Integrating Robotics in School Curriculum 2012 Apr 20 (pp. 32-39)
Budinská, L., Mayerová, K., Veselovská, M. (2017) Bebras task analysis in category little beavers in Slovakia. In Informatics in Schools: Focus on Learning Programming: 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017, Proceedings 10 2017 (pp. 91-101). Springer International Publishing; SCO
Budinská, L., Mayerová, K. (2017) Graph Tasks in Bebras Contest: What does it have to do with gender?. In Proceedings of the 6th Computer Science Education Research Conference 2017 Nov 14 (pp. 83-90). ACM. SCO
Miková, K., Kubincová, Z., Veselovská, M. (2019) Creating activities for after school robotic workshop with Ozobot Evo; Information Technology Based Higher Education and Training 2019, 18 [26.09.2019-27.09.2019, Magdeburg, Nemecko]. – [recenzované]. – DOI 10.1109/ITHET46829.2019.8937366. – CPCI-S ; WOS CC ; SCO
Miková, K., Kubincová, Z., Stenová, B. (2024) Appropriateness of a New Programmable Robotics Kit – Preliminary Results. In International Conference on Computing Education Research, Association for Computing Machinery, 2024 (pp. 1-12). DOI 10.1145/3631802.3631822. – SCO
Budinská L., Mayerová K. (2019) From Bebras Tasks to Lesson Plans – Graph Data Structures. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics. ISSEP 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11913. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33759-9_20
Miková, K., Kubincová, Z., Veselovská, M. (2019) Creating activities for after school robotic workshop with Ozobot Evo; Information Technology Based Higher Education and Training 2019, 18 [26.09.2019-27.09.2019, Magdeburg, Nemecko]. – [recenzované]. – DOI 10.1109/ITHET46829.2019.8937366. – CPCI-S ; WOS CC ; SCO
Karpielová, M., Miková, K. (2021) Why Young Programmers Should Make Game Art: A Study from a Game-Making Course; Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives 2021, 14 [03.11.2021-05.11.2021, Nijmegen, Holandsko]. – [recenzované]. – DOI 10.1007/978-3-030-90228-5_5. – CPCI-S ; CPCI-SSH ; WOS CC ; SCO
Miková, K., Krcho, J. (2022) Cognitive Taxonomy and Task Gradation in Educational Robotics - Preliminary Results; Iberian Robotics Conference 2022, 5 [23.11.2022-25.11.2022, Zaragoza, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.1007/978-3-031-21065-5_47. – CPCI-S ; WOS CC ; SCO
Miková, K., Kubincová, Z., Stenová, B. (2024) Appropriateness of a New Programmable Robotics Kit – Preliminary Results. In International Conference on Computing Education Research, Association for Computing Machinery, 2024 (pp. 1-12). DOI 10.1145/3631802.3631822. – SCO
2015 ~ Scaradozzi, D. - Sorbi, L. - Pedale, A. - Valzano, M. - Vergine, C.: Teaching robotics at the primary school: an innovative approach. In: International Conference on New Horizons In Education, INTE 2014 : Procedia Social and Behavioral Sciences ; Vol. 174, 2015, s. 3838-3846 -- SCI
2017 ~ Pinto-Llorente, A. M. - Casillas-Martín, S. - Cabezas-González, M. - García-Penalvo, F. J.: Building, coding and programming 3D models via a visual programming environment. In: Quality and Quantity, Vol. 52, No. 6, 2017, s.2455-2468 -- SCOPUS
2022 ~ Angeli, C.: The effects of scaffolded programming scripts on pre-service teachers computational thinking: Developing algorithmic thinking through programming robots. In: International Journal of Child-Computer Interaction, No.31, 2022, art. no. 100329 -- SCOPUS
2022 ~ Greifenstein, L. - Grassl, I. - Heuer, U. - Fraser, G.: Common Problems and Effects of Feedback on Fun When Programming Ozobots in Primary School. In: 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2022 : ACMInternational Conference Proceeding Series. New York : Association for Computing Machinery, 2022, art. no. 5 -- SCOPUS
2022 ~ de la Hera, D. P. - Zanoni, M. B. - Sigman, M. - Calero, C. I.: Peer tutoring of computer programming increases exploratory behavior in children. In: Journal of Experimental Child Psychology, No. 216, 2022, art. no. 105335 --SCI ; SCOPUS
Artful Educational Robotics to promote Computational Thinking in a Blended Learning context (2021-2025)
Erasmus + EAC/A01/2021
zástupca vedúceho projektu
VEGA, 1/0797/18, 2018-2021,
Motivácia a participáciana edukačných aktivitách
riešiteľ
VEGA 1/0602/20, 2020-2022
Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole
zástupca vedúceho projektu
Cieľom projektu je rozšíriť poznanie v oblasti plánovania a analýzy systematického poznávacieho procesu žiakov základnej školy vo vyučovaní programovania, so zameraním sa na granularitu systému informatických konceptov a tiež rozpracovať systém kritérií a metodiku ako posudzovať možnosti a vývinovú primeranosť softvérových a hardvérových prostredí.
APVV-20-0353, 2021-2025,
Výskum motivácie študentov v adaptívnom personalizovanom prostredí s kolaboratívnymi nástrojmi
rešiteľ
Tačr - 2020-2023 ,
TL03000222 ROZVOJ INFORMATICKÉHO MYŠLENÍ POMOCÍ SITUAČNÍCH ALGORITMICKÝCH PROBLÉMŮ
odborný asistent
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen medzinárodnej programovej komisie robotika vo vzdelávaní | Robotics in Education (RIE) | 2019 - doteraz |
Člen programového výboru SETE International Symposium on Emerging Technologies for Education | SETE International Symposium on Emerging Technologies for Education | 2023 - doteraz |
Spoluorganizátorka 5 ročníkov Informatického dňa pre učiteľov informatiky | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky UK v Bratislave | 2019 - present |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích | Jeronýmova 10, 371 15, České Budějovice, Česká republika | 28.8 -1.9.2019 | Výmenný pobyt |
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova | Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1, Czech republic | 10. - 14.9.2018 | Náhrada za Erazmus plus - návšteva odborného pracoviska za účelom výmeny skúsensoti |
. Porotca Letnej robotickej ligy (2017- doteraz)
. Porotca na okresných aj celoštátnych kolách robotickej súťaže First LegoLeague (2015-2019)
. Iniciátorov, spoluorganizátorov a prednášajúcich na Informatickom dni pre učiteľov informatiky z praxe (2019-doteraz)
. Spoluorganizátor a autor úloh súťaže iBobor (2011 - doteraz) Aktívna účasť na medzinárodnom stretnutí v roku 2019 a 2022
. Spoluorganizátor matematických sústredení pre budúcich učiteľov matematiky (2010 – 2014)
. Školenia pre účastníkov Teach for Slovakia v oblasti didaktiky informatiky (2018 a 2019 )
. Vedúca prác študentov na ŠVK s úspešným umiestnenením na Česko-Slovenskom kole v didaktike informatiky: 2. miesto 2016, 2. miesto 2018, 1. miesto 2019
. Spoluriešiteľ projektu Erasmus+ 2021 - EAC/A01/2021 s názvom: Artful Educational Robotics to promote Computational Thinking in a Blended Learning context
. Školiteľ a tvorca obsahu pre Inovačné vzdelávania: Edukačná robotika s umením (2024)
. Člen skúšobnej komisie pre mgr. študijný program
. Člen skúšobnej komisie pre bc. študijný program