Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Daniela Bezáková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Bezáková
I.2 - Meno
Daniela
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1977
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina F1 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
daniela.bezakova@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4640
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Teória vyučovania informatiky

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Matematicko fyzikálna fakulta, Univerzity Komenského
II.b - Rok
2000
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo matematiky a informatiky
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Matematicko fyzikálna fakulta, Univerzity Komenského
II.b - Rok
2000
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo matematiky a informatiky
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Matematicko fyzikálna fakulta, Univerzity Komenského
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Asistent Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 2000 - doteraz
učiteľ informatiky Gymnázium Metodova v Bratislave september 2002 - jún 2003
učiteľ informatiky ZSŠ scénického výtvarníctva v Bratislave september 2007 - jún 2008
učiteľ informatiky Spojená škola Novohradská september 2021 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Angličtina Matematicko fyzikálna fakulta, Univerzity Komenského 2000
ECDL Slovenská informatická spoločnosť 2002

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
13
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
13
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Výpočtová zvedavosť Aplikovaná Informatika II Informatika
Programovanie 1 aplikovaná informatika I informatika
Programovanie 2 aplikovaná informatika I informatika
Informatika (1) Učiteľstvo informatiky v kombinácii I Učiteľstvo a pedagogické vedy
Úvod do teoretickej informatiky aplikovaná informatika I informatika
Matematika pre učiteľov infromatiky 1 Učiteľstvo informatiky v kombinácii I Učiteľstvo a pedagogické vedy
Matematika pre učiteľov informatiky 2 Učiteľstvo informatiky v kombinácii I Učiteľstvo a pedagogické vedy
Úvod do riešenia informatických úloh Učiteľstvo informatiky v kombinácii I Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
76
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
34
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Miková, K., Hrušecká, A., Budinská, L., Bezáková, D.: Gradation of Cognitive operations of Blue-Bot control in the primary education. In Proc of 12th International Conference on Robotics in Education (2021)

2

Bezáková, D., Hrušecká, A., Hrušecký, R.: Computing in Pre-primary Education with Coloured Paths. In Online Local Proceedings from ISSEP 2021. (2021)

3

Bezáková, D., Hrušecká, A., Hrušecký, R.: Computing in Pre-primary Education. In: Külli Kori and Mart Laanpere (eds.) Informatics in Schools. Engaging Learners in Computational Thinking. ISSEP 2020. LNCS, vol 12518, pp. 197-208. Springer, Cham. (2020)

4

Tvorba a prezentácia dát Daniela Bezáková ... [et al.] Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR. (2020)

5

Teaching theoretical informatics to secondary school informatics teachers Daniela Bezáková, Michal Winzer

Informatics in Schools: Contributing to 21st Century Education. - Berlin : Springer-Verlag, 2011. - ISBN 978-3-642-24721-7. - S. 117-128 (Lecture Notes in Computer Science ; Vol. 7013)

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Miková, K., Hrušecká, A., Budinská, L., Bezáková, D.: Gradation of Cognitive operations of Blue-Bot control in the primary education. In Proc of 12th International Conference on Robotics in Education (2021)

2

Bezáková, D., Hrušecká, A., Hrušecký, R.: Computing in Pre-primary Education with Coloured Paths. In Online Local Proceedings from ISSEP 2021. (2021)

3

Bezáková, D., Hrušecká, A., Hrušecký, R.: Computing in Pre-primary Education. In: Külli Kori and Mart Laanpere (eds.) Informatics in Schools. Engaging Learners in Computational Thinking. ISSEP 2020. LNCS, vol 12518, pp. 197-208. Springer, Cham. (2020)

4

Tvorba a prezentácia dát Daniela Bezáková ... [et al.] Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR. (2020)

5

Programovanie webových stránok Daniela Bezáková ... [et al.] Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR. (2020)

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

2021 - Aknai, D. O., - Feher, P. - Robotok alkalmazásának legújabb eredményei az általános iskolában: Nemzetközi kitekintés. Molnár, Gy. és Tóth, E.(szerk.). Új kutatások a neveléstudományokban, 149-163.


2

2016 - Dagiene, V. - Stupuriene, G. - Bebras - a sustainable community building model for the concept based learning of informatics and computational thinking. - In: Informatics in education, Vol. 15, No. 1, 2016 ; s. 25-44 ; SCI


3

2014 - Capay, M. - Algorithmic thinking observation: How students of applied informatics break the mystery of black box applications. - In: 2014 International Conference on Interactive Collaborative Learning . - New York : IEEE, 2015 ; S. 535-540 ; CPCI-S ; SCOPUS


4

2007 - Bedin, M. V. - Moro, M. - Turtles with roles: an application of an object oriented pattern in JxLogo. - In: EuroLogo 2007- 40 Years of Influence of Education : Proceedings. Bratislava : Knižničné a edičné centrum FMFI UK, 2007 ; 11 s.


5

2006 - Jones, I. - Pratt, D. - Connecting the equals sign. - In: International Journal of Computers for Mathematical Learning, Vol. 11, No. 3, 2006 ; s. 301-325 ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Daniela Bezáková, účasť: Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole, vedúci projektu: Kalaš Ivan, prof. RNDr. PhD, 2020 - 2022

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti