Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Tünde Kozánek Kiss, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Kozánek Kiss
I.2 - Meno
Tünde
I.3 - Tituly
PaedDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1994
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina F1, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
tunde.kiss@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/34320
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
fyzika, učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0000-0003-4640-2358

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
II.b - Rok
2015
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo akademických predmetov, Učiteľstvo matematiky a fyziky
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo akademických predmetov, Učiteľstvo matematiky a fyziky
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
Fyzika, Teória vyučovania fyziky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky 2021 - súčasnosť
učiteľ matematiky a fyziky ZŠ a Gymnázium s vyučovacím jazykom maďarským, Dunajská 13, Bratislava 2017-2021

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Rigorózne konanie Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky 2019
Seminár Prečo ľudia veria nezmyslom Centrum vedecko-technických informácií, Bratislava 2018
Profesionálna práca s interaktívnou tabuľou vo vyučovacom procese, neformálne vzdelávanie Univerzita Komenského v Bratislave 2014

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci (2) Spoločný základ 1. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Metodológia pedagogického výskumu Spoločný základ 2. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Súčasné trendy v didaktike fyziky Fyzika 2. Učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
3
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Základy fyziky (1) a Základy fyziky (2) Konverzné programy 1. Fyzika
Školský manažment Spoločný základ 1. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Vybrané kapitoly didaktiky fyziky pre maturantov Fyzika 1. Učiteľstvo a pedagogické vedy
Konzultácie metodológie k záverečnej práci Spoločný základ 2. Učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
30
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
22
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
35
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
35
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Kozánek Kiss, T., Velmovská, K. 2025. The influence of teacher's experience on students' argumentation. In: Journal of Physics: Conference Series. Vol. 2950. DOI: 10.1088/1742-6596/2950/1/012047.

2

Kozánek Kiss, T. 2024. Changes in the Use of Resources in Teaching Physics Due to the Influence of Distance Learning. In: International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education. Vol. 31, no. 6 (2023). DOI: https://doi.org/10.30722/IJISME.31.06.005.

3

Michal, J., Kozánek Kiss, T. 2023. How Covid-19 Affected the Slovak and Czech Mathematics and Physics Teachers’ Use of Resources. In: Higher Education Learning Methodologies and Technologies Online. HELMeTO 2022. Communications in Computer and Information Science. Vol 1779. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-29800-4_29.

4

Novotná, J., Kozánek Kiss, T., Michal, J., Vankúš, P. 2023. Comparison of different types of reasoning & proof present in solved tasks from geometry in Slovak and Czech mathematics textbooks for lower secondary school. In: Annales Universitates Paedagogicae Cracoviensis : Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. Vol. 15 (2023). DOI: 10.24917/20809751.15.7.

5

Kozánek Kiss, T., Velmovská, K. 2020. Identifikácia žiackych predstáv a argumentov pomocou riešenia fyzikálnych úloh. In: Eruditio – Educatio. Roč. 15, č. 1 (2020), s. 32-43. ISSN 1336-8893.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Kozánek Kiss, T., Velmovská, K. 2021. Obsahová analýza základných pedagogických dokumentov na Slovensku a v Česku z hľadiska uplatnenia argumentačných schopností. In: 16. Mezinárodní seminář doktorandů didaktiky chemie a příbuzných doktorských studijních programů: sborník příspěvků. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2021. s. 7-13. ISBN 978-80-7435-827-2.

2

Kozánek Kiss, T., Velmovská, K. 2020. The Level of Understanding of Selected Concepts in Physics of Students from Different Countries. In: The Beauty and Pleasure of Understanding: Engaging with Contemporary Challenges Through Science Education: Proceedings of ESERA 2019. 1. vyd. Bologna: Alma Mater Studiorum Universita di Bologna, 2020. s. 9-14. ISBN 978-88-945874-0-1.

3

Kozánek Kiss, T., Velmovská, K. 2020. Ways to Evaluate Students' Arguments in Teaching Physics in Primary School. In: 20th Conference of Czech and Slovak Physicists : proceedings. 1. vyd. Košice: Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2020. s. 115-116. ISBN 978-80-89855-13-1.

4

Kozánek Kiss, T., Velmovská, K. 2019. Különböző oktatási rendszer alapján tanuló diákok elképzelései a fizika oktatásában, In: Interdiszciplinaritás a Kárpát-medencében I. : Külhoni magyar doktorandusz hallgatók konferencia-előadásaiból. Budapest: ELTE Márton Áron Szakkollégium, 2019. s. 299-318. ISSN 2631-1208. ISBN 978-963-489-081-2.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

(SCOPUS:2-s2.0-85214357342) 2027770: A Shared Experience of Sciences and Mathematics Teaching during the Pandemic in the Philippines: Circumnavigating Challenges into Learning Opportunities and Communal Involvement / Reyes, Ronald L. (Autor) (33.333%) ; Regala, Jennifer D. (Autor) (33.334%) ; Co, Alyana E. (Autor) (33.333%). – DOI 10.30722/IJISME.32.04.002. – SCO. In: International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education [elektronický dokument] . – Sydney (Austrália) : University of Sydney. – ISSN (online) 2200-4270. – Roč. 32, č. 4 (2024), s. 31-43 [online]

2

2036279: Bridging Real-World Experiments and Computer Models in an Undergraduate Physics Course / Bartošovič, Lukáš (Autor) (70%) ; Demkanin, Peter (Autor) (20%) ; Červeňová, Daša (Autor) (10%) ; International Technology, Education and Development Conference, 19 [03.03.2025-05.03.2025, Valencia, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.21125/inted.2025.0690. In: INTED2025 [elektronický dokument] : conference proceedings : 19th International Technology, Education and Development Conference / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; González Martínez, Chelo [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : IATED, 2025. – (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). – ISBN (elektronické) 978-84-09-70107-0. – ISSN 2340-1079, s. 2512-2520 [online]

3

308208: Results of Analysis of Specific Elements of Scientific Thinking Through Chemical Tasks / Szarka, Katarína (Autor) (55%) ; Fehér, Zoltán (Autor) (30%) ; Jaruska, Ladislav (Autor) (10%) ; Juhász, György (Autor) (5%) ; Rychtera, Jiří (Recenzent) ; Kmeťová, Jarmila (Recenzent) . – DOI 10.24917/9788380845749.2. In: Scientific Thinking in Science Education [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / [bez zostavovateľa] [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Krakov (Poľsko) : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, 2021. – ISBN 978-83-8084-574-9. – ISBN (elektronické) 978-83-8084-575-6, s. 75-88 [tlačená forma] [online]

4

444500: Žiacke bádanie vo vyučovaní fyziky a paródia na bádanie - hľadanie hraníc / Demkanin, Peter (Autor) (100%) ; Tvorivý učiteľ fyziky, 12 [21.09.2020-23.09.2020, Košice, Slovensko]. In: Tvorivý učiteľ fyziky 12 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : národný festival fyziky 2020 : zborník príspevkov / Kireš, Marián [Zostavovateľ, editor] ; Kireš, Marián [Recenzent] ; Ješková, Zuzana [Recenzent] ; Kozelková, Katarína [Recenzent]. – 1. vyd. – č. 12. – Košice (Slovensko) : Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2021. – ISBN 9788089855155. – ISBN (elektronické) 9788089855162. – ISBN (elektronické) 9788089855179, s. 25-30 [tlačená forma] [online]

5

(SCOPUS:2-s2.0-85130707029) 479674: Physics exam in distance learning in the context of formative and summative assessment / Šromeková, Karolína (Autor) (100%) ; DIDFYZ 2021, 22 [13.10.2021-16.10.2021, Terchová, Slovensko]. – [recenzované]. – DOI 10.1063/5.0079781. – SCO. In: DIDFYZ 2021 [elektronický dokument] : Didactic Transfer of Physics Knowledge through Distance Information / Valovičová, Ľubomíra [Zostavovateľ, editor] ; Ondruška, Ján [Zostavovateľ, editor] ; Zelenický, Ľubomír [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – č. 2458. – Melville (USA) : American Institute of Physics. AIP Publishing, 2022. – ISBN 978-0-7354-4341-9, s. 1-6 [online]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 003UK-4/2025 Súčasné vedy o učení sa v kontexte prípravy budúcich učiteľov fyziky (2025 - 2027) - člen riešiteľského kolektívu

2

KEGA 076UK-4/2024 Implementácie metódy Challenge-based education v neformálnom vzdelávaní (2024 - 2026) - člen riešiteľského kolektívu

3

KEGA 059UK-4/2022 Príprava učiteľov fyziky na využívanie neformálneho a informálneho vzdelávania (2022 - 2024) - člen riešiteľského kolektívu

4

KEGA 013UK-4/2021 Metodické materiály na systematický rozvoj kritického myslenia (2021 - 2023) - člen riešiteľského kolektívu

5

Horizon 2020 - project MaTeK - Enhancement of Research Exxellence in Mathematics Teacher Knowledge (2021 - 2023) - člen riešiteľského kolektívu

6

VEGA 1/0273/19 - Tútoring a skefolding v príprave budúceho učiteľa fyziky (2019 - 2021) - člen riešiteľského kolektívu

7

VEGA 1/0396/18 Aspekty rozvoja kritického myslenia v prírodovednom vzdelávaní (2018 - 2020) - člen riešiteľského kolektívu

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen komisie na vykonanie štátnych skúšok pre bakalársky a magisterský študijný program na FMFI UK, člen skúšobnej komisie pre vykonanie rigoróznej skúšky a obhajobu rigoróznych prác na FMFI UK.
Člen odbornej komisie Študentskej vedeckej konferencie FMFI UK v sekcii Didaktika fyziky.

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

Člen organizačného výboru každoročnej odbornej konferencie pre učiteľov fyziky "Šoltésove dni" na FMFI UK.

Dátum poslednej aktualizácie
2025-04-22