Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Jašková
I.2 - Meno
Ľudmila
I.3 - Tituly
doc. RNDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1964
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky
I.6 - Adresa pracoviska
FMFI UK Bratislava, Mlynská dolina
I.7 - Pracovné zaradenie
docent
I.8 - E-mailová adresa
ludmila.jaskova@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4598?mode=full
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
MFF UK Bratislava
II.b - Rok
1986
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov - Matematika - matematiická informatika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
MFF UK Bratislava
II.b - Rok
1988
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov - Matematika - matematiická informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FMFI UK Bratislava
II.b - Rok
2008
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
FMFI UK Bratislava
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
docent KDMFI FMFI UK Bratislava od 2016 doteraz
odborný asistent KZVI FMFI UK Bratislava 2006 - 2016
odborný asistent KVI MFF UK Bratislava 1994 - 2006
odborný asistent KI MFF UK Bratislava 1992 – 1994
vedecký pracovník Ústav informatiky MFF UK Bratislava 1990 – 1992
odborný pracovník SpTPPV MFF UK Bratislava 1988 - 1990

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Certifikát ECDL, komisár ECDL Kancelária ECDL 2006

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Vybrané kapitoly z teórie vyučovania informatiky (1) Teória vyučovania informatiky 3 18. informatika
Didaktika programovania (2) 2UIN - informatika 2 38. učiteľstvo a pedagogické vedy
Úvod do tvorby webových dokumentov 1UIN - informatika 1 38. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
15
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
25
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
2
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Digitálne technológie pre žiakov so ŠVP Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Informačné systémy Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktický seminár z informatiky (1) Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktický seminár z informatiky (2) Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) II. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
102
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
21
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
15
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
68
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
30
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
24
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
17
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

JAŠKOVÁ, Ľ., KOSTOVÁ, N. Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind Students, In: K. Kori and M. Laanpere (Eds.): ISSEP 2020, LNCS 12518, pp. 1–12, Springer Nature Switzerland AG 2020.

https://doi.org/10.1007/978-3-030-63212-0_1

2

JAŠKOVÁ, Ľ., STANKOVIČOVÁ, M. Teaching Materials in Informatics for Lower Secondary School Blind Students In: Dagiene, V., Hellas, A. Informatics in Schools: Focus on Learning Programming - 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science 10696, pp. 37-48, Springer 2017, ISBN 978-3-319-71482-0 (http://dblp.org/db/conf/issep/issep2017.html)

3

JAŠKOVÁ, Ľ. Blind Pupils Begin to Solve Algorithmic Problems . In: Diethelm, I., Mittermeir, R.T. (Eds.): ISSEP 2013, LNCS 7780, pp. 68--79. Springer, Heidelberg (2013). ISBN 978-3-642-36616-1

4

JAŠKOVÁ, Ľ. Informatics teachers and their competences in inclusive education. In MIESENBERGER, K. et al. (Eds.). Computers Helping People with Special Needs. 10th ICCHP, Linz, Austria, July 11-13, 2006, Proceedings, Berlin; Heidelberg; NewYork: Springer. 2006. pp. 552-559.ISBN 3-540-36020-4.

Lecture Notes in Computer Science, vol 4061. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/11788713_1

5

JAŠKOVÁ, Ľ., KOVÁČOVÁ, N. Bebras contest for the blind pupils. In: Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, London, UK, November 9-11, 2015, ACM DL New York, NY, USA, ISBN 978-1-4503-3753-3 (on-line), Dostupné na internete: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2818324&dl=ACM&coll=DL&CFID=614790825&CFTOKEN=13198772

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

JAŠKOVÁ, Ľ., KOSTOVÁ, N. Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind Students, In: K. Kori and M. Laanpere (Eds.): ISSEP 2020, LNCS 12518, pp. 1–12, Springer Nature Switzerland AG 2020.

https://doi.org/10.1007/978-3-030-63212-0_1

2

BUDINSKÁ, L., JAŠKOVÁ, Ľ., KARASOVÁ, M., KOVÁČ, M., MIKOVÁ, K. Microworld for learning programming friendly to blind students In: Tangney, B., Rowan Byrne, J. & Girvan, C. (Eds.) Constructionism 2020, The University of Dublin Trinity College Dublin, Ireland, May 26-29, TARA, 620pp, 2020 URI: hdl.handle.net/2262/92768 . ISBN 978-1-911566-09-0

3

JAŠKOVÁ, Ľ., KOVÁČOVÁ, N., KARASOVÁ, M. Two programming languages friendly to lower secondary blind students. ISSEP 2019 : 12th International Conference on Informatics in Schools - Situation, Evaluation and Perspectives 1. vyd. Larnaca : University of Cyprus, 2019 S. 13-21. ISBN 978-9925-553-27-3

4

Jašková, Ľ. (2022) THREE PROGRAMMING ENVIRONMENTS FRIENDLY TO BLIND STUDENTS IN LOWER SECONDARY EDUCATION, In: EDULEARN22 Proceedings [elektronický dokument] : 14th International Conference on Education and New Learning Technologies July 4th-6th, 2022, Palma, Mallorca, SPAIN / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; Martínez, Agustín López [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1 vyd. – Palma (Španielsko) : IATED, 2022. – (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). – ISBN 978-84-09-42484-9, s. 8099-8107

5

Ľ. Jašková, M. Stankovičová (2022) TEACHING COMPUTER SCIENCE STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS DURING DISTANCE EDUCATION, In: INTED2022 Conference Proceedings [elektronický dokument] : 16th International Technology, Education and Development Conference / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; Candel Torres, Ignacio [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Barcelona (Španielsko) : IATED, 2022. – (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). – ISBN 978-84-09-37758-9. – ISSN 2340-1079, s. 2068-2075 [online] [USB kľúč]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

JAŠKOVÁ, Ľ. Blind Pupils Begin to Solve Algorithmic Problems . In: Diethelm, I., Mittermeir, R.T. (Eds.): ISSEP 2013, LNCS 7780, pp. 68--79. Springer, Heidelberg (2013). ISBN 978-3-642-36616-1

2018 Bell, T., Vahrenhold, J.: CS unplugged How is it used, and does it work?. In: Lecture Notes in Computer Science, Vol.11011, 2018. Heidelberg : Springer Verlag, 2018, S. 497-521 - SCOPUS

2

JAŠKOVÁ, Ľ., KOVÁČOVÁ, N. Bebras contest for the blind pupils. In: Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, London, UK, November 9-11, 2015, ACM DL New York, NY, USA, ISBN 978-1-4503-3753-3 (on-line), Dostupné na internete: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2818324&dl=ACM&coll=DL&CFID=614790825&CFTOKEN=13198772

2016 Dagiene, V. - Stupuriene, G.: Bebras - a sustainable community building model for the concept based learning of informatics and computational thinking. In: Informatics in education, Vol. 15, No. 1, 2016, s. 25-44 - SCI ; SCOPUS

3

JAŠKOVÁ, Ľ., KOVÁČOVÁ, N. Bebras contest for the blind pupils. In: Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, London, UK, November 9-11, 2015, ACM DL New York, NY, USA, ISBN 978-1-4503-3753-3 (on-line), Dostupné na internete: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2818324&dl=ACM&coll=DL&CFID=614790825&CFTOKEN=13198772

2017 Roman-Gonzalez, M. - Perez-Gonzalez, J. C. - Jimenez-Fernandez, C.: Which cognitive abilities underlie computational thinking? Criterion validity of the Computational Thinking Test. In: Computers in Human Behavior, Vol. 72, 2017, s.678-691 - SSCI ; SCOPUS

4

KABÁTOVÁ, M., JAŠKOVÁ, Ľ., LECKÝ, P., LAŠŠÁKOVÁ, V. Robotic activities for visually impaired secondary school children In: Teaching Robotics Teaching with Robotics Integrating Robotics in School Curriculum [elektronický zdroj]. - [Padova] : [University of Padova], 2012. - ISBN 978-88-95872-05-6. - S. 22-31

2013 Cielniak, G. - Bellotto, N. - Duckett, T.: Integrating mobile robotics and vision with undergraduate computer science. In: IEEE Transactions on Education, Vol. 56, No. 1, 2013, Art. No. 6294470, s. 48-53 - SCI ; SCOPUS

5

KABÁTOVÁ, M., JAŠKOVÁ, Ľ., LECKÝ, P., LAŠŠÁKOVÁ, V. Robotic activities for visually impaired secondary school children In: Teaching Robotics Teaching with Robotics Integrating Robotics in School Curriculum [elektronický zdroj]. - [Padova] : [University of Padova], 2012. - ISBN 978-88-95872-05-6. - S. 22-31

2020 Verver, S. H. - Vervloed, M. P. J. Yuill, N. - Steenbergen, B.: Playful learning with sound-augmented toys: comparing children with and without visual impairment. In: Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 36, No. 2, 2020, s.147-159 - SSCI ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

2019 – 2021 zodpovedný riešiteľ projektu KEGA 018UK-4/2019 Rozvoj algoritmického myslenia ťažko zrakovo postihnutých žiakov základnej školy.

2

2017 – 2021 riešiteľka projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie. http://itakademia.sk/

3

2022 – 2024 zodpovedný riešiteľ projektu KEGA 010UK-4/2022

Podpora získavania a rozvoja informatických kompetencií nevidiacich študentov sekundárneho vzdelávania

http://vin.edu.fmph.uniba.sk/materialy.html

4

2023 - Účasť na projekte Učiteľská akadémia UK

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Člen rozvrhovej komisie FMFI UK Bratislava od 2006
Česko - Slovenská ŠVK v didaktike informatiky / člen predsedníctva Česko - Slovenská ŠVK v didaktike informatiky od 2013
ŠVK / člen poroty v sekcii didaktiky informatiky FMFI UK Bratislava od 2010
Člen štátnicovej komisie pre magisterské štúdium v odbore učiteľstvo informatiky FMFI UK Bratislava od 2017
Člen rigoróznejej komisie v odbore učiteľstvo informatiky FMFI UK Bratislava od 2007

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

VIII.a - Názov inštitúcie VIII.b - Sídlo inštitúcie VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať)
Microsoft Research, Cambridge 21 Station Road, Cambridge 8.-12.6.2016 KEGA grant
Středisko teiresias, MU v Brně Komenského náměstí 2, Brno 16.5.2019. 18.10.2019, 31.10.2019 KEGA grant

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou
  • 2012 - 2021 – recenzovanie príspevkov pre konferenciu s medzinárodnou účasťou o vyučovaní informatiky na všetkých typoch škôl DIDINFO
  • 2014 - 2022 – člen medzinárodného programového výboru medzinárodnej konferencie o využití počítačov pre osoby so špecifickými potrebami ICCHP, recenzovanie príspevkov.
  • 2011 - 2014 - Výučba informatiky na ZŠ pre nevidiacich a slabozrakých
  • 2014 - 2017 - Výučba informatiky na ZŠ a gymnáziu
  • Ak. rok 2014/2015 - Odborný garant a lektor v rámci špecializovaného kurzu Asistenčné technológie v terciárnom vzdelávaní študentov so špecifickými potrebami.
  • 2018 - 2019 - Výučba predmetu Vybrané partie z didaktiky informatiky pre študentov magisterského štúdia informatiky na FIIT STU.
  • Od ak. roku 2020/2021 - výučba predmetu Didaktika programovania a vedenie záverečných prác na externom doplňujúcom štúdiu učiteľstva informatiky.
  • V ak. rokoch 2022/2023, 2023/2024 - výučba predmetu Didaktika programovania a vedenie záverečných prác na externom rozširujúcom štúdiu učiteľstva informatiky.
  • Od roku 2013 - príprava úloh pre súťaž iBobor
Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-17