Meno a priezvisko:
|
doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
docent | KDMFI FMFI UK Bratislava | od 2016 doteraz |
odborný asistent | KZVI FMFI UK Bratislava | 2006 - 2016 |
odborný asistent | KVI MFF UK Bratislava | 1994 - 2006 |
odborný asistent | KI MFF UK Bratislava | 1992 – 1994 |
vedecký pracovník | Ústav informatiky MFF UK Bratislava | 1990 – 1992 |
odborný pracovník | SpTPPV MFF UK Bratislava | 1988 - 1990 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Certifikát ECDL, komisár ECDL | Kancelária ECDL | 2006 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Vybrané kapitoly z teórie vyučovania informatiky (1) | Teória vyučovania informatiky | 3 | 18. informatika |
Didaktika programovania (2) | 2UIN - informatika | 2 | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Úvod do tvorby webových dokumentov | 1UIN - informatika | 1 | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Digitálne technológie pre žiakov so ŠVP | Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Informačné systémy | Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktický seminár z informatiky (1) | Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktický seminár z informatiky (2) | Učiteľstvo informatiky (v kombinácii) | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
JAŠKOVÁ, Ľ., KOSTOVÁ, N. Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind Students, In: K. Kori and M. Laanpere (Eds.): ISSEP 2020, LNCS 12518, pp. 1–12, Springer Nature Switzerland AG 2020.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-63212-0_1
JAŠKOVÁ, Ľ., STANKOVIČOVÁ, M. Teaching Materials in Informatics for Lower Secondary School Blind Students In: Dagiene, V., Hellas, A. Informatics in Schools: Focus on Learning Programming - 10th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2017, Helsinki, Finland, November 13-15, 2017, Proceedings. Lecture Notes in Computer Science 10696, pp. 37-48, Springer 2017, ISBN 978-3-319-71482-0 (http://dblp.org/db/conf/issep/issep2017.html)
JAŠKOVÁ, Ľ. Blind Pupils Begin to Solve Algorithmic Problems . In: Diethelm, I., Mittermeir, R.T. (Eds.): ISSEP 2013, LNCS 7780, pp. 68--79. Springer, Heidelberg (2013). ISBN 978-3-642-36616-1
JAŠKOVÁ, Ľ. Informatics teachers and their competences in inclusive education. In MIESENBERGER, K. et al. (Eds.). Computers Helping People with Special Needs. 10th ICCHP, Linz, Austria, July 11-13, 2006, Proceedings, Berlin; Heidelberg; NewYork: Springer. 2006. pp. 552-559.ISBN 3-540-36020-4.
Lecture Notes in Computer Science, vol 4061. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/11788713_1
JAŠKOVÁ, Ľ., KOVÁČOVÁ, N. Bebras contest for the blind pupils. In: Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, London, UK, November 9-11, 2015, ACM DL New York, NY, USA, ISBN 978-1-4503-3753-3 (on-line), Dostupné na internete: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2818324&dl=ACM&coll=DL&CFID=614790825&CFTOKEN=13198772
JAŠKOVÁ, Ľ., KOSTOVÁ, N. Difficulty of Bebras Tasks for Lower Secondary Blind Students, In: K. Kori and M. Laanpere (Eds.): ISSEP 2020, LNCS 12518, pp. 1–12, Springer Nature Switzerland AG 2020.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-63212-0_1
BUDINSKÁ, L., JAŠKOVÁ, Ľ., KARASOVÁ, M., KOVÁČ, M., MIKOVÁ, K. Microworld for learning programming friendly to blind students In: Tangney, B., Rowan Byrne, J. & Girvan, C. (Eds.) Constructionism 2020, The University of Dublin Trinity College Dublin, Ireland, May 26-29, TARA, 620pp, 2020 URI: hdl.handle.net/2262/92768 . ISBN 978-1-911566-09-0
JAŠKOVÁ, Ľ., KOVÁČOVÁ, N., KARASOVÁ, M. Two programming languages friendly to lower secondary blind students. ISSEP 2019 : 12th International Conference on Informatics in Schools - Situation, Evaluation and Perspectives 1. vyd. Larnaca : University of Cyprus, 2019 S. 13-21. ISBN 978-9925-553-27-3
Jašková, Ľ. (2022) THREE PROGRAMMING ENVIRONMENTS FRIENDLY TO BLIND STUDENTS IN LOWER SECONDARY EDUCATION, In: EDULEARN22 Proceedings [elektronický dokument] : 14th International Conference on Education and New Learning Technologies July 4th-6th, 2022, Palma, Mallorca, SPAIN / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; Martínez, Agustín López [Zostavovateľ, editor] ; Lees, Joanna [Zostavovateľ, editor]. – 1 vyd. – Palma (Španielsko) : IATED, 2022. – (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). – ISBN 978-84-09-42484-9, s. 8099-8107
Ľ. Jašková, M. Stankovičová (2022) TEACHING COMPUTER SCIENCE STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS DURING DISTANCE EDUCATION, In: INTED2022 Conference Proceedings [elektronický dokument] : 16th International Technology, Education and Development Conference / Chova, Luis Goméz [Zostavovateľ, editor] ; López Martínez, Agustín [Zostavovateľ, editor] ; Candel Torres, Ignacio [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Barcelona (Španielsko) : IATED, 2022. – (INTED Proceedings, ISSN 2340-1079). – ISBN 978-84-09-37758-9. – ISSN 2340-1079, s. 2068-2075 [online] [USB kľúč]
JAŠKOVÁ, Ľ. Blind Pupils Begin to Solve Algorithmic Problems . In: Diethelm, I., Mittermeir, R.T. (Eds.): ISSEP 2013, LNCS 7780, pp. 68--79. Springer, Heidelberg (2013). ISBN 978-3-642-36616-1
2018 Bell, T., Vahrenhold, J.: CS unplugged How is it used, and does it work?. In: Lecture Notes in Computer Science, Vol.11011, 2018. Heidelberg : Springer Verlag, 2018, S. 497-521 - SCOPUS
JAŠKOVÁ, Ľ., KOVÁČOVÁ, N. Bebras contest for the blind pupils. In: Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, London, UK, November 9-11, 2015, ACM DL New York, NY, USA, ISBN 978-1-4503-3753-3 (on-line), Dostupné na internete: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2818324&dl=ACM&coll=DL&CFID=614790825&CFTOKEN=13198772
2016 Dagiene, V. - Stupuriene, G.: Bebras - a sustainable community building model for the concept based learning of informatics and computational thinking. In: Informatics in education, Vol. 15, No. 1, 2016, s. 25-44 - SCI ; SCOPUS
JAŠKOVÁ, Ľ., KOVÁČOVÁ, N. Bebras contest for the blind pupils. In: Proceedings of the 9th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, London, UK, November 9-11, 2015, ACM DL New York, NY, USA, ISBN 978-1-4503-3753-3 (on-line), Dostupné na internete: http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2818324&dl=ACM&coll=DL&CFID=614790825&CFTOKEN=13198772
2017 Roman-Gonzalez, M. - Perez-Gonzalez, J. C. - Jimenez-Fernandez, C.: Which cognitive abilities underlie computational thinking? Criterion validity of the Computational Thinking Test. In: Computers in Human Behavior, Vol. 72, 2017, s.678-691 - SSCI ; SCOPUS
KABÁTOVÁ, M., JAŠKOVÁ, Ľ., LECKÝ, P., LAŠŠÁKOVÁ, V. Robotic activities for visually impaired secondary school children In: Teaching Robotics Teaching with Robotics Integrating Robotics in School Curriculum [elektronický zdroj]. - [Padova] : [University of Padova], 2012. - ISBN 978-88-95872-05-6. - S. 22-31
2013 Cielniak, G. - Bellotto, N. - Duckett, T.: Integrating mobile robotics and vision with undergraduate computer science. In: IEEE Transactions on Education, Vol. 56, No. 1, 2013, Art. No. 6294470, s. 48-53 - SCI ; SCOPUS
KABÁTOVÁ, M., JAŠKOVÁ, Ľ., LECKÝ, P., LAŠŠÁKOVÁ, V. Robotic activities for visually impaired secondary school children In: Teaching Robotics Teaching with Robotics Integrating Robotics in School Curriculum [elektronický zdroj]. - [Padova] : [University of Padova], 2012. - ISBN 978-88-95872-05-6. - S. 22-31
2020 Verver, S. H. - Vervloed, M. P. J. Yuill, N. - Steenbergen, B.: Playful learning with sound-augmented toys: comparing children with and without visual impairment. In: Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 36, No. 2, 2020, s.147-159 - SSCI ; SCOPUS
2019 – 2021 zodpovedný riešiteľ projektu KEGA 018UK-4/2019 Rozvoj algoritmického myslenia ťažko zrakovo postihnutých žiakov základnej školy.
2017 – 2021 riešiteľka projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie. http://itakademia.sk/
2022 – 2024 zodpovedný riešiteľ projektu KEGA 010UK-4/2022
Podpora získavania a rozvoja informatických kompetencií nevidiacich študentov sekundárneho vzdelávania
http://vin.edu.fmph.uniba.sk/materialy.html
2023 - Účasť na projekte Učiteľská akadémia UK
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Člen rozvrhovej komisie | FMFI UK Bratislava | od 2006 |
Česko - Slovenská ŠVK v didaktike informatiky / člen predsedníctva | Česko - Slovenská ŠVK v didaktike informatiky | od 2013 |
ŠVK / člen poroty v sekcii didaktiky informatiky | FMFI UK Bratislava | od 2010 |
Člen štátnicovej komisie pre magisterské štúdium v odbore učiteľstvo informatiky | FMFI UK Bratislava | od 2017 |
Člen rigoróznejej komisie v odbore učiteľstvo informatiky | FMFI UK Bratislava | od 2007 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
Microsoft Research, Cambridge | 21 Station Road, Cambridge | 8.-12.6.2016 | KEGA grant |
Středisko teiresias, MU v Brně | Komenského náměstí 2, Brno | 16.5.2019. 18.10.2019, 31.10.2019 | KEGA grant |