Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Roman Hrušecký, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Hrušecký
I.2 - Meno
Roman
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1976
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina F1, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
hrusecky@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4586
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Teória vyučovania informatiky

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Matematicko-fyzikálna fakulta
II.b - Rok
1999
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov Matematika-Informatika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Matematicko-fyzikálna fakulta
II.b - Rok
2001
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov Matematika-Informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyzika a informatiky
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 1999 - súčasnosť

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Úvod do webových technológií Aplikovaná Informatika I. informatika
Webové aplikácie (1) Aplikovaná Informatika I. informatika
Digitálne technológie vo vzdelávaní Učiteľský základ I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
19
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
13
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Digitálne technológie vo vzdelávaní Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Programovanie aplikácií pre web Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Programovanie aplikácií pre web (2) Učiteľstvo informatiky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Webové programovanie Aplikovaná Informatika II. informatika
E-learningové prostredia vo vzdelávaní Aplikovaná Informatika II. informatika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
56
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
36
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
9
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
12
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
7
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

R. Hrušecký, I. Kalaš, K. Dvorská (2024): Safety in the Digital Age – a Conception of Education in Primary and Secondary Schools in Slovakia. 1 vyd. – Palma (Španielsko) : IATED, 2024. – (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). – ISBN (elektronické) 978-84-09-62938-1, s. 9286-9294 [online]

2

Bezáková D., Hrušecká A., Hrušecký R. (2020) Computing in Pre-primary Education. In: Kori K., Laanpere M. (eds) Informatics in Schools. Engaging Learners in Computational Thinking. ISSEP 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol 12518. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-63212-0_16

3

Bezáková D. [et al.] (2020) Tvorba a prezentácia dát. In: Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR , 2020. ISBN 978-80-89965-67-0

4

Tomcsányiová, M. et al.: Programming little educational applications, ICETA 2016 : 14th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : Proceedings : [1. vyd.], [Piscataway] : IEEE, 2016. ISBN 978-1-5090-4699-7, str. 355-358

5

Karolčík Š. [et al.] (2015) The comprehensive evaluation of electronic learning tools and educational software (CEELTES). In: Informatics in Education. - Vol. 14, No. 2 (2015), s. 243-264, ISSN 1648-5831

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Bezáková D., Hrušecká A., Hrušecký R. (2020) Computing in Pre-primary Education. In: Kori K., Laanpere M. (eds) Informatics in Schools. Engaging Learners in Computational Thinking. ISSEP 2020. Lecture Notes in Computer Science, vol 12518. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-63212-0_16

2

R. Hrušecký, I. Kalaš, K. Dvorská (2024): Safety in the Digital Age – a Conception of Education in Primary and Secondary Schools in Slovakia. 1 vyd. – Palma (Španielsko) : IATED, 2024. – (EDULEARN Proceedings, ISSN 2340-1117). – ISBN (elektronické) 978-84-09-62938-1, s. 9286-9294 [online]

3

Hrušecký R., Kalaš I., Dvorská K.: (2023) Bezpečnosť v digitálnom veku – koncepcia vzdelávania na ZŠ a SŠ : DidInfo 2023 [elektronický dokument] : medzinárodná konferencia o vyučovaní informatiky. - : 1. vyd. ISBN 978-80-557-2038-8. - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2023. - S. 85-89 [online]

4

Bezáková D. [et al.] (2020) Tvorba a prezentácia dát. In: Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR , 2020. ISBN 978-80-89965-67-0

5

Bezáková D. [et al.] (2020) Programovanie webových stránok. In: Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR , 2020. ISBN 978-80-89965-68-7

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Kainz, O. - Michalko, M. - Jakab, F. - Petija, R. - Uramova, J. - Moravcik, M. : On Teaching of Computer Networks using Novel Methodologies. - In: 18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA 2020) : Proceedings . - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2020 ; Art. No. 9379177, S. 272-275

2

Dagiene, V. - Rutkauskiene, D. - Gudoniene, D. - In: International Journal of Human Capital and Information Technology Professionals, Vol. 7, No. 3, 2016 ; s. 76-88

3

Gunčaga, J. - Koreňová, L. - Kostrub, D. : The educational research focused on the development of mobile technologies in education. - In: Teaching with Technology: Perspectives, Challenges and Future Directions . - Hauppauge : Nova Science Publishers, 2018 ; S. 57-115

4

Budinská, L. - Tomcsányiová, M. : Abstraktné dátové typy v úlohách súťaže iBobor kategórie Benjamíni. - In: DidInfo and DidactIG 2017 . - Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2017 ; S. 41

5

Hrmo, R. - Kučerka, D. - Krištofiaková, L. : Developing the information competencies via e-learning and assessing the qualities of e-learning text. - In: 15th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2012 . - Piscataway : IEEE, 2012 ; Art. No. 6402065

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

- recenzovanie projektov KEGA / reviewing KEGA projects

- člen Akreditačnej rady MŠVVaŠ SR pre kontinuálne vzdelávanie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov (2016-2018) / member of the Accreditation Committee MŠVVaŠ SR for the continuing education teachers and professional staff (2016-2018)

- tvorca testov pre NÚCEM (2014-2015) / test creator for NÚCEM (2014-2015)

- tvorba učebníc pre ZŠ a SŠ / development of textbooks for primary and secondary schools

- tvorba metodických materiálov pre učiteľov ZŠ a SŠ / creation of methodological materials for primary and secondary school teachers

- člen medzinárodného programového výboru konferencie VIRTUÁLNA UNIVERZITA (2004 – 2010) / member of the International Programme Committee of the VIRTUAL UNIVERSITY Conference (2004 - 2010)

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28