Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Andrea Hrušecká, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Hrušecká
I.2 - Meno
Andrea
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1976
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina F1, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
hrusecka@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4585
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Teória vyučovania informatiky

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Matematicko-fyzikálna fakulta
II.b - Rok
1999
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov Matematika-Informatika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Matematicko-fyzikálna fakulta
II.b - Rok
2001
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, špecializácia: informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2009
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
odborný asistent Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 1999 -

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
8
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
9
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Digitálne technológie vo vzdelávaní Učiteľstvo informatiky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
67
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
18
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
51
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Kalas I., Hrusecka A.: The great big imagine Logo Project book. Projects, worksheets and starting points. Cambridge : Logotron , 2004, 75 s.

2

Kalas I., Hrusecka A.: Levels of Control in Primary Robotics. Towards a Collaborative Society Through Creative Learning. - : 1. vyd. ISBN 978-3-031-43392-4. - Cham : Springer Nature, 2023. - S. 244-257 ((IFIP Advances in Information and Communication Technology, ISSN 1868-4238 ; 1 ; SJR 2022 = 0,255 ; SNIP 2022 = 0,364 ; CiteScore 2022 = 1,4))

3

Kubincová, Z. [et al.]: eSkills IT Fitness test 2012 in Slovakia. ICETA 2012 : 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications : Proceedings [elektronický zdroj]. - Piscataway : IEEE Press, 2012. - ISBN 978-1-4673-5123-2. - S. 223-228

4

Bezáková, D., Hrušecká, A., Hrušecký, R.: Computing in Pre-primary Education. Informatics in Schools : Engaging Learners in Computational Thinking : 13th International Conference, ISSEP 2020, Tallinn, Estonia, November 16–18, 2020, Proceedings. - : 1. vyd. ISBN 978-3-030-63211-3. - Cham : Springer Nature, 2020. - S. 197-208

5

Miková, K. [et al.]: Gradation of Cognitive Operations of Blue-Bot Control in the Primary Education. 2021. - Robotics in Information : RiE 2021. - : 1. vyd. ISBN 978-3-030-82543-0. - Cham : Springer Nature, 2021. - S. 3-13

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Kalas I., Hrusecka A.: Levels of Control in Primary Robotics. Towards a Collaborative Society Through Creative Learning. - : 1. vyd. ISBN 978-3-031-43392-4. - Cham : Springer Nature, 2023. - S. 244-257 ((IFIP Advances in Information and Communication Technology, ISSN 1868-4238 ; 1 ; SJR 2022 = 0,255 ; SNIP 2022 = 0,364 ; CiteScore 2022 = 1,4))

2

Bezáková, D., Hrušecká, A., Hrušecký, R.: Computing in Pre-primary Education. Informatics in Schools : Engaging Learners in Computational Thinking : 13th International Conference, ISSEP 2020, Tallinn, Estonia, November 16–18, 2020, Proceedings. - : 1. vyd. ISBN 978-3-030-63211-3. - Cham : Springer Nature, 2020. - S. 197-208

3

Kalaš, I., Hrušecká, A., Lišková, Z.: Inovatívne metodiky z informatiky pre 1. stupeň základných škôl. 2020. 1. vyd. ISBN 978-80-89965-59-5. Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR; S. 148

4

Miková, K. [et al.]: Gradation of Cognitive Operations of Blue-Bot Control in the Primary Education. 2021. - Robotics in Information : RiE 2021. - : 1. vyd. ISBN 978-3-030-82543-0. - Cham : Springer Nature, 2021. - S. 3-13

5

Hrušecká, A., Kalaš, I.: Robotika s Emou pre 1. stupeň základnej školy pracovný zošit. Bratislava : Indícia, s.r.o. , 2021, 1. vyd. ISBN 978-80-89859-71-9; S. 72

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

State 2020 - Kainz, O. - Michalko, M. - Jakab, F. - Petija, R. - Uramova, J. - Moravcik, M. : On Teaching of Computer Networks using Novel Methodologies. - In: 18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA 2020) : Proceedings . - Denver : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2020 ; Art. No. 9379177, S. 272-275the output and the corresponding citation.

2

2020 - Babinčáková, M. - Bernard, P. : Online Experimentation during COVID-19 Secondary School Closures: Teaching Methods and Student Perceptions. - In: Journal of Chemical Education, Vol. 97, No. 9, 2020 ; s. 3295-3300

3

2014 - Mesároš, P. - Mandičák, T. - Mesárošová, M. - Research-based education of key competencies of technical university students. - In: International Multidisciplinary Scientific GeoConference Surveying Geology and Mining Ecology Management, SGEM, Vol. 3, No. 5, 2014 ; s. 679-686

4

2012 - Hrmo, R. - Kučerka, D. - Krištofiaková, L. : Developing the information competencies via e-learning and assessing the qualities of e-learning text. - In: 15th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2012 . - Piscataway : IEEE, 2012 ; Art. No. 6402065

5

2012 - Petrovic, P. - Balogh, R. : Deployment of remotely-accessible robotics laboratory. - In: International Journal of Online Engineering, Vol. 8, Spec. Iss. 2, 2012 ; s. 31-35 ; SCI

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

Projekt VEGA, 1/0602/20, 2020-2022, Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole (riešiteľ)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

- recenzovanie projektov KEGA

- tvorba testov pre NÚCEM (2014-2015)

- tvorba učebníc pre ZŠ a SŠ

- tvorba metodických materiálov pre učiteľov ZŠ a SŠ

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28