Meno a priezvisko:
|
PaedDr. Peter Horváth, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ učiteľ-odborný asistent | Univerzita Komenského v Bratislave | od 1998 |
stredoškolský učiteľ | Bilingválne gym. C. S. Lewisa, Haanova 28, Bratislava | od 2018 |
stredoškolský učiteľ | Gymnázium, L. Sáru 1, Bratislava | 2016 - 2018 |
stredoškolský učiteľ | Bilingválne gym. C. S. Lewisa, Beňadiská 28, Bratislava | 2009 - 2015 |
stredoškolský učiteľ | Gymnázium A. Einsteina, Einsteinvova 35, Bratislava | 1998 - 2009 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogicjá prax z fyziky 1-3 | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 1. + 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Mechanika | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktika fyziky 1 | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Školská fyzika | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Laboratórne cvičenia z fyziky | Fyzika | 1. | Fyzika |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Environmentálna fyziky pre učiteľov | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pokročilé praktiká školských pokusov | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Fyzika okolo nás | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Aplikácia súčasných vied o učení sa na fyziku strednej školy | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 2. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Doplnkévé cvičenia z mechaniky | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | 1. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Horváth, P., Wannous, J. Precise Measurements Using a Smartphone's Magnetometer - Measuring Magnetic Fields and Permeability Jarier Wannous, Peter Horváth. In: The Physics teacher. - Vol. 61, No. 1 (2023), s. 36-39. ISSN (print) 0031-921X ISSN (online) 1943-4928
Horváth, P., Wannous, J. Momentum as a maintaining agency: A different approach to teaching force. In: The Physics teacher, Vol. 13, No. 6 (2019), s. 373-375. ISSN 1943-4928. scimago Q2
Horváth, P., Wannous, J. Measuring the Speed of Light in Water Using a CD. In: INNODOCT/19 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-799-0. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València, 2019. p. 43-51.
Horváth, P., Wannous, J. A historical approach to teaching work and energy in upper secondary education. In: INNODOCT/18 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-711-2. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València, 2018. p. 35-44.
Horváth, P. Learning by experience on the example of mathematic pendulum. In: DIDFYZ 2016: From the Roots to Contemporary Education. ISBN 978-0-7354-1472-3. Melville: AIP Publishing, 2017. s. 1-7, Art. No. 050002.
Horváth, P., Wannous, J. Precise Measurements Using a Smartphone's Magnetometer - Measuring Magnetic Fields and Permeability Jarier Wannous, Peter Horváth. In: The Physics teacher. - Vol. 61, No. 1 (2023), s. 36-39. ISSN (print) 0031-921X ISSN (online) 1943-4928
Horváth, P., Wannous, J. Momentum as a maintaining agency: A different approach to teaching force. In: The Physics teacher, Vol. 13, No. 6 (2019), s. 373-375. ISSN 1943-4928. scimago Q2
Horváth, P., Wannous, J. Measuring the Speed of Light in Water Using a CD. In: INNODOCT/19 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-799-0. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València, 2019. s. 43-51.
Horváth, P., Wannous, J. A historical approach to teaching work and energy in upper secondary education. In: INNODOCT/18 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-711-2. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València, 2018. s. 35-44.
Horváth, P., Wannous, J. Measuring the Permeability of Vacuum Using a Smartphone. In: INNODOCT/20 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-873-7. - Valencia : Editorial Universitat Politècnica de València, 2020. - p. 63-70 [online] ((INNODOCT, ISSN 2695-8554
Momentum as a maintaining agency: A different approach to teaching force. In: The Physics teacher, Vol. 13, No. 6 (2019), s. 373-375. ISSN 1943-4928. scimago Q2: Ohlas / Citation:[o1] 2021 - Korhasan, N. D. - Knowledge Elements Used by Pre-Service Primary Teachers to Explain Free Fall. - In: Journal of Turkish Science Education, Vol. 18, No. 4, 2021 ; s. 574-588 ; SCOPUS
Aktívnym poznávaním k zvýšeniui dopravnej bezpečnosti. Through active learning towards increasing traffic safety.
Aktuálne problémy fyzikálneho vzdelávania v európskom priestore [elektronický zdroj]. - Nitra : Pobočka JSMF v Nitre, 2011. - ISBN 978-80-8094-988-4. - S. 121-125: Ohlas / Citations: 2013 - Hockicko, P. - Trpišová, B. - Are students' conceptions about automobile braking distances correct?. - In: 41st SEFI Conference . - Leuven : European Society for Engineering Education (SEFI), 2013 ; nestr. ; SCOPUS
Phys. Teach. 61, 36–39 (2023)
This article has been cited by the following articles in journals that are participating in CrossRef Cited-by Linking.
Using a Mobile Phone as a Measurement Tool for Illuminance in Physics Education
Journal of Physics: Conference Series 2693, 012016 (2024)
Biot–Savart law with a smartphone: Phyphox app
The Physics Teacher 62, 72 (2024)
Measuring Earth’s mean density using BYOD technology
Journal of Physics: Conference Series 2611, 012007 (2023)
APVV-14-0070* (spoluriešiteľ) - Prírodovedné kurikulum pre základnú školu 2020“ Agentúra na podporu výskumu a vývoja / Science curriculum for primary school 2020 “Agency for the Support of Research and Development, co-investigator
KEGA 013UK-4/2021, (spoluriešiteľ) Metodické materiály zamerané na systematický rozvoj kritického myslenia, Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR (KEGA) / Methodological materials aimed at the systematic development of critical thinking , Cultural and Educational Grant Agency, Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic, co-investigator
VEGA 1/0273/19 (spoluriešiteľ) Tútoring a skefolding v príprave budúceho učiteľa fyziky, Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR a SAV (VEGA) / Tutoring and scaffolding in the preparation of future physics teachers, Science grant agency,Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic, co-investigator
VEGA 1/0396/18, (spoluriešiteľ) Aspekty rozvoja kritického myslenia v prírodovednom vzdelávaní, Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR a SAV (VEGA) / Aspects of the development of critical thinking in education, Science grant agency,Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic, co-investigator
[KEGA 059UK-4/2022] Príprava učiteľov fyziky na využívanie neformálneho a informálneho vzdelávania [KEGA 059UK-4/2022] - KEGA
Preparation of physics teachers for the use of non-formal and informal education, co-investigator
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Podpredseda | Jednota slovenských matematikov a fyzikov | od 2022 |