Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Peter Horváth, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Horváth
I.2 - Meno
Peter
I.3 - Tituly
PaedDr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1972
I.5 - Názov pracoviska
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina F1, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
Odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
peter.horvath@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4584
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
13. Fyzika 38 učiteľstvo a predagogické vedy

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, matematika a fyzika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
1996
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov, matematika a fyzika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2006
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania fyziky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
VŠ učiteľ-odborný asistent Univerzita Komenského v Bratislave od 1998
stredoškolský učiteľ Bilingválne gym. C. S. Lewisa, Haanova 28, Bratislava od 2018
stredoškolský učiteľ Gymnázium, L. Sáru 1, Bratislava 2016 - 2018
stredoškolský učiteľ Bilingválne gym. C. S. Lewisa, Beňadiská 28, Bratislava 2009 - 2015
stredoškolský učiteľ Gymnázium A. Einsteina, Einsteinvova 35, Bratislava 1998 - 2009

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Pedagogicjá prax z fyziky 1-3 Učiteľstvo fyziky v kombinácii 1. + 2. učiteľstvo a pedagogické vedy
Mechanika Učiteľstvo fyziky v kombinácii 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktika fyziky 1 Učiteľstvo fyziky v kombinácii 2. učiteľstvo a pedagogické vedy
Školská fyzika Učiteľstvo fyziky v kombinácii 1. učiteľstvo a pedagogické vedy
Laboratórne cvičenia z fyziky Fyzika 1. Fyzika
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
15
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
23
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
3
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Environmentálna fyziky pre učiteľov Učiteľstvo fyziky v kombinácii 2. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pokročilé praktiká školských pokusov Učiteľstvo fyziky v kombinácii 2. učiteľstvo a pedagogické vedy
Fyzika okolo nás Učiteľstvo fyziky v kombinácii 2. učiteľstvo a pedagogické vedy
Aplikácia súčasných vied o učení sa na fyziku strednej školy Učiteľstvo fyziky v kombinácii 2. učiteľstvo a pedagogické vedy
Doplnkévé cvičenia z mechaniky Učiteľstvo fyziky v kombinácii 1. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
89
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
20
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
45
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
10
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Horváth, P., Wannous, J. Precise Measurements Using a Smartphone's Magnetometer - Measuring Magnetic Fields and Permeability Jarier Wannous, Peter Horváth. In: The Physics teacher. - Vol. 61, No. 1 (2023), s. 36-39. ISSN (print) 0031-921X ISSN (online) 1943-4928

2

Horváth, P., Wannous, J. Momentum as a maintaining agency: A different approach to teaching force. In: The Physics teacher, Vol. 13, No. 6 (2019), s. 373-375. ISSN 1943-4928. scimago Q2

3

Horváth, P., Wannous, J. Measuring the Speed of Light in Water Using a CD. In: INNODOCT/19 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-799-0. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València, 2019. p. 43-51.

4

Horváth, P., Wannous, J. A historical approach to teaching work and energy in upper secondary education. In: INNODOCT/18 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-711-2. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València, 2018. p. 35-44.

5

Horváth, P. Learning by experience on the example of mathematic pendulum. In: DIDFYZ 2016: From the Roots to Contemporary Education. ISBN 978-0-7354-1472-3. Melville: AIP Publishing, 2017. s. 1-7, Art. No. 050002.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Horváth, P., Wannous, J. Precise Measurements Using a Smartphone's Magnetometer - Measuring Magnetic Fields and Permeability Jarier Wannous, Peter Horváth. In: The Physics teacher. - Vol. 61, No. 1 (2023), s. 36-39. ISSN (print) 0031-921X ISSN (online) 1943-4928

2

Horváth, P., Wannous, J. Momentum as a maintaining agency: A different approach to teaching force. In: The Physics teacher, Vol. 13, No. 6 (2019), s. 373-375. ISSN 1943-4928. scimago Q2

3

Horváth, P., Wannous, J. Measuring the Speed of Light in Water Using a CD. In: INNODOCT/19 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-799-0. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València, 2019. s. 43-51.

4

Horváth, P., Wannous, J. A historical approach to teaching work and energy in upper secondary education. In: INNODOCT/18 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-711-2. Valencia: Editorial Universitat Politècnica de València, 2018. s. 35-44.

5

Horváth, P., Wannous, J. Measuring the Permeability of Vacuum Using a Smartphone. In: INNODOCT/20 : International Conference on Innovation, Documentation and Education. ISBN 978-84-9048-873-7. - Valencia : Editorial Universitat Politècnica de València, 2020. - p. 63-70 [online] ((INNODOCT, ISSN 2695-8554

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Momentum as a maintaining agency: A different approach to teaching force. In: The Physics teacher, Vol. 13, No. 6 (2019), s. 373-375. ISSN 1943-4928. scimago Q2: Ohlas / Citation:[o1] 2021 - Korhasan, N. D. - Knowledge Elements Used by Pre-Service Primary Teachers to Explain Free Fall. - In: Journal of Turkish Science Education, Vol. 18, No. 4, 2021 ; s. 574-588 ; SCOPUS

2

Aktívnym poznávaním k zvýšeniui dopravnej bezpečnosti. Through active learning towards increasing traffic safety.

Aktuálne problémy fyzikálneho vzdelávania v európskom priestore [elektronický zdroj]. - Nitra : Pobočka JSMF v Nitre, 2011. - ISBN 978-80-8094-988-4. - S. 121-125: Ohlas / Citations: 2013 - Hockicko, P. - Trpišová, B. - Are students' conceptions about automobile braking distances correct?. - In: 41st SEFI Conference . - Leuven : European Society for Engineering Education (SEFI), 2013 ; nestr. ; SCOPUS

3
Precise Measurements Using a Smartphone’s Magnetometer—Measuring Magnetic Fields and Permeability

Phys. Teach. 61, 36–39 (2023)

This article has been cited by the following articles in journals that are participating in CrossRef Cited-by Linking.

Using a Mobile Phone as a Measurement Tool for Illuminance in Physics Education

  • Vladimír Vochozka

Journal of Physics: Conference Series 2693, 012016 (2024)

Biot–Savart law with a smartphone: Phyphox app

  • James Lincoln

The Physics Teacher 62, 72 (2024)

Measuring Earth’s mean density using BYOD technology

  • A V Zdeshchyts
  • V M Zdeshchyts

Journal of Physics: Conference Series 2611, 012007 (2023)

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

APVV-14-0070* (spoluriešiteľ) - Prírodovedné kurikulum pre základnú školu 2020“ Agentúra na podporu výskumu a vývoja / Science curriculum for primary school 2020 “Agency for the Support of Research and Development, co-investigator

2

KEGA 013UK-4/2021, (spoluriešiteľ) Metodické materiály zamerané na systematický rozvoj kritického myslenia, Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR (KEGA)  / Methodological materials aimed at the systematic development of critical thinking , Cultural and Educational Grant Agency, Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic, co-investigator

3

VEGA 1/0273/19 (spoluriešiteľ) Tútoring a skefolding v príprave budúceho učiteľa fyziky, Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR a SAV (VEGA) / Tutoring and scaffolding in the preparation of future physics teachers, Science grant agency,Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic, co-investigator

4

VEGA 1/0396/18, (spoluriešiteľ) Aspekty rozvoja kritického myslenia v prírodovednom vzdelávaní, Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR a SAV (VEGA) / Aspects of the development of critical thinking in education, Science grant agency,Ministry of Education, Science, Research and Sport of the Slovak Republic, co-investigator

5

[KEGA 059UK-4/2022] Príprava učiteľov fyziky na využívanie neformálneho a informálneho vzdelávania [KEGA 059UK-4/2022] - KEGA

Preparation of physics teachers for the use of non-formal and informal education, co-investigator



VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VII.a - Aktivita, funkcia VII.b - Názov inštitúcie, grémia VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia
Podpredseda Jednota slovenských matematikov a fyzikov od 2022

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-05-19