Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
RNDr. Monika Dillingerová, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Dillingerová
I.2 - Meno
Monika
I.3 - Tituly
RNDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1966
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave / Department of Didactics in Mathematics, Physics and Informatics FMPI CU
I.6 - Adresa pracoviska
"Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského Mlynská dolina F1 842 48 Bratislava"
I.7 - Pracovné zaradenie
odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
dillingerova@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/4540
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
učiteľstvo a pedagogické vedy

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
"Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave / Faculty of Mathematics, Physics and Informatics Comenius University Bratislava"
II.b - Rok
1989
II.c - Odbor a program
učiteľstvo matematiky a- informatiky / Teaching Mathematics and Computer Science
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
"Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave / Faculty of Mathematics, Physics and Informatics Comenius University Bratislava"
II.b - Rok
1989
II.c - Odbor a program
učiteľstvo matematiky a- informatiky / Teaching Mathematics and Computer Science
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave / Faculty of Mathematics, Physics and Informatics Comenius University Bratislava
II.b - Rok
2005
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania matematiky / Mathematics Education
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
Odborný asistent / "Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave / Faculty of Mathematics, Physics and Informatics Comenius University Bratislava" 1995 - súčasnosť / 1995 - present
Odborný asistent / Katedra matematiky, Materiálovo technologickej fakulty v Trnave Slovenskej technickej univerzity v Bratislave / Department of Mathematics, Faculty of Materials Science and Technology in Trnava, Slovak University of Technology in Bratislava 1993-1995
učiteľka / teacher Gymnázium Grösslingová, Bratislava / 1990-1991
učiteľka / teacher Základná škola Vazovova, Bratislava 1989-1990

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Seminár k bakalárskej práci 1/Bachelor thesis seminar 1 Učiteľský základ/Teacher training foundations I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Seminár k bakalárskej práci 2/Bachelor thesis seminar 2 Učiteľský základ/Teacher training foundations I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Digitálne edukačné technológie pre matematiku / Digital educational Technologies for Mathematics matematika / mathematics I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Geometria 0 / Geometry 0 matematika / mathematics I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Finančná gramotnosť pre každého/Financial literacy for everyone Učiteľský základ/Teacher training foundations I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Netradičné formy vyučovania / Non-traditional Forms of Teaching matematika / mathematics II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Matematická analýza 0 / Mathematical analysis 0 matematika / mathematics I. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
Kapitoly z vyučovania matematiky / Selected Topics in Teaching of Mathematics matematika / mathematics II. učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
15
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
16
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Metódy riešenia matematických úloh (1) / Methods for Solving Mathematical Problems (1) matematika / mathematics I. matematika/Mathematics
Metódy riešenia matematických úloh (2) / Methods for Solving Mathematical Problems (2) matematika / mathematics I. matematika/Mathematics

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
126
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
24
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
9
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
3
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
3
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
1
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Martina Babinská, Monika Dillingerová, Lilla Koreňová : Augmented Reality and Future Mathematics Teachers, Augmented reality in educational settings. - : 1. vyd. ISBN 978-90-04-40883-8. - Leiden : Brill, 2020. - S. 236-263

2

Monika Dillingerová, Peter Vankúš : How to avoid some misconceptions in the tasks dealing with the functions at the university level, Aplimat 2020 [elektronický dokument] : 19th Conference on Applied Mathematics. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4983-1. - Bratislava : Spektrum STU , 2020. - S. 360-367 [USB-key]

3

Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie, EMATIK 2007 [elektronický zdroj]. - Bratislava : FMFI UK, 2007. - nestr. [5 s.] [online]

4

Monika Dillingerová, Peter Vankúš : Common misconceptions in algebraic expressions at university level and recommendations to avoid them, Aplimat 2019 [elektronický dokument] : 18th conference on Applied mathematics proceedings. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4884-1. - Bratislava : Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2019. - S. 1274-1280

5

Monika Dillingerová, Emília Miťková : WILMA as a way of connection between maths educators and teachers in practice, CERME 13 [elektronický dokument] : 13th Congress of the European for Research in Mathematics Education. - : 1. vyd. ISBN 978-963-7031-04-5. - Budapešť : Alfréd Rényi Institute of Mathematics, 2023. - S. 4185-4186 [online]

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Martina Babinská, Monika Dillingerová, Lilla Koreňová : Augmented Reality and Future Mathematics Teachers, Augmented reality in educational settings. - : 1. vyd. ISBN 978-90-04-40883-8. - Leiden : Brill, 2020. - S. 236-263

2

Monika Dillingerová, Peter Vankúš : How to avoid some misconceptions in the tasks dealing with the functions at the university level, Aplimat 2020 [elektronický dokument] : 19th Conference on Applied Mathematics. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4983-1. - Bratislava : Spektrum STU , 2020. - S. 360-367 [USB-key]

3

Stanislav Lukáč ... [et al.] (Dillingerová Monika 6%) : Zbierka inovatívnych metodík z matematiky pre stredné školy, ISBN 978-80-89965-58-8, Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR , 2020 

4

Monika Dillingerová, Peter Vankúš : Common misconceptions in algebraic expressions at university level and recommendations to avoid them, Aplimat 2019 [elektronický dokument] : 18th conference on Applied mathematics proceedings. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4884-1. - Bratislava : Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2019. - S. 1274-1280

5

Monika Dillingerová, Emília Miťková : WILMA as a way of connection between maths educators and teachers in practice, CERME 13 [elektronický dokument] : 13th Congress of the European for Research in Mathematics Education. - : 1. vyd. ISBN 978-963-7031-04-5. - Budapešť : Alfréd Rényi Institute of Mathematics, 2023. - S. 4185-4186 [online]

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

Martina Babinská, Monika Dillingerová, Lilla Koreňová : Augmented Reality and Future Mathematics Teachers

[o3] 2020 - Vakaliuk, Tetiana A. - Shevchuk, Larysa D. - Shevchuk, Borys V. - Possibilities of using AR and VR technologies in zeaching mathematics to high school students. - In: Universal Journal of Educational Research, roč. 8, č. 11B, 2020 ; s. 6280-6288

2

Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie,

[o1] 2016 - Tomkova, V. : Moodle as the mean of improvement of autoeducation of students. - In: SGEM 2016, BK 1, Vol. 3 . - Sofia : STEF92 Technology, 2016 ; S. 643-650 ; CPCI-S

3

Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie, [o1] 2013 - Zgodavova, K. - Bourek, A. : Potential of WEB based learning in managing for the sustained success of a healthcare organization based on IMPROHEALTH project. - In: User-Driven Healthcare: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Vol. 3 . - Hershey : IGI Global, 2013 ; S. 1523-1540 ; SCOPUS

4

Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie, [o1] 2014 - Zgodavova, K. - Bourek, A. : Educational paradigm change and fostering sustainable success of healthcare organization with the aid of web-based interactive training. - In: Healthcare Administration: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Vol. 2 . - Hershey : IGI Global, 2014 ; S. 932-958 ; SCOPUS

5

Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie,[o1] 2016 - Sebo, M. : Comparison of LMS and Facebook in terms of education support. - In: SGEM 2016, BK 1, Vol. 3 . - Sofia : STEF92 Technology, 2016 ; S. 125-132 ; CPCI-S

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

014UK-4/2020

Podpora vzdelávania učiteľov matematiky na základných a stredných školách prostredníctvom zdieľania inovačných materiálov, foriem a metód vyučovania

2

012UK-4/2018

Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v prírodovednej a technickej oblasti primárneho vzdelávania (CEPENSAR)

3

074UK-4/2014

Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier

4

076UK-4/2024

Implementácia metódy Challenge-based education v neformálnom vzdelávaní

5

026UK-4/2022

Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2024-12-12