Meno a priezvisko:
|
doc. RNDr. Peter Demkanin, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
VŠ učiteľ-profesor | Univerzita Komenského, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky | od 2021 |
VŠ učiteľ - docent | Univerzita Komenského, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky | 2011 - 2021 |
VŠ učiteľ - odborný asistent | Univerzita Komenského, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky | 2002 - 2011 |
učiteľ fyziky | Gymnázium Jura Hronca, Novohradská 1, Bratislava | 1989 - 2002 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
rozvoj spôsobilostí pre preklad edukačného softvéru do slovenského jazyka | CMA, Amsterdam | opakovane od r. 2003 |
školenia k posudzovaniu návrhov vedeckých projektov | European Commission (DG Research and DG Education and Culture) | opakovane od r. 2010 |
kurzy zamerané na rozvoj spôsobilostí viesť tím učiteľov pri posudzovaní odpovedí a laboratórnych protokolov žiakov v maturitných prácach a tvorbu maturitných testov | International Baccalaureate | pravidelne od r. 2003 |
The Neuroscience of Learning: An Introduction to Mind, Brain, Health and Education, séria prednášok a testov | CONEXIONES v spolupráci s Harvard University Extension School) | 2021-2022 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Modelovanie vo vyučovaní fyziky | Teória vyučovania fyziky | III. | 13. Fyzika |
Základy fyziky | Fyzika (konversný program) | I. | Fyzika |
Úvod do školských pokusov | učiteľstvo matematiky a fyziky | I. | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Súčasné trendy v didaktike fyziky | učiteľstvo fyziky v kombinácii | II. | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Vybrané kapitoly súčasných vied o učení sa | učiteľstvo - pedagogický základ | II. | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.2.a - Názov študijného programu | V.2.b - Stupeň | V.2.c - Študijný odbor |
---|---|---|
Teória vyučovania fyziky | III. | 13. Fyzika |
učiteľstvo fyziky v kombinácii | II. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
učiteľstvo fyziky v kombinácii | I. | 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Seminár k bakalárskej práci z fyziky (2) | učiteľstvo fyziky v kombinácii | I. | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Počítačom podporované prírodovedné laboratórium | učiteľstvo fyziky v kombinácii | II. | 38. učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogický experiment a jeho vyhodnotenie | Teória vyučovania fyziky | III. | 13. Fyzika |
The ways the theory of physics education can evolve Peter Demkanin 100% Journal of Baltic Science Education. - Roč. 19, č. 6 (2020) scimago-sjr -- Q2 [Education]
Concept formation: Physics teacher and his know-how and know-why Peter Demkanin 100% Journal of Baltic Science Education. - Roč. 17, č. 1 (2018) scimago-sjr -- Q2 [Education]
Preparation of new physics teachers from various perspectives Peter Demkanin 100% Journal of Baltic Science Education. - Vol. 12, No. 1 (2013) scimago-sjr-Q2 [Education]
Effective use of ICT in science education Peter Demkanin 40%.. [et al.] Edinburgh: University of Edinburgh, 2008
Demkanin, P. (2022). Scaffolding in a Fine-Grained Framework—Preparation of Physics Teachers for the Use of Sensors in Physics Experiments Planned by Pupils. In: Borg Marks, J., Galea, P., Gatt, S., Sands, D. (eds) Physics Teacher Education. Challenges in Physics Education. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-06193-6_16
The ways the theory of physics education can evolve Peter Demkanin 100% Journal of Baltic Science Education. - Roč. 19, č. 6 (2020) scimago-sjr -- Q2 [Education]
The theory of the Five Pillars of the Mind and Physics Education (2025) Journal of Physics Conference Series 2950(1):012009 DOI: 10.1088/1742-6596/2950/1/012009
In-service Physics Teachers in the Light of Principles and Tenets of Human Learning: Introduction to Sampling Frequency ˇ2024) Journal of Physics Conference Series 2727(1) DOI: 10.1088/1742-6596/2727/1/012032 Conference: 3rd World Conference on Physics EducationAt: Hanoi, Vietnam
Fyzika pre 2. ročník gymnázia a 6. ročník gymnázia s osemročným štúdiom Peter Demkanin 85%... [et al.], 3. vyd.: Prievidza: Združenie EDUCO, 2021
Demkanin, P. (2022). Scaffolding in a Fine-Grained Framework—Preparation of Physics Teachers for the Use of Sensors in Physics Experiments Planned by Pupils. In: Borg Marks, J., Galea, P., Gatt, S., Sands, D. (eds) Physics Teacher Education. Challenges in Physics Education. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-06193-6_16
Selected aspects of tutoring and scaffolding pre-service physics teachers P. Demkanin 80% , S. Novotná INTED2021 Proceedings : 15th International Technology, Education and Development Conference Valencia : IATED, 2021 Ohlas/Citation: Radulović, B. - Educational Efficiency and Students´ Involvement of Teaching Approach Based on Game-Based Student Response System. - In: Journal of Baltic Science Education, Vol. 20, No. 3, 2021 ; s. 495-506 ; SSCI ; SCOPUS scimago Q2
Concept formation: Physics teacher and his know-how and know-why Peter Demkanin 100% Journal of Baltic Science Education. - Roč. 17, č. 1 (2018) scimago-sjr -- Q2 [Education] Ohlas/Citation: Istiyono, E. - Dwandaru, W. S. B. - Setiawan, R. - Megawati, I. : Developing of computerized adaptive testing to measure physics higher order thinking skills of senior high school students and its feasibility of use. - In: European Journal of Educational Research, Roč. 9, č. 1, 2020 ; s. 91-101 ; SCOPUS scimago Q1
The experienced physics teacher and her first experience with data-logger P.Demkanin 20% INNODOCT/14 "Strategies for Education in a New Context" - Valencia : Universitat Politecnica de Valencia, 2014. Ohlas/Citation: Ellermeijer, T. - Tran, T. B. - Technology in teaching physics: Benefits, challenges, and solutions. - In: Upgrading Physics Education to Meet the Needs of Society . - Cham : Springer, 2019 ; S. 35-67 ; SCOPUS
Vybrané faktory prispievajúce k rozvoju kompetencií žiakov pri vyučovaní fyziky Peter Demkanin 40%, Ján Pišút, Klára Velmovská Bratislava : Knižničné a edičné centrum FMFI UK , 2011 Ohlas/Citation: Krišťák, Ľ. - Němec, M. - Danihelová, Z. - Interactive methods of teaching physics at technical universities. - In: Informatics in Education, Vol. 13, No. 1, 2014 ; s. 51-71 ; SCI ; SCOPUS scimago Q1
Students' hobbies as a context for physics teaching Soňa Chalupková, Peter Demkanin 50% Scientia in Educatione. - Vol. 2, No. 1 (2011) Ohlas/Citation: Volná, M. - Látal, F. - Kubínek, R. - Richterek, L. : The human heart and the circulatory system as an interesting interdisciplinary topic in lessons of physics and biology. - In: European Journal of Physics, Vol. 35, No. 1, 2014 ; Art. No. 015026 ; SCI ; SCOPUS scimago Q1
KEGA 059UK-4/2022, Príprava učiteľov fyziky na využívanie neformálneho a informálneho vzdelávania, člen riešiteľského tímu
EÚ NextGenerationEU prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti SR, projekt č. 09I03-03-V04-00093, 2024-2026, hlavný riešiteľ
International Baccalaureate, Principal Examiner, riadenie opravovania maturitného testu z fyziky, napr. v máji 2016 11 500 maturantov, 74 pomocných hodnotiteľov, od r. 2014, včítane posledných 6 rokov
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
člen redakčnej rady časopisu | Journal of Baltic Science Education, ISSN 1648-3898, Scimago kvartil 2 | od r. 2006 |
člen pracovnej skupiny | Akreditačná komisia, oblasť výskumu 1:Pedagogické vedy | 2017-2020 |
vedenie sekcie | GIREP - International Research Group on Physics Teaching | od 2020 |
predseda Ústrednej predmetovej komisie - Fyzika | Štátny pedagogický ústav, Národný inštitút vzdelávania a mládeže | do 2021 predseda ÚPK Fyzika; od 2021 člen ÚPK vzdelávacej oblasti Človek a príroda |
recenzent vo vedeckých časopisoch MDPI | MDPI, Cogent Education; Education Sciences | od 2023 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
International Baccalaureate | Cardiff, UK | 5.11.2017 – 11.11.2017; 16.6.2016 – 20.6.2016; 10.3. 2015 – 14.3. 2015 | práce na štandardizácii hodnotenia maturitných skúšok z fyziky |
Európska komisia | Brusel | 27.3.2011 – 2.4.2011; 14.2 – 19.2.2010; 8.3.2009 – 14.3.2009 | posudzovanie návrhov projektov |
Univerzita v Helsinkách | Helsinki, Fínsko | 24.9.2006 – 27.9.2006 | spolupráca s Univerzitou v Helsinkách pri školení 150 učiteľov |
Univerzita v Palerme | Palermo, Taliansko | 25.9.2004 – 30.9.2004 | pracovný seminár |