Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Mária Čujdíková, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Čujdíková
I.2 - Meno
Mária
I.3 - Tituly
Mgr, PhD.
I.4 - Rok narodenia
14.8.1987
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky matematiky fyziky a informatiky, FMFI UK
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina F1, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborná asistentka
I.8 - E-mailová adresa
cujdikova1@uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/34263
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Teória vyučovania informatiky
I.11 - ORCID iD
https://orcid.org/0009-0004-8684-9407

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo matematiky a informatiky
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2012
II.c - Odbor a program
Učiteľstvo matematiky a informatiky
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2021
II.c - Odbor a program
Teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľka informatiky Gymnázium na ulici Ladislava Sáru 1.10.2012 - 30.6.2014
Softvérová vývojárka Mautilus, s.r.o. 1.3.2015 – 31.5.2016
Vývoj hier Easit s.r.o. 1.7.2016 – 30.9.2016
Doktorandské štúdium Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 6.9.2017 – 31.8.2021
Odborná asistentka Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 1.9.2021 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Educational Escape Room Workshop University of Twente 2023

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Digitálna gramotnosť upMAIN - učiteľstvo matematiky a informatiky 1.stupeň 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Softvér pre moderného učiteľa upMAIN - učiteľstvo matematiky a informatiky 1. stupeň 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Multimédiá upMAIN - učiteľstvo matematiky a informatiky 1. stupeň 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
Digitálna gramotnosť učiteľov prUIN/x - rozširujúce štúdium informatiky rozširujúce štúdium 38. - učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
3
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
8
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
34
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
29
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
6
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
6
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
5
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
5
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Development of Mathematical Thinking trough Playing Video Games / Čujdíková, Mária [Autor, UKOMFKDMFI, 50%] ; Vankúš, Peter [Autor, UKOMFKDMFI, 50%] ; European Conference on Game Based Learning 2021, 15 [23.09.2021-24.09.2021, Brighton, Veľká Británia]. – text. – [angličtina]. – [OV 010, 240]. – [príspevok z podujatia]. – [recenzované]. – DOI 10.34190/GBL.21.039. – SIGN-UKO MF21-0308. – CPCI-S ; CPCI-SSH ; WOS CC ; SCO

In: Proceedings of the 15th European Conference on Game Based Learning ECGBL 2021 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Fotaris, Panagiotis [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Reading (Veľká Británia) : Academic Conferences International Limited, 2021. – ISBN 978-1-914587-12-2. – ISBN (elektronické) 978-1-914587-13-9. – ISSN 2049-0992. – ISSN (online) 2049-100X, s. 160-169 [tlačená forma] [online]

2

Game Monument Valley - Intersection of Mathematics and Art / Čujdíková, Mária [Autor, UKOMFKDMFI, 100%] ; European Conference on Game Based Learning 2020, 14 [24.09.2020-25.09.2020, Brighton, Veľká Británia]. – text, obr. – [angličtina]. – [OV 010, 240]. – [príspevok z podujatia]. – [recenzované]. – SIGN-UKO MF20-0327. – WOS CC ; SCO

In: Proceedings of the 14th European Conference on Games Based Learning [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Fotaris, Panagiotis [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Sonning Common (Veľká Británia) : Academic Conferences and Publishing International, 2020. – ISBN 978-19-12764-71-6. – ISBN (elektronické) 978-19-12764-70-9, s. 116-124 [tlačená forma] [online]

3

Design of an Educational Escape Room by Future Teachers / Čujdíková, Mária (Autor) (50%) ; Vankúš, Peter (Autor) (50%) ; European Conference on Games Based Learning, 17 [05.10.2023-06.10.2023, Enschede, Holandsko]. – [recenzované]. – DOI 10.34190/ecgbl.17.1.1624. – SCO

In: Proceedings of the 17th European Conference on Games Based Learning [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : ECGBL 2023 / Spil, Ton [Zostavovateľ, editor] ; Bruinsma, Guido [Zostavovateľ, editor] ; Collou, Luuk [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Reading (Veľká Británia) : Academic Conferences International Limited, 2023. – (Conference Proceedings, ISSN 2049-0992, ISSN 2049-100X). – ISBN 978-1-914587-88-7. – ISBN (elektronické) 978-1-914587-89-4. – ISSN 2049-0992. – ISSN (online) 2049-100X, s. 135-143 [tlačená forma] [online]

4

At Least a Rainbow Flag: Queer Students' Perceptions of University Responses to Queerphobic Terrorist Attack / Čujdíková, Mária (Autor) (65%) ; Poslon, Xenia Daniela (Autor) (7.5%) ; Kocur, Viktor (Autor) (27.5%) ; International Conference on Higher Education Advances 2024, 10 [18.06.2024-21.06.2024, Valencia, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.4995/HEAd24.2024.17283. – SCO

In: HEAd [elektronický dokument] : 10. International Conference on Higher Education Advances / Domenech, Josep [Zostavovateľ, editor] ; Menéndez Álvarez-Hevia, David [Zostavovateľ, editor] ; Martínez-Varea, Alicia [Zostavovateľ, editor] ; Llácer-Iglesias, Rosa M. [Zostavovateľ, editor] ; Brunetto, Domenico [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : Editorial Universitat Politècnica de València, 2024. – ISBN (elektronické) 978-84-1396-200-9. – ISSN 2603-5871, s. 335-342 [online]

5

The use of Educational Escape Rooms in the Lifelong Training of Mathematics Teachers / Čujdíková, Mária (Autor) (50%) ; Vankúš, Peter (Autor) (50%). – [recenzované]. – DOI 10.34190/ecgbl.18.1.2653. – SCO

In: Proceedings of the European Conference on Games-based Learning [elektronický dokument] . – ISSN 2049-0992. – Roč. 18, č. 1 (2024), s. 215-222

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Development of Mathematical Thinking trough Playing Video Games / Čujdíková, Mária [Autor, UKOMFKDMFI, 50%] ; Vankúš, Peter [Autor, UKOMFKDMFI, 50%] ; European Conference on Game Based Learning 2021, 15 [23.09.2021-24.09.2021, Brighton, Veľká Británia]. – text. – [angličtina]. – [OV 010, 240]. – [príspevok z podujatia]. – [recenzované]. – DOI 10.34190/GBL.21.039. – SIGN-UKO MF21-0308. – CPCI-S ; CPCI-SSH ; WOS CC ; SCO

In: Proceedings of the 15th European Conference on Game Based Learning ECGBL 2021 [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Fotaris, Panagiotis [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Reading (Veľká Británia) : Academic Conferences International Limited, 2021. – ISBN 978-1-914587-12-2. – ISBN (elektronické) 978-1-914587-13-9. – ISSN 2049-0992. – ISSN (online) 2049-100X, s. 160-169 [tlačená forma] [online]

2

Game Monument Valley - Intersection of Mathematics and Art / Čujdíková, Mária [Autor, UKOMFKDMFI, 100%] ; European Conference on Game Based Learning 2020, 14 [24.09.2020-25.09.2020, Brighton, Veľká Británia]. – text, obr. – [angličtina]. – [OV 010, 240]. – [príspevok z podujatia]. – [recenzované]. – SIGN-UKO MF20-0327. – WOS CC ; SCO

In: Proceedings of the 14th European Conference on Games Based Learning [textový dokument (print)] [elektronický dokument] / Fotaris, Panagiotis [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Sonning Common (Veľká Británia) : Academic Conferences and Publishing International, 2020. – ISBN 978-19-12764-71-6. – ISBN (elektronické) 978-19-12764-70-9, s. 116-124 [tlačená forma] [online]

3

Design of an Educational Escape Room by Future Teachers / Čujdíková, Mária (Autor) (50%) ; Vankúš, Peter (Autor) (50%) ; European Conference on Games Based Learning, 17 [05.10.2023-06.10.2023, Enschede, Holandsko]. – [recenzované]. – DOI 10.34190/ecgbl.17.1.1624. – SCO

In: Proceedings of the 17th European Conference on Games Based Learning [textový dokument (print)] [elektronický dokument] : ECGBL 2023 / Spil, Ton [Zostavovateľ, editor] ; Bruinsma, Guido [Zostavovateľ, editor] ; Collou, Luuk [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Reading (Veľká Británia) : Academic Conferences International Limited, 2023. – (Conference Proceedings, ISSN 2049-0992, ISSN 2049-100X). – ISBN 978-1-914587-88-7. – ISBN (elektronické) 978-1-914587-89-4. – ISSN 2049-0992. – ISSN (online) 2049-100X, s. 135-143 [tlačená forma] [online]

4

At Least a Rainbow Flag: Queer Students' Perceptions of University Responses to Queerphobic Terrorist Attack / Čujdíková, Mária (Autor) (65%) ; Poslon, Xenia Daniela (Autor) (7.5%) ; Kocur, Viktor (Autor) (27.5%) ; International Conference on Higher Education Advances 2024, 10 [18.06.2024-21.06.2024, Valencia, Španielsko]. – [recenzované]. – DOI 10.4995/HEAd24.2024.17283. – SCO

In: HEAd [elektronický dokument] : 10. International Conference on Higher Education Advances / Domenech, Josep [Zostavovateľ, editor] ; Menéndez Álvarez-Hevia, David [Zostavovateľ, editor] ; Martínez-Varea, Alicia [Zostavovateľ, editor] ; Llácer-Iglesias, Rosa M. [Zostavovateľ, editor] ; Brunetto, Domenico [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Valencia (Španielsko) : Editorial Universitat Politècnica de València, 2024. – ISBN (elektronické) 978-84-1396-200-9. – ISSN 2603-5871, s. 335-342 [online]

5

The use of Educational Escape Rooms in the Lifelong Training of Mathematics Teachers / Čujdíková, Mária (Autor) (50%) ; Vankúš, Peter (Autor) (50%). – [recenzované]. – DOI 10.34190/ecgbl.18.1.2653. – SCO

In: Proceedings of the European Conference on Games-based Learning [elektronický dokument] . – ISSN 2049-0992. – Roč. 18, č. 1 (2024), s. 215-222

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

(Web of Science Core Collection:WOS:000858104600001Emerging Sources Citation Index:WOS:000858104600001SCOPUS:2-s2.0-85138670939) 519293: A Qualitative Analysis of the Educational Value of Commercial Video Games / Reyes-de-Cózar, Salvador [Autor, 33.333%] ; Ramírez-Moreno, Carlos [Autor, 33.334%] ; Barroso-Tristán, Jose María [Autor, 33.333%]. – DOI 10.3390/educsci12090584. – ESCI ; WOS CC ; SCO

In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 12, č. 9 (2022), art. no. 584 [online]

2

(Emerging Sources Citation Index:WOS:001189911800006SCOPUS:2-s2.0-85188736702Web of Science Core Collection:WOS:001189911800006) 1956734: Videogames and open feedback systems to enhance probabilistic reasoning and engagement / Velasco-Hernández, Andrés Felipe [Autor, 33.334%] ; Baldeón-Padilla, David Sebastián [Autor, 33.333%] ; Navarro-Newball, Andrés Adolfo [Autor, 33.333%]. – DOI 10.17083/ijsg.v11i1.656. – ESCI ; WOS CC ; SCO

In: International Journal of Serious Games [elektronický dokument] . – Janov (Taliansko) : Serious Games Society. – ISSN (online) 2384-8766. – Roč. 11, č. 1 (2024), s. 3-24 [online]

3

(Web of Science Core Collection:WOS:000858104600001Emerging Sources Citation Index:WOS:000858104600001SCOPUS:2-s2.0-85138670939) 519293: A Qualitative Analysis of the Educational Value of Commercial Video Games / Reyes-de-Cózar, Salvador [Autor, 33.333%] ; Ramírez-Moreno, Carlos [Autor, 33.334%] ; Barroso-Tristán, Jose María [Autor, 33.333%]. – DOI 10.3390/educsci12090584. – ESCI ; WOS CC ; SCO

In: Education sciences [elektronický dokument] . – Bazilej (Švajčiarsko) : Multidisciplinary Digital Publishing Institute. – ISSN (online) 2227-7102. – Roč. 12, č. 9 (2022), art. no. 584 [online]

4

(SCOPUS:2-s2.0-85202525931) 2026082: Lulu and the Brontosaurus: An Escape Room Adventure for Learning in the 1st Cycle of Basic Education = Lulu e o Brontossauro: Uma Aventura de Escape Room para a Aprendizagem no 1.o Ciclo do Ensino Básico / Mesquita, Elza (Autor) (25%) ; Patrício, Maria Raquel (Autor) (25%) ; Freire-Ribeiro, Ilda (Autor) (25%) ; Pereira, Ana (Autor) (25%). – SCO

In: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação [textový dokument (print)] [elektronický dokument] . – Porto (Portugalsko) : AISTI. – ISSN 1646-9895. – ISSN (online) 2183-0126. – Roč. 2024, č. E71 (2024), s. 216-229 [tlačená forma] [online]

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

APVV-20-0353

Výskum motivácie študentov v adaptívnom personalizovanom prostredí s kolaboratívnymi nástrojmi

2

VEGA 1/0602/20

Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole

3

07UK-4/2020

Výskum vývoja postojov budúcich učiteľov matematiky s cieľom inovácie ich vysokoškolskej prípravy


4

010UK-4/2022

Podpora získavania a rozvoja informatických kompetencií nevidiacich študentov sekundárneho vzdelávania

5

037UK-4/2024

Inovačné technológie učenia v príprave budúcich učiteľov matematiky

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-02-28