Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
Mgr. Lucia Budinská, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Budinská
I.2 - Meno
Lucia
I.3 - Tituly
Mgr., PhD.
I.4 - Rok narodenia
1993
I.5 - Názov pracoviska
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina F1, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
Lucia.Budinska@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/32717
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Teória vyučovania informatiky

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2014
II.c - Odbor a program
aplikovaná informatika
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2016
II.c - Odbor a program
aplikovaná informatika
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave
II.b - Rok
2020
II.c - Odbor a program
teória vyučovania informatiky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
učiteľ Súkromná základná škola ESPRIT, Súkromné gymnázium ESPRIT 1.9.2017 - 30.6.2019
odborný asistent Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 1.9.2020 - doteraz

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné IV.b - Názov inštitúcie IV.c - Rok
Doplňujúce pedagogické štúdium z informatiky Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave 2016

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Teoretické základy výchovy Učiteľstvo akademických predmetov I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogická diagnostika Učiteľstvo akademických predmetov II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Informatika (2) Učiteľstvo informatiky I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Všeobecná didaktika Učiteľstvo akademických predmetov I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
2
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
5
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
2
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Pedagogické rozhovory Učiteľstvo akademických predmetov I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Didaktický proseminár z informatiky Učiteľstvo informatiky I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Pedagogický výskum a pedagogická diagnostika Doplňujúce pedagogické štúdium II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Teoretická informatika (2) Učiteľstvo informatiky II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Úvod do teoretickej informatiky aplikovaná informatika I. Informatika

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
26
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
14
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
21
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
21
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
13
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
13
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

Budinská L., Mayerová K. (2019) From Bebras Tasks to Lesson Plans – Graph Data Structures. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics. ISSEP 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11913. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33759-9_20    

2

Budinská L., Mayerová K., Šimandl V. (2018) Differences Between 9–10 Years Old Pupils’ Results from Slovak and Czech Bebras Contest. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. ISSEP 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol 11169. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02750-6_24    

3

Budinská L., Mayerová K., Winczer M. (2018) Gender Differences in Graph Tasks - Do They Exist in High School Bebras Categories Too?. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. ISSEP 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol 11169. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02750-6_23    

4

Budinská L., Mayerová K., Veselovská M. (2017) Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia. In: Dagienė V., Hellas A. (eds) Informatics in Schools: Focus on Learning Programming. ISSEP 2017. Lecture Notes in Computer Science, vol 10696. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-71483-7_8    

5

Budinská L., Mayerová K., Veselovská M. (2017) Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia. In: Dagienė V., Hellas A. (eds) Informatics in Schools: Focus on Learning Programming. ISSEP 2017. Lecture Notes in Computer Science, vol 10696. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-71483-7_8    

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

Budinská L., Mayerová K. (2019) From Bebras Tasks to Lesson Plans – Graph Data Structures. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics. ISSEP 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11913. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33759-9_20    

2

Miková, K., Budinská, L. (2021). Robot Kits in Primary Informatics Education - What Should Future Teachers Know? 19th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET), Sydney, Australia, 2021, pp. 1-8,

3

Stenová, B., Miková, K. & Budinská, L. (2025). Interactivity of smart educational robots. In S. Papadakis & G. Lampropoulos (Ed.), Intelligent Educational Robots: Toward Personalized Learning Environments(pp. 199-212). Berlin, Boston: De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783111352695-011

4

Kubincová, Z., Miková, K. and Budinská, L. (2024). Using Rubrics for Assessment and Peer Assessment of Artful Robotics Projects with the Focus on Computational Thinking. In: 21st International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET), Paris, France, 2024, pp. 1-7

5

Miková, K., Hrušecká, A., Budinská, L., Bezáková, D. (2022). Gradation of Cognitive Operations of Blue-Bot Control in the Primary Education. In: Merdan, M., Lepuschitz, W., Koppensteiner, G., Balogh, R., Obdržálek, D. (eds) Robotics in Education. RiE 2021. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 1359. Springer, Cham.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

VI.2.5, 2019 - Brockmann, P. - Schuhbauer, H. - Hinz, A. - Diversity as an advantage: An analysis of career competencies for it students. - In: 16th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (CELDA 2019) . - Cagliari : IADIS Press, 2019 ; S. 209-216 ; SCOPUS

2

VI.2.5, 2019 - Moschella, M. - Observable computational thinking skills in primary school children: How and when teachers can discern abstraction, decomposition and use of algorithms. - In: INTED 2019 : Conference Proceedings . - Valencia : IATED Academia, 2019 ; S. 6259-6267 ; SCI

3

VI.2.1, 2020 - Combéfis, S. - Stupuriené, G. - Bebras Based Activities for Computer Science Education: Review and Perspectives. - In: Informatics in Schools : Engaging Learners in Computational Thinking : Lecture Notes in Computer Science, Vol. 12518 . - Cham : Springer Nature, 2020 ; S. 15-29 ; SCOPUS

4

VI.2.1, 2020 - Lonati, V. - Getting Inspired by Bebras Tasks. How Italian Teachers Elaborate on Computing Topics. - In: Informatics in Education, Vol. 19, No. 4, 2020 ; s. 669-699 ; SCI ; SCOPUS

5

VI.2.4, 2020 - Ternik, Ž. - Todorovski, L. - Nančovska Šerbec, I. - Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation. - In: Informatics in Schools : Engaging Learners in Computational Thinking : Lecture Notes in Computer Science, Vol. 12518 . - Cham : Springer Nature, 2020 ; S. 30-41 ; SCOPUS

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

VEGA 1/0602/20, 2020-2022 Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole (riešiteľ)

/ Productive gradation of computational concepts in programming in primary school (investigator)   

2

APVV-20-0353, 2021-2025, Výskum motivácie študentov v adaptívnom personalizovanom prostredí s kolaboratívnymi nástrojmi (rešiteľ) / Research on Student Motivation in an Adaptive Personalized Environment with Collaborative Tools (investigator)    

3

2021-1-EL01-KA220-HED-000023361, 2021-2025, FERTILE: Artful Educational Robotics to promote Computational Thinking in a Blended Learning contex (riešiteľ)

4

VEGA 1/0621/22, 2022-2025 Motivácia a participácia na kolaboratívnych aktivitách v adaptívnom personalizovanom edukačnom prostredí (riešiteľ) / Motivation and participation in collaborative activities in adaptive personalised education environment (investigator)

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

IX.a - Ak je to podstatné, uvádzajú sa iné aktivity súvisiace s vysokoškolským vzdelávaním alebo s tvorivou činnosťou

 - spoluzakladateľka a organizátorka konferencie pre učiteľov informatiky Informatický deň (2019-súčasnosť) / cofounder and main organisator of informatics teacher conference Informatics Day (2019-present)

- autorka úloh a spoluorganizátorka súťaže iBobor, reprezentácia slovenského tímu na medzinárodných workshopoch v 2018, 2021 a 2024 (2016-súčasnosť) / author of tasks and coorganisator of informatics contest Bebras, representation of slovak team on international workshops in 2018, 2021 a 2024 

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-23