Meno a priezvisko:
|
Mgr. Lucia Budinská, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
učiteľ | Súkromná základná škola ESPRIT, Súkromné gymnázium ESPRIT | 1.9.2017 - 30.6.2019 |
odborný asistent | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave | 1.9.2020 - doteraz |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Doplňujúce pedagogické štúdium z informatiky | Fakulta matematiky, fyziky a informatiky, Univerzita Komenského v Bratislave | 2016 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Teoretické základy výchovy | Učiteľstvo akademických predmetov | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogická diagnostika | Učiteľstvo akademických predmetov | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Informatika (2) | Učiteľstvo informatiky | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Všeobecná didaktika | Učiteľstvo akademických predmetov | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Pedagogické rozhovory | Učiteľstvo akademických predmetov | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Didaktický proseminár z informatiky | Učiteľstvo informatiky | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Pedagogický výskum a pedagogická diagnostika | Doplňujúce pedagogické štúdium | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Teoretická informatika (2) | Učiteľstvo informatiky | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Úvod do teoretickej informatiky | aplikovaná informatika | I. | Informatika |
Budinská L., Mayerová K. (2019) From Bebras Tasks to Lesson Plans – Graph Data Structures. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics. ISSEP 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11913. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33759-9_20
Budinská L., Mayerová K., Šimandl V. (2018) Differences Between 9–10 Years Old Pupils’ Results from Slovak and Czech Bebras Contest. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. ISSEP 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol 11169. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02750-6_24
Budinská L., Mayerová K., Winczer M. (2018) Gender Differences in Graph Tasks - Do They Exist in High School Bebras Categories Too?. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. ISSEP 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol 11169. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02750-6_23
Budinská L., Mayerová K., Veselovská M. (2017) Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia. In: Dagienė V., Hellas A. (eds) Informatics in Schools: Focus on Learning Programming. ISSEP 2017. Lecture Notes in Computer Science, vol 10696. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-71483-7_8
Budinská L., Mayerová K., Veselovská M. (2017) Bebras Task Analysis in Category Little Beavers in Slovakia. In: Dagienė V., Hellas A. (eds) Informatics in Schools: Focus on Learning Programming. ISSEP 2017. Lecture Notes in Computer Science, vol 10696. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-71483-7_8
Budinská L., Mayerová K. (2019) From Bebras Tasks to Lesson Plans – Graph Data Structures. In: Pozdniakov S., Dagienė V. (eds) Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics. ISSEP 2019. Lecture Notes in Computer Science, vol 11913. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-33759-9_20
Miková, K., Budinská, L. (2021). Robot Kits in Primary Informatics Education - What Should Future Teachers Know? 19th International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET), Sydney, Australia, 2021, pp. 1-8,
Stenová, B., Miková, K. & Budinská, L. (2025). Interactivity of smart educational robots. In S. Papadakis & G. Lampropoulos (Ed.), Intelligent Educational Robots: Toward Personalized Learning Environments(pp. 199-212). Berlin, Boston: De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783111352695-011
Kubincová, Z., Miková, K. and Budinská, L. (2024). Using Rubrics for Assessment and Peer Assessment of Artful Robotics Projects with the Focus on Computational Thinking. In: 21st International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET), Paris, France, 2024, pp. 1-7
Miková, K., Hrušecká, A., Budinská, L., Bezáková, D. (2022). Gradation of Cognitive Operations of Blue-Bot Control in the Primary Education. In: Merdan, M., Lepuschitz, W., Koppensteiner, G., Balogh, R., Obdržálek, D. (eds) Robotics in Education. RiE 2021. Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 1359. Springer, Cham.
VI.2.5, 2019 - Brockmann, P. - Schuhbauer, H. - Hinz, A. - Diversity as an advantage: An analysis of career competencies for it students. - In: 16th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (CELDA 2019) . - Cagliari : IADIS Press, 2019 ; S. 209-216 ; SCOPUS
VI.2.5, 2019 - Moschella, M. - Observable computational thinking skills in primary school children: How and when teachers can discern abstraction, decomposition and use of algorithms. - In: INTED 2019 : Conference Proceedings . - Valencia : IATED Academia, 2019 ; S. 6259-6267 ; SCI
VI.2.1, 2020 - Combéfis, S. - Stupuriené, G. - Bebras Based Activities for Computer Science Education: Review and Perspectives. - In: Informatics in Schools : Engaging Learners in Computational Thinking : Lecture Notes in Computer Science, Vol. 12518 . - Cham : Springer Nature, 2020 ; S. 15-29 ; SCOPUS
VI.2.1, 2020 - Lonati, V. - Getting Inspired by Bebras Tasks. How Italian Teachers Elaborate on Computing Topics. - In: Informatics in Education, Vol. 19, No. 4, 2020 ; s. 669-699 ; SCI ; SCOPUS
VI.2.4, 2020 - Ternik, Ž. - Todorovski, L. - Nančovska Šerbec, I. - Assessing the Agreement in the Bebras Tasks Categorisation. - In: Informatics in Schools : Engaging Learners in Computational Thinking : Lecture Notes in Computer Science, Vol. 12518 . - Cham : Springer Nature, 2020 ; S. 30-41 ; SCOPUS
VEGA 1/0602/20, 2020-2022 Produktívna gradácia informatických konceptov vo výučbe programovania na základnej škole (riešiteľ)
/ Productive gradation of computational concepts in programming in primary school (investigator)
APVV-20-0353, 2021-2025, Výskum motivácie študentov v adaptívnom personalizovanom prostredí s kolaboratívnymi nástrojmi (rešiteľ) / Research on Student Motivation in an Adaptive Personalized Environment with Collaborative Tools (investigator)
2021-1-EL01-KA220-HED-000023361, 2021-2025, FERTILE: Artful Educational Robotics to promote Computational Thinking in a Blended Learning contex (riešiteľ)
VEGA 1/0621/22, 2022-2025 Motivácia a participácia na kolaboratívnych aktivitách v adaptívnom personalizovanom edukačnom prostredí (riešiteľ) / Motivation and participation in collaborative activities in adaptive personalised education environment (investigator)
- spoluzakladateľka a organizátorka konferencie pre učiteľov informatiky Informatický deň (2019-súčasnosť) / cofounder and main organisator of informatics teacher conference Informatics Day (2019-present)
- autorka úloh a spoluorganizátorka súťaže iBobor, reprezentácia slovenského tímu na medzinárodných workshopoch v 2018, 2021 a 2024 (2016-súčasnosť) / author of tasks and coorganisator of informatics contest Bebras, representation of slovak team on international workshops in 2018, 2021 a 2024