Meno a priezvisko:
|
PaedDr. Lukáš Bartošovič, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
stredoškolský učiteľ | Gymnázium Bilíkova 24, Bratislava | 2017-2019 |
odborný asistent | FMFI UK | 2018-trvá |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Školská fyzika (1) | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Podporné prírodovedné predmety - fyzika | Učiteľstvo biológie, environmentalistiky, geografie a chémie v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Molekulová fyzika a termodynamika | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Elektronika a komunikácia pre učiteľov | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Hodnotenie výsledkov prírodovedného vzdelávania | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | II. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Digitálne edukačné technológie pre fyziku | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
Doplnkové cvičenia z fyziky (1) | technická fyzika (konverzný program) | I. | fyzika |
Doplnkové cvičenia z fyziky (2) | technická fyzika (konverzný program) | I. | fyzika |
Laboratórne cvičenia z fyziky (1) | technická fyzika (konverzný program) | I. | fyzika |
Počítačové modely a animácie pre učiteľov | Učiteľstvo fyziky v kombinácii | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy |
V2 Bartošovič, L., Demkanin, P., Böhm, R. Introduction to quantum physics and use of wave optics analogy based on current learning theories. In: ICERI2022: conference proceedings. ISBN 978-84-09-45476-1. Valencia: IATED, 2022. s.6204-6211.
AEC Velmovská, K., Bartošovič, L. Developing critical thinking skills in physics classes. In: Critical thinking : Theories, methods and challenges. New York: NOVA Science Publishers, 2016. s. 21-43. ISBN 978-1-63484-349-2.
AFC Demkanin, P., Bartošovič, L., Velanová, M. Simple multiplication as a form of presenting experience with introducing data loggers to physics teachers who do not have any experience with usage of such tools in education. In: EDULEARN 2012 : Education and New Learning Technologies. ISBN 978-84-695-3491-5. Valencia: IATED, 2012. s. 2993-3002.
AFC Demkanin, P., Bartošovič, L. Physics teacher's creative approach to digital technology - exploring the projectile motion. In: INNODOCT/14 - Strategies for Education in a New Context. ISBN 978-84-9048-272-8. Valencia: Universitat Politecnica de Valencia, 2014. s.142-157.
V2 Bartošovič, L. Virtual laboratory exercise as one of the forms of distance education at science universities. In: DIDFYZ 2021: Didactic Transfer of Physics Knowledge through Distance Information. ISBN 978-0-7354-4341-9. Melville: AIP Publishing, 2022. s. 1-8.
V2 Bartošovič, L. Virtual laboratory exercise as one of the forms of distance education at science universities. In: DIDFYZ 2021: Didactic Transfer of Physics Knowledge through Distance Information. ISBN 978-0-7354-4341-9. Melville: AIP Publishing, 2022. s. 1-8.
AFD Bartošovič, L. Digitálne modely v príprave budúcich učiteľov prírodovedných predmetov. In: Tvorivý učiteľ fyziky 12. ISBN 978-80-89855-15-5. Košice: Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2021. s. 3-12.
V2 Bartošovič, L., Demkanin, P., Böhm, R. Introduction to quantum physics and use of wave optics analogy based on current learning theories. In: ICERI2022: conference proceedings. ISBN 978-84-09-45476-1. Valencia: IATED, 2022. s.6204-6211.
V2 Bartošovič, L., Demkanin, P., Slovák, A. Tacit Knowledge Yielding to Exponential Function at the University Level. In: INTED2023: conference proceedings. ISBN 978-84-09-49026-4. Barcelona: IATED, 2023. s.6349-6357.
V2 Bartošovič, L. Budúci učiteľ fyziky ako zdatný autor digitálnych modelov. In: Tvorivý učiteľ fyziky 13. ISBN 978-80-89855-24-7. Bratislava: Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2023. s. 18-25.
[o1] 2018 - Kosturková, M. - Ferencová, J. - Šuťáková, V. : Critical thinking as an important part of the curriculum reform in Slovakia: Examining the phenomenon in the Slovak journals / Kritické myslenie ako dôležitá súčasť kurikulárnej reformy na Slovensku. - In: Orbis Scholae, Vol. 12, No. 1, 2018 ; s. 27-50 --> Velmovská, K., Bartošovič, L. Developing critical thinking skills in physics classes. In: Critical thinking : Theories, methods and challenges. New York: NOVA Science Publishers, 2016. S. 21-43. ISBN 978-1-63484-349-2.
[o1] 2018 - Demkanin, P. : Concept formation: Physics teacher and his know-how and know-why. - In: Journal of Baltic Science Education, Vol. 17, No. 1, 2018 ; s. 4-7 --> Velmovská, K., Bartošovič, L. Developing critical thinking skills in physics classes. In: Critical thinking : Theories, methods and challenges. New York: NOVA Science Publishers, 2016. S. 21-43. ISBN 978-1-63484-349-2.
[o1] 2024 - Minaye, A. - Admas, F. - Kassa, T. - Teklu, F. - Habtamu, K. - Zeleke, S. - Andualem, T. - Desie, Y. : Student engagement in public universities in Ethiopia: University students’, instructors’, and officials’ perspectives. - In: Cogent education, Vol. 11, No. 1, 2024 ; s. 13 --> Bartošovič, L., Demkanin, P., Novotná, S. Design of an Introductory University Physics Course in the Light of New Neuroscience Knowledge. In: INTED 2023 : 17th International Technology, Education and Development Conference. ISBN 978-84-09-49026-4. Barcelona: IATED, 2023. s. 8433-8439.
[o1] 2017 - Gašparík, V. - Prokša, M. - Drozdíková, A. : How can pupils see what is invisible?: Possibilities of inquiry probeware experiment implementation in primary schools. - In: Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology, Vol. 22, No. 1-2, 2017 ; s. 69-91 --> Demkanin, P., Bartošovič, L., Velanová, M. Simple multiplication as a form of presenting experience with introducing data loggers to physics teachers who do not have any experience with usage of such tools in education. In: EDULEARN 2012 : Education and New Learning Technologies. ISBN 978-84-695-3491-5. Valencia: IATED, 2012. s. 2993-3002.
[o1] 2015 - Hodosyová, M. - Útla, J. - Vanyová, M. - Vnuková, P. - Lapitková, V. : The development of science process skills in physics education. - In: Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 186, 2015 ; s. 982-989 --> Demkanin, P., Bartošovič, L., Velanová, M. Simple multiplication as a form of presenting experience with introducing data loggers to physics teachers who do not have any experience with usage of such tools in education. In: EDULEARN 2012 : Education and New Learning Technologies. ISBN 978-84-695-3491-5. Valencia: IATED, 2012. s. 2993-3002.
KEGA 059UK-4/2022, Príprava učiteľov fyziky na využívanie neformálneho a informálneho vzdelávania, 2022 - 2024, spoluriešiteľ
KEGA 013UK-4/2021, Metodické materiály zamerané na systematický rozvoj kritického myslenia, 2021 - 2023, spoluriešiteľ
VEGA 1/0273/19, Tútoring a skefolding v príprave budúceho učiteľa fyziky, 2019-2021, spoluriešiteľ
VEGA 1/0396/18, Aspekty rozvoja kritického myslenia v prírodovednom vzdelávaní, 2018 - 2020, spoluriešiteľ