Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Meno a priezvisko:
PaedDr. Lukáš Bartošovič, PhD.
Typ dokumentu:
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
Názov vysokej školy:
Univerzita Komenského v Bratislave
Sídlo vysokej školy:
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava

I. - Základné údaje

I.1 - Priezvisko
Bartošovič
I.2 - Meno
Lukáš
I.3 - Tituly
PaedDr. PhD.
I.4 - Rok narodenia
1984
I.5 - Názov pracoviska
Katedra didaktiky matematiky, fyziky a informatiky, FMFI UK
I.6 - Adresa pracoviska
Mlynská dolina, 842 48 Bratislava
I.7 - Pracovné zaradenie
odborný asistent
I.8 - E-mailová adresa
Lukas.Bartosovic@fmph.uniba.sk
I.9 - Hyperlink na záznam osoby v Registri zamestnancov vysokých škôl
https://www.portalvs.sk/regzam/detail/26125
I.10 - Názov študijného odboru, v ktorom osoba pôsobí na vysokej škole
Učiteľstvo a pedagogické vedy
I.11 - ORCID iD
0000-0001-5476-9358

II. - Vysokoškolské vzdelanie a ďalší kvalifikačný rast

II.1 - Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
II.2 - Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Fakulta prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici
II.b - Rok
2010
II.c - Odbor a program
učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov Fyzika - technická výchova
II.3 - Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa
II.a - Názov vysokej školy alebo inštitúcie
Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta matematiky, fyziky a informatiky
II.b - Rok
2017
II.c - Odbor a program
teória vyučovania fyziky
II.4 - Titul docent
II.5 - Titul profesor
II.6 - Titul DrSc.

III. - Súčasné a predchádzajúce zamestnania

III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie III.b - Inštitúcia III.c - Časové vymedzenie
stredoškolský učiteľ Gymnázium Bilíkova 24, Bratislava 2017-2019
odborný asistent FMFI UK 2018-trvá

IV. - Rozvoj pedagogických, odborných, jazykových, digitálnych a iných zručností

V. - Prehľad aktivít v rámci pedagogického pôsobenia na vysokej škole

V.1 - Prehľad zabezpečovaných profilových študijných predmetov v aktuálnom akademickom roku podľa študijných programov
V.1.a - Názov profilového predmetu V.1.b - Študijný program V.1.c - Stupeň V.1.d - Študijný odbor
Školská fyzika (1) Učiteľstvo fyziky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
V.2 - Prehľad o zodpovednosti za uskutočňovanie, rozvoj a zabezpečenie kvality študijného programu alebo jeho časti na vysokej škole v aktuálnom akademickom roku
V.3 - Prehľad o zodpovednosti za rozvoj a kvalitu odboru habilitačného konania a inauguračného konania v aktuálnom akademickom roku
V.4 - Prehľad vedených záverečných prác
V.4.1 - Počet aktuálne vedených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
0
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
1
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.4.2 - Počet obhájených prác
V.4.a - Bakalárske (prvý stupeň)
1
V.4.b - Diplomové (druhý stupeň)
0
V.4.c - Dizertačné (tretí stupeň)
0
V.5 - Prehľad zabezpečovaných ostatných študijných predmetov podľa študijných programov v aktuálnom akademickom roku
V.5.a - Názov predmetu V.5.b - Študijný program V.5.c - Stupeň V.5.d - Študijný odbor
Podporné prírodovedné predmety - fyzika Učiteľstvo biológie, environmentalistiky, geografie a chémie v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Molekulová fyzika a termodynamika Učiteľstvo fyziky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Elektronika a komunikácia pre učiteľov Učiteľstvo fyziky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Hodnotenie výsledkov prírodovedného vzdelávania Učiteľstvo fyziky v kombinácii II. učiteľstvo a pedagogické vedy
Digitálne edukačné technológie pre fyziku Učiteľstvo fyziky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy
Doplnkové cvičenia z fyziky (1) technická fyzika (konverzný program) I. fyzika
Doplnkové cvičenia z fyziky (2) technická fyzika (konverzný program) I. fyzika
Laboratórne cvičenia z fyziky (1) technická fyzika (konverzný program) I. fyzika
Počítačové modely a animácie pre učiteľov Učiteľstvo fyziky v kombinácii I. učiteľstvo a pedagogické vedy

VI. - Prehľad výsledkov tvorivej činnosti

VI.1 - Prehľad výstupov tvorivej činnosti a ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.1 - Počet výstupov tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
37
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.2 - Počet výstupov tvorivej činnosti registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus
VI.1.a - Celkovo
4
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
2
VI.1.3 - Počet ohlasov na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
42
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
12
VI.1.4 - Počet ohlasov registrovaných v databázach Web of Science alebo Scopus na výstupy tvorivej činnosti
VI.1.a - Celkovo
8
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
4
VI.1.5 - Počet pozvaných prednášok na medzinárodnej a národnej úrovni
VI.1.a - Celkovo
0
VI.1.b - Za posledných šesť rokov
0
VI.2 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti
1

V2 Bartošovič, L., Demkanin, P., Böhm, R. Introduction to quantum physics and use of wave optics analogy based on current learning theories. In: ICERI2022: conference proceedings. ISBN 978-84-09-45476-1. Valencia: IATED, 2022. s.6204-6211.

2

AEC Velmovská, K., Bartošovič, L. Developing critical thinking skills in physics classes. In: Critical thinking : Theories, methods and challenges. New York: NOVA Science Publishers, 2016. s. 21-43. ISBN 978-1-63484-349-2.

3

AFC Demkanin, P., Bartošovič, L., Velanová, M. Simple multiplication as a form of presenting experience with introducing data loggers to physics teachers who do not have any experience with usage of such tools in education. In: EDULEARN 2012 : Education and New Learning Technologies. ISBN 978-84-695-3491-5. Valencia: IATED, 2012. s. 2993-3002.

4

AFC Demkanin, P., Bartošovič, L. Physics teacher's creative approach to digital technology - exploring the projectile motion. In: INNODOCT/14 - Strategies for Education in a New Context. ISBN 978-84-9048-272-8. Valencia: Universitat Politecnica de Valencia, 2014. s.142-157.

5

V2 Bartošovič, L. Virtual laboratory exercise as one of the forms of distance education at science universities. In: DIDFYZ 2021: Didactic Transfer of Physics Knowledge through Distance Information. ISBN 978-0-7354-4341-9. Melville: AIP Publishing, 2022. s. 1-8.

VI.3 - Najvýznamnejšie výstupy tvorivej činnosti za ostatných šesť rokov
1

V2 Bartošovič, L. Virtual laboratory exercise as one of the forms of distance education at science universities. In: DIDFYZ 2021: Didactic Transfer of Physics Knowledge through Distance Information. ISBN 978-0-7354-4341-9. Melville: AIP Publishing, 2022. s. 1-8.

2

AFD Bartošovič, L. Digitálne modely v príprave budúcich učiteľov prírodovedných predmetov. In: Tvorivý učiteľ fyziky 12. ISBN 978-80-89855-15-5. Košice: Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2021. s. 3-12.

3

V2 Bartošovič, L., Demkanin, P., Böhm, R. Introduction to quantum physics and use of wave optics analogy based on current learning theories. In: ICERI2022: conference proceedings. ISBN 978-84-09-45476-1. Valencia: IATED, 2022. s.6204-6211.

4

V2 Bartošovič, L., Demkanin, P., Slovák, A. Tacit Knowledge Yielding to Exponential Function at the University Level. In: INTED2023: conference proceedings. ISBN 978-84-09-49026-4. Barcelona: IATED, 2023. s.6349-6357.

5

V2 Bartošovič, L. Budúci učiteľ fyziky ako zdatný autor digitálnych modelov. In: Tvorivý učiteľ fyziky 13. ISBN 978-80-89855-24-7. Bratislava: Slovenská fyzikálna spoločnosť, 2023. s. 18-25.

VI.4 - Najvýznamnejšie ohlasy na výstupy tvorivej činnosti
1

[o1] 2018 - Kosturková, M. - Ferencová, J. - Šuťáková, V. : Critical thinking as an important part of the curriculum reform in Slovakia: Examining the phenomenon in the Slovak journals / Kritické myslenie ako dôležitá súčasť kurikulárnej reformy na Slovensku. - In: Orbis Scholae, Vol. 12, No. 1, 2018 ; s. 27-50 --> Velmovská, K., Bartošovič, L. Developing critical thinking skills in physics classes. In: Critical thinking : Theories, methods and challenges. New York: NOVA Science Publishers, 2016. S. 21-43. ISBN 978-1-63484-349-2.

2

[o1] 2018 - Demkanin, P. : Concept formation: Physics teacher and his know-how and know-why. - In: Journal of Baltic Science Education, Vol. 17, No. 1, 2018 ; s. 4-7 --> Velmovská, K., Bartošovič, L. Developing critical thinking skills in physics classes. In: Critical thinking : Theories, methods and challenges. New York: NOVA Science Publishers, 2016. S. 21-43. ISBN 978-1-63484-349-2.

3

[o1] 2024 - Minaye, A. - Admas, F. - Kassa, T. - Teklu, F. - Habtamu, K. - Zeleke, S. - Andualem, T. - Desie, Y. : Student engagement in public universities in Ethiopia: University students’, instructors’, and officials’ perspectives. - In: Cogent education, Vol. 11, No. 1, 2024 ; s. 13 --> Bartošovič, L., Demkanin, P., Novotná, S. Design of an Introductory University Physics Course in the Light of New Neuroscience Knowledge. In: INTED 2023 : 17th International Technology, Education and Development Conference. ISBN 978-84-09-49026-4. Barcelona: IATED, 2023. s. 8433-8439.

4

[o1] 2017 - Gašparík, V. - Prokša, M. - Drozdíková, A. : How can pupils see what is invisible?: Possibilities of inquiry probeware experiment implementation in primary schools. - In: Chemistry-Didactics-Ecology-Metrology, Vol. 22, No. 1-2, 2017 ; s. 69-91 --> Demkanin, P., Bartošovič, L., Velanová, M. Simple multiplication as a form of presenting experience with introducing data loggers to physics teachers who do not have any experience with usage of such tools in education. In: EDULEARN 2012 : Education and New Learning Technologies. ISBN 978-84-695-3491-5. Valencia: IATED, 2012. s. 2993-3002.

5

[o1] 2015 - Hodosyová, M. - Útla, J. - Vanyová, M. - Vnuková, P. - Lapitková, V. : The development of science process skills in physics education. - In: Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 186, 2015 ; s. 982-989 --> Demkanin, P., Bartošovič, L., Velanová, M. Simple multiplication as a form of presenting experience with introducing data loggers to physics teachers who do not have any experience with usage of such tools in education. In: EDULEARN 2012 : Education and New Learning Technologies. ISBN 978-84-695-3491-5. Valencia: IATED, 2012. s. 2993-3002.

VI.5 - Účasť na riešení (vedení) najvýznamnejších vedeckých projektov alebo umeleckých projektov za posledných šesť rokov
1

KEGA 059UK-4/2022, Príprava učiteľov fyziky na využívanie neformálneho a informálneho vzdelávania, 2022 - 2024, spoluriešiteľ

2

KEGA 013UK-4/2021, Metodické materiály zamerané na systematický rozvoj kritického myslenia, 2021 - 2023, spoluriešiteľ

3

VEGA 1/0273/19, Tútoring a skefolding v príprave budúceho učiteľa fyziky, 2019-2021, spoluriešiteľ

4

VEGA 1/0396/18, Aspekty rozvoja kritického myslenia v prírodovednom vzdelávaní, 2018 - 2020, spoluriešiteľ

VII. - Prehľad aktivít v organizovaní vysokoškolského vzdelávania a tvorivých činností

VIII. - Prehľad zahraničných mobilít a pôsobenia so zameraním na vzdelávanie a tvorivú činnosť v študijnom odbore

IX. - Iné relevantné skutočnosti

Dátum poslednej aktualizácie
2025-01-22