Name and surname:
|
RNDr. Monika Dillingerová, PhD.
|
Document type:
|
Research/art/teacher profile of a person
|
The name of the university:
|
Comenius University Bratislava
|
The seat of the university:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Occupation-position | III.b - Institution | III.c - Duration |
---|---|---|
Odborný asistent / | "Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave / Faculty of Mathematics, Physics and Informatics Comenius University Bratislava" | 1995 - súčasnosť / 1995 - present |
Odborný asistent / | Katedra matematiky, Materiálovo technologickej fakulty v Trnave Slovenskej technickej univerzity v Bratislave / Department of Mathematics, Faculty of Materials Science and Technology in Trnava, Slovak University of Technology in Bratislava | 1993-1995 |
učiteľka / teacher | Gymnázium Grösslingová, Bratislava / | 1990-1991 |
učiteľka / teacher | Základná škola Vazovova, Bratislava | 1989-1990 |
V.1.a - Name of the profile course | V.1.b - Study programme | V.1.c - Degree | V.1.d - Field of study |
---|---|---|---|
Seminár k bakalárskej práci 1/Bachelor thesis seminar 1 | Učiteľský základ/Teacher training foundations | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Seminár k bakalárskej práci 2/Bachelor thesis seminar 2 | Učiteľský základ/Teacher training foundations | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Digitálne edukačné technológie pre matematiku / Digital educational Technologies for Mathematics | matematika / mathematics | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Geometria 0 / Geometry 0 | matematika / mathematics | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
Finančná gramotnosť pre každého/Financial literacy for everyone | Učiteľský základ/Teacher training foundations | I. | učiteľstvo a pedagogické vedy/Teacher Training and Education Science |
V.5.a - Name of the course | V.5.b - Study programme | V.5.c - Degree | V.5.d - Field of study |
---|---|---|---|
Metódy riešenia matematických úloh (1) / Methods for Solving Mathematical Problems (1) | matematika / mathematics | I. | matematika/Mathematics |
Metódy riešenia matematických úloh (2) / Methods for Solving Mathematical Problems (2) | matematika / mathematics | I. | matematika/Mathematics |
Martina Babinská, Monika Dillingerová, Lilla Koreňová : Augmented Reality and Future Mathematics Teachers, Augmented reality in educational settings. - : 1. vyd. ISBN 978-90-04-40883-8. - Leiden : Brill, 2020. - S. 236-263
Monika Dillingerová, Peter Vankúš : How to avoid some misconceptions in the tasks dealing with the functions at the university level, Aplimat 2020 [elektronický dokument] : 19th Conference on Applied Mathematics. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4983-1. - Bratislava : Spektrum STU , 2020. - S. 360-367 [USB-key]
Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie, EMATIK 2007 [elektronický zdroj]. - Bratislava : FMFI UK, 2007. - nestr. [5 s.] [online]
Monika Dillingerová, Peter Vankúš : Common misconceptions in algebraic expressions at university level and recommendations to avoid them, Aplimat 2019 [elektronický dokument] : 18th conference on Applied mathematics proceedings. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4884-1. - Bratislava : Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2019. - S. 1274-1280
Monika Dillingerová, Emília Miťková : WILMA as a way of connection between maths educators and teachers in practice, CERME 13 [elektronický dokument] : 13th Congress of the European for Research in Mathematics Education. - : 1. vyd. ISBN 978-963-7031-04-5. - Budapešť : Alfréd Rényi Institute of Mathematics, 2023. - S. 4185-4186 [online]
Martina Babinská, Monika Dillingerová, Lilla Koreňová : Augmented Reality and Future Mathematics Teachers, Augmented reality in educational settings. - : 1. vyd. ISBN 978-90-04-40883-8. - Leiden : Brill, 2020. - S. 236-263
Monika Dillingerová, Peter Vankúš : How to avoid some misconceptions in the tasks dealing with the functions at the university level, Aplimat 2020 [elektronický dokument] : 19th Conference on Applied Mathematics. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4983-1. - Bratislava : Spektrum STU , 2020. - S. 360-367 [USB-key]
Stanislav Lukáč ... [et al.] (Dillingerová Monika 6%) : Zbierka inovatívnych metodík z matematiky pre stredné školy, ISBN 978-80-89965-58-8, Bratislava : Centrum vedecko-technických informácií SR , 2020
Monika Dillingerová, Peter Vankúš : Common misconceptions in algebraic expressions at university level and recommendations to avoid them, Aplimat 2019 [elektronický dokument] : 18th conference on Applied mathematics proceedings. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4884-1. - Bratislava : Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2019. - S. 1274-1280
Monika Dillingerová, Peter Vankúš : New trends in teaching functions at university level, Aplimat 2018 [elektronický dokument] : 17th conference on Aplied mathematics proceedings. - : 1. vyd. ISBN 978-80-227-4765-3. - Bratislava : Slovenská technická univerzita v Bratislave, 2018. - S. 290-300
Martina Babinská, Monika Dillingerová, Lilla Koreňová : Augmented Reality and Future Mathematics Teachers
[o3] 2020 - Vakaliuk, Tetiana A. - Shevchuk, Larysa D. - Shevchuk, Borys V. - Possibilities of using AR and VR technologies in zeaching mathematics to high school students. - In: Universal Journal of Educational Research, roč. 8, č. 11B, 2020 ; s. 6280-6288
Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie,
[o1] 2016 - Tomkova, V. : Moodle as the mean of improvement of autoeducation of students. - In: SGEM 2016, BK 1, Vol. 3 . - Sofia : STEF92 Technology, 2016 ; S. 643-650 ; CPCI-S
Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie, [o1] 2013 - Zgodavova, K. - Bourek, A. : Potential of WEB based learning in managing for the sustained success of a healthcare organization based on IMPROHEALTH project. - In: User-Driven Healthcare: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Vol. 3 . - Hershey : IGI Global, 2013 ; S. 1523-1540 ; SCOPUS
Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie, [o1] 2014 - Zgodavova, K. - Bourek, A. : Educational paradigm change and fostering sustainable success of healthcare organization with the aid of web-based interactive training. - In: Healthcare Administration: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Vol. 2 . - Hershey : IGI Global, 2014 ; S. 932-958 ; SCOPUS
Monika Dillingerová : Systémy pre e-learningové vzdelávanie,[o1] 2016 - Sebo, M. : Comparison of LMS and Facebook in terms of education support. - In: SGEM 2016, BK 1, Vol. 3 . - Sofia : STEF92 Technology, 2016 ; S. 125-132 ; CPCI-S
014UK-4/2020
Podpora vzdelávania učiteľov matematiky na základných a stredných školách prostredníctvom zdieľania inovačných materiálov, foriem a metód vyučovania
012UK-4/2018
Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v prírodovednej a technickej oblasti primárneho vzdelávania (CEPENSAR)
074UK-4/2014
Efektívnosť vyučovania matematiky metódou didaktických hier
076UK-4/2024
Implementácia metódy Challenge-based education v neformálnom vzdelávaní
026UK-4/2022
Koncepcia konštrukcionizmu a rozšírenej reality v STEM vzdelávaní (CEPENSAR)