Meno a priezvisko:
|
Mgr. František Olšavský, PhD.
|
Typ dokumentu:
|
Vedecko/umelecko-pedagogická charakteristika osoby
|
Názov vysokej školy:
|
Univerzita Komenského v Bratislave
|
Sídlo vysokej školy:
|
Šafárikovo námestie 6, 818 06 Bratislava
|
III.a - Zamestnanie-pracovné zaradenie | III.b - Inštitúcia | III.c - Časové vymedzenie |
---|---|---|
asistent, odborný asistent, lektor | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu | od augusta 2001 |
technik, zástupca vedúceho certifikačného orgánu | Fires, s. r. o. | od augusta 1996 do apríla 1999 |
IV.a - Popis aktivity, názov kurzu (ak išlo o kurz), iné | IV.b - Názov inštitúcie | IV.c - Rok |
---|---|---|
Kurzy MS Teams, Moodle | rektorát Univerzity Komenského v Bratislave | 2020, 2021 |
V.1.a - Názov profilového predmetu | V.1.b - Študijný program | V.1.c - Stupeň | V.1.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Marketing (predmet vyučovaný v SJ a AJ) | manažment | 1. | ekonómia a manažment |
Marketing (predmet vyučovaný v SJ) | medzinárodný manažment | 1. | ekonómia a manažment |
Marketing (predmet vyučovaný v AJ) | manažment a právo | 1. | ekonómia a manažment, právo |
V.5.a - Názov predmetu | V.5.b - Študijný program | V.5.c - Stupeň | V.5.d - Študijný odbor |
---|---|---|---|
Medzinárodný marketing (predmet vyučovaný v AJ) | manažment | 2. | ekonómia a manažment |
Marketingový výskum (predmet vyučovaný v SJ) | manažment | 2. | ekonómia a manažment |
Aplikovaný marketing (predmet vyučovaný v SJ a AJ) | manažment | 2. | ekonómia a manažment |
AAB: Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
DOBRUCKÁ, Lucia - BALÁŽOVIČ, Ľuboš - COPLÁK, Jaroslav - DUCHOVÁ, Zuzana - NOVANSKÁ, Viera - JAMEČNÝ, Ľubomír - JAŠŠO, Matej - MRVA, Miloš - OLŠAVSKÝ, František - POTOČKOVÁ, Lenka: Strategický rozvojový plán obce. Bratislava: Peter Mačura - PEEM, 2007. 280 s. ISBN 978-80-89197-77-4
2 ohlasy
AAB: Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
SMOLKOVÁ, Eva (28%) - ŠTARCHOŇ, Peter (24%) - VILČEKOVÁ, Lucia (10%) - OLŠAVSKÝ, František (10%) - SMOLKA, Samuel (13%) - KRAVEC, Peter (15%): Značky a slovenský zákazník. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2013. 177 s.
10 ohlasov
AAB: Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
DOBRUCKÁ, Lucia (21%) - COPLÁK, Jaroslav (14%) - NOVANSKÁ, Viera (14%) - MRVA, Miloš (24%) - OLŠAVSKÝ, František (12%) - POTOČKOVÁ, Lenka (6%) - BALÁŽOVIČ, Ľuboš (9%): Tvorba strategického rozvojového plánu obce. Bratislava: Peter Mačura - PEEM, 2007. 151 s. ISBN 978-80-89197-66-8
1 ohlas
ADE: Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch
TREĽOVÁ, Silvia (50%) - OLŠAVSKÝ, František (50%): Employee satisfaction with training opportunities and its relation to internal marketing. In: Holistica. 2017, 8(2), s. 7-16. ISSN 2067-9785.
8 ohlasov
V1: Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok
GUBÍNIOVÁ, Katarína (16,67 %) – PAJTINKOVÁ BARTÁKOVÁ, Gabriela (16,67 %) – VILČEKOVÁ, Lucia (16,67 %) – OLŠAVSKÝ, František (16,67 %) – JANTOVÁ, Martina (16,67 %) – GANOBČÍK, Ján (16,67 %): Trendy v spotrebiteľskom správaní – teória a prax. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM, 2022, 203 s. Zostavovateľ: GUBÍNIOVÁ, Katarína (100 %). ISBN 978-80-88356-12-7
AFC: Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
OLŠAVSKÝ, František (100%): Marketing a imidž mesta ako nástroje podporujúce rozvoj bývania. In: Dostupné bydlení v 21. století, 21.06.2019 - 22.06.2019. Sborník z mezinárodní konference. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2019. s. 110-116. ISBN 978-80-01-06640-9
ADF: Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch
OLŠAVSKÝ, František (100%): Marketing územnej jednotky ako jednotky životného priestoru. In: Marketing science & Inspirations. 2019, 14(4), s. 25-40. ISSN 1338-7944
V3: Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu
OLŠAVSKÝ, František (35%) - ŠTARCHOŇ, Peter (20%) - MITKOVÁ, Ľudmila (35%) - DUDIĆ, Branislav (10%): Dynamics of the Slovak Consumer Behaviour in the Context of Ethnocentrism: Managerial Implications. In: Poljoprivreda i šumarstvo. 2022, 68(3), 7-21. ISSN 0554-5579
Registrované v databázach: Scopus
SJR (SCOPUS) 2022=0,219
SNIP (SCOPUS) 2022=0,485
CiteScore (SCOPUS) 2022=1,5
Kvartil Q:
scimago-sjr -- Q3 [Agronomy and crop science] -- 2022
scimago-sjr -- Q3 [Food science] -- 2022
scimago-sjr -- Q3 [Forestry] -- 2022
scimago-sjr -- Q3 [Nature and landscape conservation] -- 2022
scimago-sjr -- Q3 [Soil science] -- 2022
scimago-sjr -- Q4 [Plant science] -- 2022
1 ohlas
V2: Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka
CHARFAOUI, Emília (50%) - OLŠAVSKÝ, František (50%): Problems of translating anglicisms in advertising text. In: Challenges of modern economy and society through the prism of green economy and sustainable development. Proceedings Novi sad, 28.09.2023 - 01.10.2023. Novi Pazar: Državni Univerzitet u Novom Pazaru, 2024, s. 314-320. ISBN 978-86-81506-24-0
AEC: Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
OLŠAVSKÝ, František (100%): Značka regionálnych produktov v segmente včelárskych produktov.
In: Socialium Actualis 9. - Týn nad Vltavou, Malá strana: Nová Forma, 2020, s. 7-13. ISBN 978-80-7612-292-5
AAB: Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách
SMOLKOVÁ, Eva (28%) - ŠTARCHOŇ, Peter (24%) - VILČEKOVÁ, Lucia (10%) - OLŠAVSKÝ, František (10%) - SMOLKA, Samuel (13%) - KRAVEC, Peter (15%): Značky a slovenský zákazník. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2013, 177 s.
Ohlasy (5/10):
[o1] 2017 Kampf, Rudolf - Lizbetinova, Lenka - Tislerova, Kamila: Management of customer service in terms of logistics information systems. In: Open engineering. 2017, 7(1), 30 - ESCI
[o1] 2016 Ližbetinová, Lenka - Weberová, Dagmar: Managing attitudes of consumers towards brands and quality. In: Vision 2020: Innovation management, development sustainability, and competitive economic growth. Norristown: IBIMA, 2016, s. 2155 - CPCI-SSH
[o1] 2016 Weberová, Dagmar - Ližbetinová, Lenka: Consumer attitudes towards brands in relation to price. In: Vision 2020: Innovation management, development sustainability, and competitive economic growth. Norristown: IBIMA, 2016, s. 1858 - CPCI-SSH
[o1] 2017 Strážovská, Ľubomíra - Ďuriš, Marcel: Online marketing trends for 2017. In: Hradec economic days 2017. Hradec Králové : University of Hradec Králové, 2017, s. 844 - CPCI-SSH
[o3] 2017 Banyár, Milan: Brand & Logo. Zlín: Univerzita Tomáši Bati ve Zlíně, 2017, s. 288
10 ohlasov
AFC: Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
COPUŠ, Lukáš (34%) - PAPÍK, Mário (33%) - OLŠAVSKÝ, František (33%): Corporate social responsibility and societal marketing concept in financial sector (Slovak perspective). In: Education excellence and innovation management through Vision 2020: From regional development sustainability and competitive economic growth. Norristown, PA: IBIMA Conference. 29th, Vienna, 3.-4.5.2017, 2017. - S. 3317-3326. ISBN 978-0-9860419-7-6
Registrované v databázach: Scopus, Web of Science
Ohlasy (5/10):
[o1] 2018 Dudić, Branislav - Drahosova, Martina - Lukic, Jelena - Dudic, Zdenka - Smolen, Jan - Mirkovic, Vladimir: Counterparty Credit Risk Closure: Challenges in Big Data Era. In: Innovation management and education excellence through vision. 2020, vols. 4-6. Norristown: International business information management association, 2018, s. 2441-2453 - CPCI-SSH, SCOPUS
[o3] 2019 Václav, I. - Horváth, M. - Kaiser, T. - Krásna, S.: Personálny audit vo finančných inštitúciách v Slovenskej republike. Brno: Tribune EU, 2019, s. 125
[o3] 2019 Horváth, Marian - Dušek, Jiří - Kaiser, Tomáš - Kettner, Karel - Krásna, Slávka - Ondrušek, Dávid - Poledňáková, Anna - Strnadová, Viera - Voborník, Petr: Aktuální otázky práva, managementu a personalistiky. České Budějovice: Vysokáškola evropských a regionálních studií, 2019, s. 49
[o3] 2019 Horváth, Marian - Kaiser, Tomáš - Krásna, Slávka: Personálny audit vo finančných inštitúciách v Slovenskej republike. In: Socialium actualis 4. Brno: Tribune, 2019, s. 53
[o1] 2021 Kuchta, Martin - Stanková, Monika - Hasprova, Mária: Corporate social responsibility (csr) reflected in advertisement activites. In: DOKBAT 2019. Zlín: Tomáš Baťa University in Zlín, Faculty of Management and Economics, 2021, s. 633, CPCI-S; CPCI-SSH
10 ohlasov
AFC: Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách
OLŠAVSKÝ, František (100%): The importance of country of origin in buying behaviour of slovak consumers in selected product categories. In: Hradec economic days : double-blind peer reviewed proceedings of the international scientific conference Hradec economic days 2016, 2.-3.2.2016. Hradec Králové: Gaudeamus, 2016, s. 756-762. ISBN 978-80-7435-636-0
Ohlasy (3/3):
[o1] 2016 Štarchoň, Peter - Ližbetinová, Lenka - Weberová, Dagmar: Clustering in relation to brand perception: an example based on Czech consumers. In: Vision 2020: Innovation management, development sustainability, and competitive economicgrowth. Norristown, Pa. : IBIMA, 2016, s. 2271-2285 - CPCI-SSH [o1] 2017 Kočišová, L. - Stoličná, Z.: The impact of a new foreign investor on economic growth in the Slovak Republic. In: Proceedings of the 30th International Business Information Management Association Conference (IBIMA 2017) - Vision 2020:Sustainable Economic development, Innovation Management, and Global Growth. Norristown : IBIMA, 2017, s. 4903-4907 - SCOPUS
[o1] 2017 Kočišová, Lucia - Chorvatovičová, Lenka -Stoličná, Zuzana: Level of Foreign Direct Investment in Slovakia in Relation to Euro Adoption and Comparison to Czech Republic. In: Vision 2020: Sustainable economic development, innovationmanagement, and global growth, vols. 1-9. Norristown: IBIMA, 2017, s. 4894-4902 - CPCI-SSH
3 ohlasy
ADF: Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch
OLŠAVSKÝ, František (100%): Marketing územných jednotiek v kontexte komunálnych volieb 2014. In: Marketing Science & Inspirations. 2014, 9(4), 43-57. ISSN 1338-7944.
Ohlasy (5/8):
[o2] 2016 Milošovičová, Petra - Stachová, Paulína: Development of the Slovak-Austrian relations. In: Globalization and its Socio-Economic Consequences, Proceedings Part 3. Žilina: Univerzita Žilina, 2016, s. 1409 - CPCI-SSH
[o1] 2017 Rafaj, Peter - Strážovská, Ľubomíra - Sulíková, Rozália: Using scorecards and benchmarking in management and development of cities and regions. In: Vision 2020: Sustainable economic development, innovation management, and globalgrowth. Norristown: IBIMA, 2017, p. 2348-2362 - Scopus; CPCI-SSH
[o4] 2018 Vilčeková, Lucia: Analyzing personality of selected brands: comparison between Slovak and Czech consumer perception. In: Management 2018: management and the world in motion, challenges, opportunities and threats. Prešov: Bookman,2018, s. 485
[o1] 2016 Vilčeková, Lucia: Brand personality of Apple in Slovak context. In: Vision 2020: Innovation Management, development sustainibilty, and competitive economic growth. Norristown: International business information managementassociation [IBIMA], 2016, s. 2863-2868 - SCOPUS; CPCI-SSH
[o3] 2018 Kaiser, Tomáš: Vybrané komponenty právnej úpravy kontroly hospodárenia obcí v podmienkach Slovenskej republiky. In: Socialium actualis 2. Brno: Tribune, 2018, s. 54
8 ohlasov
AEC: Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách
OLŠAVSKÝ, František (100%): Územná samospráva na Slovensku ako aktér trhu práce. In: Právní, sociální a ekonomické aspekty společenských vztahů. Hodonín: Ústav práva a soudního inženýrství. 2014, s. 20-29. ISBN 978-80-905646-8-8
Ohlasy (5/6):
[o2] 2016 Treľová, Silvia: The requirement of flexibility and labour mobility as a result of globalization. In: Globalization and its socio-economic consequences. Žilina : Žilinská univerzita, 2016, s. 2228-2235 - CPCI-SSH
[o1] 2016 Paškrtová, Lucia - Saxunová, Darina: Investičná pomoc a konkurencie schopnosť regiónov Slovenska. In: Sborník příspěvků z 8. ročníku meyinárodní vědecké konference KONKURENCE. Jihlava : College of Polytechnics Jihlava, 2016, s.307-321 - CPCI-SSH
[o1] 2018 Mitková, Ľudmila: Occupational segregation and gender pay gap in Slovakia. In: Innovation management and education excellence vision 2020. Norristown : International business information management association (IBIMA), 2018, s. 5023-5030 - CPCI-SSH
[o3] 2018 Kaiser, Tomáš: Vybrané komponenty právnej úpravy kontroly hospodárenia obcí v podmienkach Slovenskej republiky. In: Socialium actualis 2. Brno : Tribune, 2018, s. 55
[o3] 2019 Kaiser, Tomáš: Právna úprava systému kontroly hospodárenia obcí v Slovenskej republike. In: Socialium actualis 4. Brno : Tribune, 2019, s. 33
6 ohlasov
Grant KEGA 044UK-4/2024 Digitálny nástroj pre osvojenie si terminológie v oblasti manažmentu a marketingu
Funkcia: spoluriešiteľ
Agentúra vyhlasovateľa: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Dobra riešenia projektu: 2024-2025
Grant KEGA 074UK-4/2023 Prierezová implementácia témy udržateľnosti v rámci manažérskeho vzdelávania na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave
Funkcia: spoluriešiteľ
Agentúra vyhlasovateľa: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Dobra riešenia projektu: 2023-2025
Grant VEGA 1/0737/20 Spotrebiteľská gramotnosť a medzigeneračné zmeny v preferenciách spotrebiteľov pri nákupe slovenských produktov
Funkcia: spoluriešiteľ
Agentúra vyhlasovateľa: Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Dobra riešenia projektu: 2020-2022
Grant VEGA 1/0720/19 Inovačné stratégie v regionálnej politike so zameraním na rozvoj kultúrnych inštitúcií
Funkcia: spoluriešiteľ
Agentúra vyhlasovateľa: Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Dobra riešenia projektu: 2019-2021
Grant IGA VŠDTI č. 006/2019 Edukačné a sociálne dimenzie pracovného stresu v praxi
Funkcia: spoluriešiteľ
Agentúra vyhlasovateľa: Interná grantová agentúra VŠDTI
Dobra riešenia projektu: 2019-2021
Grant Spotrebiteľská gramotnosť pre všetkých
Funkcia: vedenie grantu
Agentúra vyhlasovateľa: Férová nadácia O2
Dobra riešenia projektu: 2019-2020
VII.a - Aktivita, funkcia | VII.b - Názov inštitúcie, grémia | VII.c - Časové vymedzenia pôsobenia |
---|---|---|
Hlavný sekretár | Marketing Science & Inspirations, vedecký časopis | od 2006 |
Vedecký tajomník Katedry marketingu a obchodu | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu | od 2020 |
Člen | Česká marketingová společnost | od 2006 |
Tajomník akademického senátu | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu | od októbra 2023 |
Podpredseda akademického senátu | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu | od októbra 2015 do októbra 2023 |
Člen akademického senátu | Univerzita Komenského v Bratislave, Fakulta managementu | od októbra 2011 do októbra 2015 |
VIII.a - Názov inštitúcie | VIII.b - Sídlo inštitúcie | VIII.c - Obdobie trvania pôsobenia/pobytu (uviesť dátum odkedy dokedy trval pobyt) | VIII.d - Mobilitná schéma, pracovný kontrakt, iné (popísať) |
---|---|---|---|
National University of Ireland in Galway | Galway, Írsko | február – august 2006 | SYLFF Fellowship Mobility Program /prof. Michael Cuddy |
Luleä University of Technology | Luleä, Švédsko | 19.11.2011 – 19.11.2011 | mobilita VŠ učiteľov Erasmus/Lars Bäckström |
University of Coimbra | Coimbra, Portugalsko | 21.11.2016 – 25.11.2016 | mobilita VŠ učiteľov Erasmus+/Arnaldo Coelho |
European University Cyprus | Nicosia, Cyprus | 23.9.2018 – 26.9.2018 | mobilita VŠ učiteľov Erasmus+/Alexios Kythreotis |
Lapland University of Sciences Applied | Rovaniemi, Fínsko | 16.9.2019 – 20.9.2019 | mobilita VŠ učiteľov Erasmus+/Anzelika Krastina |
ISAL - Instituto Superior de Administração e Línguas | Funchal, Portugalsko | 5.6.2023 - 9.6.2023 | mobilita VŠ učiteľov Erasmus+/Claudia Afonso |
Bukhara State University | Buchara, Uzbekistan | 27.2.2024 - 10.6.2024 | pozvanie Bukhara State University za účelom pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti/doc. Mukhriddin Kilichov |
Kaunas University of Technology | Kaunas, Litva | 14.10.2024 - 18.10.2024 | mobilita VŠ učiteľov Erasmus+/doc. Rimantė Hopenienė |
Štatistika kategórií výstupov (63):
AAB Vedecké monografie vydané v domácich vydavateľstvách (3)
ADE Vedecké práce v ostatných zahraničných časopisoch (1)
ADF Vedecké práce v ostatných domácich časopisoch (8)
AEC Vedecké práce v zahraničných recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách (4)
AED Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách (4)
AFC Publikované príspevky na zahraničných vedeckých konferenciách (16)
AFD Publikované príspevky na domácich vedeckých konferenciách (7)
AGI Správy o vyriešených vedeckovýskumných úlohách (3)
BCB Učebnice pre základné a stredné školy (1)
BDF Odborné práce v ostatných domácich časopisoch (1)
EDI Recenzie v časopisoch a zborníkoch (6)
GAI Správy (1)
V1 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako celok (1)
V2 Vedecký výstup publikačnej činnosti ako časť editovanej knihy alebo zborníka (3)
V3 Vedecký výstup publikačnej činnosti z časopisu (3)
I3 Iný výstup publikačnej činnosti z časopisu (1)
Štatistika ohlasov (169):
[o1] Citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch (37)
[o2] Citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch (9)
[o3] Citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch (51)
[o4] Citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch (55)
[n1] Citácia v publikácii registrovaná v citačných indexoch (1)
[n2] Citácia v publikácii vrátane citácie v publikácii registrovanej v iných databázach okrem citačných indexov (16)
Účasť na riešení projektov za obdobie viac ako šesť rokov:
Grant VEGA 1/0475/03-A Finančné a nefinančné aspekty tvorba a implementácie marketingovej stratégie do podnikateľskej činnosti malých a stredných podnikov ako podmienka ich transformácie do európskych štruktúr
Agentúra/grantová schéma: Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Funkcia: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2002 do 2004
Grant KEGA 3/3060/05 Počítačová podpora výučby študentov v študijnom odbore Občianska bezpečnosť
Agentúra/grantová schéma: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Funkcia: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2005 do 2007
Grant APVT-20-032104 Metodika tvorby strategického rozvojového plánu obce
Agentúra/grantová schéma: Agentúry na podporu vedy a výskumu
Funkcia: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2005 do 2008
Grant VEGA 1/3759/06 Vývojové tendencie v marketingovej komunikácii slovenských podnikov v rámci európskeho priestoru a pod vplyvom globalizačných procesov
Agentúra/grantová schéma: Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Funkcia: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2006 do 2008
Grant VEGA 1/1051/11Analýza strategických procesov budovania a riadenia značky v kontexte homogenizácie a individualizácie potrieb spotrebiteľov
Agentúra/grantová schéma: Vedecká grantová agentúra MŠVVaŠ SR
Funkcia: spoluriešiteľ
Doba riešenia: 2011 do 2013