Študijný plán - Schválený

Akademický rok:
2024/2025
Študijný program:
Špeciálna pedagogika pre školského špeciálneho pedagóga, špeciálneho pedagóga a terénneho špeciálneho pedagóga (cPOR)
(rozširujúce štúdium, iné D st., externá forma)
Študijný odbor:
38. učiteľstvo a pedagogické vedy

Študijná časť
Povinné predmety

Blok - 1POR - 1. ročník
Skratka predmetu Názov predmetu - Vyučujúci Odporúčaný
roč./sem.
Rozsah
a forma
Spôsob
ukončenia
Kredity Profilový
predmet
Aktuál-
nosť
 PdF/C-1POR-01/23  Sociálna patológia - A. Škoviera   6sP     H   0        
 PdF/C-1POR-02/23  Psychológia postihnutých ( všeobecná patopsychológia) - M. Groma   4sP     S   0        
 PdF/C-1POR-03/23  Psychológia postihnutých (patopsychológia mentálne postihnutých) - A. Hamranová   4sP     S   0        
 PdF/C-1POR-04/23  Psychológia postihnutých ( patopsychológia sluchovo postihnutých) - M. Groma   4sP     S   0        
 PdF/C-1POR-05/23  Psychológia postihnutých (patopsychológia zrakovo postihnutých) - M. Lemešová   4sP     S   0        
 PdF/C-1POR-06/23  Psychológia postihnutých (patopsychológia telesne postihnutých) - M. Glasová   4sP     S   0        
 PdF/C-1POR-07/23  Somatopatológia a etiopatogenéza porúch zdravia - M. Fuchsová   12sP     S   0        
 PdF/C-1POR-08/23  Základy a dejiny špeciálnej pedagogiky - P. Pavlis   14sP     S   0        
 PdF/C-1POR-10/23  Špeciálnopedagogická diagnostika a prognostika - A. Biščo Kastelová   8sP     H   0        
 PdF/C-1POR-11/23  Logopédia – základy pre špeciálnych pedagógov - S. Švecová   12sP     S   0        
 PdF/C-1POR-12/23  Pedagogika mentálne postihnutých – základy - M. Záni   8sP     S   0        
 PdF/C-1POR-13/23  Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených – základy - T. Harčaríková   8sP     S   0        
 PdF/C-1POR-14/23  Pedagogika sluchovo postihnutých - základy - D. Tarcsiová   8sP     S   0        
 PdF/C-1POR-15/23  Pedagogika psychosociálne narušených – základy - A. Škoviera   8sP     S   0        
 PdF/C-1POR-16/23  Pedagogika zrakovo postihnutých – základy - J. Lopúchová   8sP     S   0        
 PdF/C-1POR-17/23  Pedagogika detí s poruchami učenia - základy - T. Harčaríková   8sP     S   0        
 PdF/C-1POR-18/23  Špeciálne pomôcky a IKT - J. Lopúchová   8sP     H   0        
 PdF/C-1POR-19/23  Záverečná písomná práca – seminár - T. Harčaríková   2sP     H   0        
 PdF/C-1POR-20/23  Špeciálnopedagogická prax – seminár - T. Harčaríková   20sX     H   0        

Blok - 3POR - 3. ročník
Skratka predmetu Názov predmetu - Vyučujúci Odporúčaný
roč./sem.
Rozsah
a forma
Spôsob
ukončenia
Kredity Profilový
predmet
Aktuál-
nosť
 PdF/C-3POR-01/23  Raná stimulácia a špeciálno pedagogické intervencie - Z. Ivanová   10sP     H   0        
 PdF/C-3POR-03/23  Inkluzívne vzdelávanie a vzdelávacia podpora - PdF   10sP     S   0        
 PdF/C-3POR-04/23  Riadenie špeciálnych škôl a zariadení a školská legislatíva - Ľ. Lukačková   8sP     H   0        
 PdF/C-3POR-05/23  Pedagogika mentálne postihnutých - didaktika - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-3POR-06/23  Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených- didaktika - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-3POR-07/23  Pedagogika sluchovo postihnutých - didaktika - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-3POR-08/23  Pedagogika zrakovo postihnutých - didaktika - J. Lopúchová   8sP     S   0        
 PdF/C-3POR-09/23  Metódy korekcie dyslexie, dysgrafie, dysortografie - N. Szászová   16sP     S   0        
 PdF/C-3POR-10/23  Reedukácia správania - A. Škoviera   8sP     S   0        
 PdF/C-3POR-11/23  Individuálna log. intervencia a rozvíjanie komunikačných zručností - V. Hauskrechtová   16sP     S   0        
 PdF/C-3POR-12/23  Poruchy a narušenia matematických schopností a ich korekcia - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-3POR-13/23  Metódy korekcie dyspraxie a dyspinxie - J. Štefan   8sP     S   0        
 PdF/C-3POR-14/23  Záverečná práca - T. Harčaríková   0sI     H   0        

Blok - 2POR - 2. ročník
Skratka predmetu Názov predmetu - Vyučujúci Odporúčaný
roč./sem.
Rozsah
a forma
Spôsob
ukončenia
Kredity Profilový
predmet
Aktuál-
nosť
 PdF/C-2POR-01/23  Pedagogika detí s NKS - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-2POR-02/23  Špeciálnopedagogická diagnostika a prognostika - PdF   24sP     S   0        
 PdF/C-2POR-03/23  Špeciálnopedagogické poradenstvo - PdF   24sP     S   0        
 PdF/C-2POR-04/23  Pedagogika mentálne postihnutých – špeciálna edukácia - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-2POR-05/23  Pedagogika telesne postihnutých, chorých a zdravotne oslabených – špeciálna edukácia - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-2POR-06/23  Pedagogika sluchovo postihnutých – špeciálna edukácia - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-2POR-07/23  Pedagogika zrakovo postihnutých – špeciálna edukácia - J. Lopúchová   8sP     S   0        
 PdF/C-2POR-08/23  Pedagogika detí s poruchami správania – špeciálna edukácia - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-2POR-09/23  Pedagogika psychosociálne narušených – špeciálna edukácia - PdF   8sP     S   0        
 PdF/C-2POR-10/23  Pedagogika viacnásobne postihnutých - PdF   10sP     S   0        
 PdF/C-2POR-11/23  Špeciálnopedagogická prax - PdF   20sX     H   0        
 

Štátne skúšky
Povinné predmety

Blok - 3POR - záverečné skúšky
Skratka predmetu Názov predmetu Spôsob
ukončenia
Kredity Aktuál-
nosť
 PdF/C-3POR-ZS01/24  Obhajoba záverečnej práce   OB   0        
 PdF/C-3POR-ZS02/24  Špeciálna pedagogika   SS   0        
 PdF/C-3POR-ZS03/24  Špeciálnopedagogická diagnostika a prognostika   SS   0        
 PdF/C-3POR-ZS04/24  Špeciálnopedagogické poradenstvo   SS   0        
 
Povinne voliteľné predmety

Blok - 3POR - záverečné skúšky
Skratka predmetu Názov predmetu Spôsob
ukončenia
Kredity Aktuál-
nosť
 PdF/C-3POR-ZS05/24  Výberová špecializácia špeciálnej pedagogiky s didaktikou   SS   0        
 PdF/C-3POR-ZS06/24  Výberová metodika korekcie   SS   0        
 

Za údajom o rozsahu výučby sa môže vyskytovať nasledujúci symbol: d - dní za semester, h - hodín za týždeň, r - hodín za akademický rok, s - hodín za semester, t - týždňov za semester
Pokiaľ nie je uvedený žiadny z týchto symbolov, predpokladá sa rozsah "hodín za týždeň".
Forma výučby: C - cvičenie, D - samostatná práca, E - exkurzia, I - iná, K - kurz, L - laboratórne cvičenie, M - praktikum, Su - sústredenie, P - prednáška, S - seminár, T - práce v teréne, X - prax, Z - stáž, PS - prednáška + seminár, CP - cvičenie + prednáška, CS - cvičenie + seminár