Study programme - Approved

Academic year:
2024/2025
Study programme:
Teaching of psychology and English language and literature (PSAN15)
(Teacher preparation programme, bachelor I. deg., full time form)
Teaching languages: English, Slovak
Study field:
38. Teacher Training and Education Science
Person responsible for the delivery, development and quality of the study programme:
prof. PhDr. Gabriela Lojová, PhD.
Person responsible for the delivery, development and quality of the study programme:
doc. PhDr. Mária Glasová, PhD.
Person responsible for the delivery, development and quality of the study programme:
prof. PhDr. Mária Potočárová, PhD.

Study section
Compulsory courses

Block: programy PS (bez PG) min. 23 credits
Študenti uč. psychológie si nezapisujú predmety Psychológia pre učiteľov 1 a 2. Kredity za príslušné predmety sa presúvajú do komponentu predmetovej aprobácie.
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KPg/B-VUZde001/22  Theoretical basics of education - Š. Ferková, M. Potočárová 1, 2/W    2LS     S   4   C      
 PdF.KPg/B-VUZde001/22  Theoretical basics of education - Š. Ferková, M. Potočárová 1, 2/S    2LS     S   4   C      
 PdF.KPg/B-VUZde002/22  Digital technologies 1 - J. Záhorec 1, 2/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde002/22  Digital technologies 1 - J. Záhorec 1, 2/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde004/22  General didactics - E. Tóblová, D. Kostrub 1, 2/W    1L + 2S     S   4   C      
 PdF.KPg/B-VUZde004/22  General didactics - E. Tóblová, D. Kostrub 1, 2/S    1L + 2S     S   4   C      
 PdF.KPg/B-VUZde005/22  Communication in education - J. Danek 1, 2, 3/W    2S     H   3   C      
 PdF.KPg/B-VUZde005/22  Communication in education - J. Danek 1, 2, 3/S    2S     H   3   C      
 PdF.KP/B-VUZde008/22  Bachelor thesis seminar - M. Viršinská, V. Valkovičová, M. Repiská, M. Malovecký, D. Kostrub, M. Šipošová, P. Gergel, M. Groma, M. Halašková, L. Hradská 3/W    2S     H   2        
 PdF.KP/B-VUZde008/22  Bachelor thesis seminar - M. Viršinská, V. Valkovičová, M. Repiská, M. Malovecký, D. Kostrub, M. Šipošová, P. Gergel, M. Groma, M. Halašková, L. Hradská 3/S    2S     H   2       !  
 PdF.KPg/B-VUZde009/22  Teaching practice (A) - M. Potočárová, V. Zemančíková, E. Labudová, J. Danek 2, 3/W    1tX     H   2       !  
 PdF.KPg/B-VUZde009/22  Teaching practice (A) - M. Potočárová, V. Zemančíková, E. Labudová, J. Danek 1, 2/S    1tX     H   2        
 PdF.KPg/B-VUZde010/22  Teaching practice (B) - D. Kostrub, E. Tóblová, D. Brezány, P. Ostradický 2, 3/S    1tX     H   2       !  
 PdF.KPg/B-VUZde010/22  Teaching practice (B) - D. Kostrub, E. Tóblová, D. Brezány, P. Ostradický 2, 3/W    1tX     H   2        
 PdF.KPg/B-VUZde023/22  Leisure time education - E. Labudová, J. Danek 1, 2, 3/S    2S     H   3   C      
 PdF.KPg/B-VUZde023/22  Leisure time education - E. Labudová, J. Danek 1, 2, 3/W    2S     H   3   C      

Pedagogické praxe: študent si zapisuje Pedagogickú prax (A) súbežne s predmetom alebo až po absolvovaní predmetu Teoretické základy výchovy.
Študent si zapisuje Pedagogickú prax (B) súbežne s predmetom alebo až po absolvovaní predmetu Všeobecná didaktika.
Pedagogická prax (A), Pedagogická prax (B) sa realizuje v termínoch určených harmonogramom akademického roka PdF UK a predchádza jej úvodné inštruktážne sústredenie študentov s metodikom praxe.

Block: platnosť od AR 22/23 min. 48 credits
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KPsPp/B-PSYde001/22  General psychology - E. Vancu 1/W    2L + 2S     S   4   C      
 PdF.KPsPp/B-PSYde002/22  Anatomy and physiology of the nervous system - V. Čiernik Kevická 1/W    2L     S   4        
 PdF.KPsPp/B-PSYde003/22  Social-psychological training I. - A. Hamranová 1/W    26sP     H   2   C      
 PdF.KPsPp/B-PSYde004/22  History of psychology - Z. Štefanec 1/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde005/22  Developmental psychology - M. Glasová 1/S    2L + 2S     S   4   C      
 PdF.KPsPp/B-PSYde006/22  Methodology of psychological research - E. Vancu 1/S    2LS     S   4        
 PdF.KPsPp/B-PSYde007/22  Social psychology - M. Lemešová 1/S    2LS     S   4   C      
 PdF.KPsPp/B-PSYde008/22  Personality psychology - M. Glasová 2/W    2L + 2S     S   4   C      
 PdF.KPsPp/B-PSYde009/22  Introduction to the teaching of psychology - A. Hamranová 2/W    2S     H   2   C      
 PdF.KPsPp/B-PSYde010/22  General pathopsychology - M. Groma 2/W    2L     S   4   C      
 PdF.KPsPp/B-PSYde011/22  Educational psychology - Z. Štefanec 2/S    4LS     S   4   C      
 PdF.KPsPp/B-PSYde012/22  Statistical methods and techniques - E. Vancu 2/S    2P     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde013/22  Methodology of academic writing in psychology - E. Vancu 2/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde014/22  Psychology of creativity - R. Schunová 3/W    26sP     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde015/22  Developmental disorders - Z. Štefanec 3/W    2LS     S   4        

Block: platnosť od AR 22/23 min. 48 credits
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KAJL/B-ANGde001/22  Introduction to the Study of the English Language - P. Kotlebová 1/W    1L + 1S     S   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde002/22  Introduction to the Study of Anglophone Literature - T. Karáth, D. Židová 1/W    1L + 2S     S   4        
 PdF.KAJL/B-ANGde003/22  History, Life and Culture of Great Britain and the USA - T. Karáth 1/W    1L + 2S     S   4   C      
 PdF.KAJL/B-ANGde004/22  English Morphology I - G. Lojová, P. Kotlebová 1/S    1L + 2S     S   4        
 PdF.KAJL/B-ANGde005/22  Survey of English Literature - T. Karáth 1, 2/S    2LS     S   3   C      
 PdF.KAJL/B-ANGde006/22  Phonetics and Phonology of English Language - P. Bojo 2/W    2LS     S   3   C      
 PdF.KAJL/B-ANGde007/22  English Morphology II - G. Lojová, T. Hlava, K. Hankerová 2/W    1L + 2S     S   5        
 PdF.KAJL/B-ANGde008/22  English Syntax - G. Lojová, T. Hlava 2, 3/S    1L + 2S     S   5   C      
 PdF.KAJL/B-ANGde009/22  Rudiments of English Language Didactics - M. Šipošová 2, 3/S    2LS     S   3   C      
 PdF.KAJL/B-ANGde010/22  Methodology of Writing Professional Texts in English - P. Bojo 3/W    2S     S   2        
 PdF.KAJL/B-ANGde011/22  English Word-formation - P. Bojo 2/S    2LS     S   3   C      
 PdF.KAJL/B-ANGde012/22  Survey of American Literature - D. Židová 3/W    2LS     S   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde013/22  Language in Use – B2-C1 - S. Wilbur 2/S    2S     H   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde014/22  Learner-centred Approach to English Language Teaching - G. Lojová 2, 3/W    2LS     S   3   C      
 
Compulsory elective courses

Block: programy PS (bez PG) min. 15 credits
Študenti a študentky uč. psychológie si nezapisujú povinne voliteľné predmety Sociálna psychológia pre učiteľov a Sociálno-psychologický výcvik pre učiteľov. Kredity za príslušné predmety sa presúvajú do komponentu predmetovej aprobácie.
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KPg/B-VUZde012/22  Digital technologies 2 - J. Záhorec 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde012/22  Digital technologies 2 - J. Záhorec 1, 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde014/22  History of philosophy 1 - M. Bizoň, S. Drozdová 1, 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde014/22  History of philosophy 1 - M. Bizoň, S. Drozdová 1, 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde016/22  Ethics and professional ethics - S. Drozdová 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde016/22  Ethics and professional ethics - S. Drozdová 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde018/22  Gender aspects of education - K. Minarovičová, V. Valkovičová 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde018/22  Gender aspects of education - K. Minarovičová, V. Valkovičová 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde022/22  History of education - J. Strakoš, M. Kamenický 1, 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde022/22  History of education - J. Strakoš, M. Kamenický 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde024/22  Family education - M. Potočárová, V. Zemančíková 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde024/22  Family education - M. Potočárová, V. Zemančíková 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde027/22  Abuse prevention - Š. Ferková 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde027/22  Abuse prevention - Š. Ferková 1, 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde028/22  Pedagogy of individuals with special educational needs - V. Zemančíková 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde028/22  Pedagogy of individuals with special educational needs - V. Zemančíková 1, 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde029/22  Basics of the first aid - M. Fuchsová 1, 2, 3/W    2P     H   2       !  
 PdF.KPg/B-VUZde029/22  Basics of the first aid - M. Fuchsová 1, 2, 3/S    2P     H   2       !  
 PdF.KPg/B-VUZde030/22  Environmetal education - M. Fuchsová 1, 2, 3/W    2L     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde030/22  Environmetal education - M. Fuchsová 1, 2, 3/S    2L     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde031/22  Child biological development and school hygiene - M. Fuchsová 1, 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde031/22  Child biological development and school hygiene - M. Fuchsová 1, 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde032/22  Medial education - S. Drozdová, B. Malík 1, 2, 3/W    2LS     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde032/22  Medial education - S. Drozdová, B. Malík 1, 2, 3/S    2LS     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde033/22  Multicultural education - L. Hlavatá 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde033/22  Multicultural education - L. Hlavatá 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde034/22  Rhetoric and communication - B. Jaslovská, E. Labudová 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde034/22  Rhetoric and communication - B. Jaslovská, E. Labudová 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde035/22  Developing critical thinking - B. Jaslovská, O. Hronec 1, 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde035/22  Developing critical thinking - B. Jaslovská, O. Hronec 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde036/22  School management - A. Poliaková 2, 3/W    2LS     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde036/22  School management - A. Poliaková 2, 3/S    2LS     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde037/22  Educational counselling - V. Zemančíková 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde037/22  Educational counselling - V. Zemančíková 1, 2, 3/S    2S     H   3        

Block: skupina A min. 10 credits
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KPsPp/B-PSYde016/22  Introduction to the studying of psychology - M. Glasová 1/W    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde017/22  Philosophy of education - S. Drozdová 1/W    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde018/22  Training of communication competences - A. Hamranová 1/W    2P     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde019/22  Philosophical conceptions of man - B. Malík 1/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde020/22  Basics of sociology - K. Minarovičová 1/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde021/22  Ethical Propaedeutics - M. Bizoň 2/W    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde022/22  Intercultural psychology - PdF.KPsPp 2/W    2S     H   2       !  

Block: skupina B min. 12 credits
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KPsPp/B-PSYde023/22  Therapeutic Pedagogy for the Helping Professions - T. Lelovič 1/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde024/22  Psychology of individuals with intellectual disability - A. Hamranová 2/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde025/22  Psychology of individuals with visual impairment - M. Lemešová 2/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde026/22  Basics of speech therapy - E. Číčelová 2/W    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde027/22  Psychology of individuals with hearing impairment - M. Groma 2/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde028/22  Psychology of individuals with physical disability and chronic illness - M. Glasová 2/S    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde029/22  Basics of psychiatry - M. Glasová 3/W    2S     H   2        
 PdF.KPsPp/B-PSYde030/22  Social pathology - PdF.KPsPp 3/W    2S     H   2       !  

Block: skupiny A-E min. 12 credits
Z povinne voliteľných predmetov (skupiny A-E) si študent vyberá podľa vlastného uváženia a usmernení tak, aby dosiahol spolu minimálne 12 kreditov.
SKUPINA A (lingvistika) = B-ANGde015-018 a 031;
SKUPINA B (literatúra) = B-ANGde022, 032-033;
SKUPINA C (didaktika) = B-ANGde023-024 a 034;
SKUPINA D (kultúra a história) = B-ANGde027, 035-036;
SKUPINA E (praktický jazyk) = B-ANGde028-030 a 037;
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KAJL/B-ANGde015/22  An Overview of the Development of the English Language - PdF.KAJL 2, 3/W    1S     H   2       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde015/22  An Overview of the Development of the English Language - PdF.KAJL 2/S    1S     H   2       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde016/22  English Phraseology - P. Bojo 2/S    2S     H   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde017/22  Discourse Analysis - PdF.KAJL 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde018/22  Grammatical Analysis of the Text - P. Kotlebová 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde031/22  Developing Phonetic and Phonological Skills - PdF.KAJL 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde022/22  Anglo-American Short Story - D. Židová 2/S    2S     H   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde032/22  Chapters from British and American Literature - D. Židová 1, 2/S    2S     H   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde033/22  Literature and Popular Culture - PdF.KAJL 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde023/22  Selected Chapters from English Language Didactics - PdF.KAJL 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde023/22  Selected Chapters from English Language Didactics - PdF.KAJL 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde024/22  ICT in Language Education - PdF.KAJL 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde034/22  Analysis and Development of Teaching Materials - E. Smetanová 3/S    2S     H   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde027/22  Intercultural Communication - PdF.KAJL 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde035/22  The Culture of Anglophone Countries - PdF.KAJL 1, 2/S    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde035/22  The Culture of Anglophone Countries - PdF.KAJL 2/W    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde036/22  Anglophone Countries in Historical Contexts - PdF.KAJL 2/W    2S     H   3       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde028/22  Language in Use – Reading Comprehension - S. Wilbur 1/S    2S     H   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde029/22  Language in Use – Writing - S. Wilbur 1, 2/W    2S     H   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde030/22  Language in Use – Speaking - S. Wilbur 1, 2/W    2S     H   3        
 PdF.KAJL/B-ANGde037/22  Developing English Vocabulary - PdF.KAJL 2/W    2S     H   3       !  
 
Elective courses

Block: programy PS
Študenti uč. psychológie si z výberových predmetov nezapisujú Patopsychológia pre učiteľov. Kredity za príslušný predmet sa presúvajú do komponentu predmetovej aprobácie.
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KPg/B-VUZde013/22  Digital technologies 3 - J. Záhorec 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde013/22  Digital technologies 3 - J. Záhorec 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde015/15  History of philosophy 2 - S. Drozdová 1, 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde015/15  History of philosophy 2 - S. Drozdová 1, 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde017/15  Introduction to gender studies - V. Valkovičová 1, 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde017/15  Introduction to gender studies - V. Valkovičová 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde025/15  Constructivism in education - D. Kostrub 1, 2, 3/W    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde025/15  Constructivism in education - D. Kostrub 1, 2, 3/S    2S     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde026/22  Social skills of teachers training - M. Kuruc, V. Zemančíková, P. Ostradický, P. Rapošová 1, 2, 3/W    24sP     H   3       !  
 PdF.KPg/B-VUZde026/22  Social skills of teachers training - M. Kuruc, V. Zemančíková, P. Ostradický, P. Rapošová 1, 2, 3/S    24sP     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde038/22  Specialised foreign language - T. Palágyi, M. Medveczká, M. Malovecký, Z. Tóth 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde038/22  Specialised foreign language - T. Palágyi, M. Medveczká, M. Malovecký, Z. Tóth 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde039/23  Zvedavé učenie 1 - B. Jaslovská, M. Kuruc, P. Ostradický, D. Brezány 1, 2, 3/W    2S     H   3        
 PdF.KPg/B-VUZde040/23  Zvedavé učenie 2 - B. Jaslovská, M. Kuruc, P. Ostradický, D. Brezány 1, 2, 3/S    2S     H   3        
 PdF.KP/B-VUZde041/24  Študentská vedecká, odborná a umelecká činnosť 1 - PdF.KP 1, 2, 3/S        BZ   2        
 PdF.KP/B-VUZde042/24  Študentská vedecká, odborná a umelecká činnosť 2 - PdF.KP 2, 3/S        BZ   2        
 PdF.KP/B-VUZde043/24  COMENIUS – Practice in a Choir I. - M. Bažíková 1, 2/S    2S     H   2        
 PdF.KP/B-VUZde043/24  COMENIUS – Practice in a Choir I. - M. Bažíková 1, 2/W    2S     H   2        
 PdF.KP/B-VUZde044/24  COMENIUS – Practice in a Choir II. - M. Bažíková 2, 3/W    2S     H   2        
 PdF.KP/B-VUZde044/24  COMENIUS – Practice in a Choir II. - M. Bažíková 1, 2, 3/S    2S     H   2        

Poznámka k ŠVOUČ: študent si pri prvej účasti zapisuje predmet ŠVOUČ 1, predmet ŠVOUČ 2 si zapisuje len pri opakovanej účasti (keď už má ŠVOUČ1)

Block: platnosť od AR 22/23
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KPsPp/B-PSYde031/16  Basics of art therapy - PdF.KPsPp 1, 2, 3/W    2S     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde031/16  Basics of art therapy - PdF.KPsPp 1, 2, 3/S    2S     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde032/16  Basics of drama therapy - PdF.KPsPp 1, 2, 3/W    2S     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde032/16  Basics of drama therapy - PdF.KPsPp 1, 2, 3/S    2S     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde033/16  Basics of play therapy - PdF.KPsPp 1, 2, 3/W    2S     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde033/16  Basics of play therapy - PdF.KPsPp 1, 2, 3/S    2S     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde034/16  Basics of applied behaviour analysis - PdF.KPsPp 1, 2, 3/W    2S     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde034/16  Basics of applied behaviour analysis - PdF.KPsPp 1, 2, 3/S    2S     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde035/22  Social-psychological training II. - PdF.KPsPp 1, 2, 3/W    26sP     H   2       !  
 PdF.KPsPp/B-PSYde035/22  Social-psychological training II. - PdF.KPsPp 1, 2, 3/S    26sP     H   2       !  

Block: platnosť od AR 22/23
Subject code Subject title - Teacher Ac. year
/Semester
Range
and form
Con-
cluding
Credits Core
course
Current
 PdF.KAJL/B-ANGde051/22  English Grammar Practice - E. Smetanová   2S     H   2        
 PdF.KAJL/B-ANGde051/22  English Grammar Practice - E. Smetanová   2S     H   2        
 PdF.KAJL/B-ANGde052/22  Efficiency Strategies of University Studies - PdF.KAJL 1, 2/W    2S     H   2       !  
 PdF.KAJL/B-ANGde053/22  Language in Use - Conversation B2-C1 - PdF.KAJL   2S     H   2       !  
 

State exams
Compulsory courses

Block: ŠS min. 12 credits
Subject code Subject title Credits Current
 PdF.KPg/B-VUZšt011/15  Bachelor's thesis defence   OB   12        
 

Such a symbol can occur after the teaching range: d - days in a semester, h - hours in a week, r - hours in a year, s - hours in a semester, t - weeks in a semester
When none of these symbols are given, expected range of teaching is "hours in a week".
Form: P - practicals, IW - independent work, E - excursion, O - other, C - course, LP - laboratory practicals, p - practical, TS - training session, L - lecture, S - seminar, FW - fieldwork, X - practice, I - internship, LS - lecture + seminar, PL - practicals + lecture, PS - practicals + seminar
Current: ! - course will not be implemented in the given academic year; + - course will not be implemented, perhaps the next academic year; - - course is implemented for the last time