Blok -
platnosť od AR 16/17 - denné štúdium |
Min.
33
Kreditov
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KAJL/M-ANGde001/16
| Lexikológia anglického jazyka II | | 3 | 1P + 1S | S | 1 | Z |
| Pavlík |
PdF.KAJL/M-ANGde002/16
| Didaktika anglického jazyka II | | 3 | 2S | S | 1 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde003/16
| Anglická literatúra II | | 3 | 1P + 1S | S | 1 | L |
| Blight |
PdF.KAJL/M-ANGde004/16
| Didaktika anglického jazyka III | | 4 | 1P + 1S | S | 1 | L | PdF.KAJL/M-ANGde002/16
| Šipošová |
PdF.KAJL/M-ANGde005/16
| Psychologické aspekty učenia sa cudzích jazykov | | 4 | 1P + 2S | S | 1 | L |
| Lojová |
PdF.KAJL/M-ANGde006/16
| Kontrastívna lingvistika | ! | 3 | 1P + 1S | S | 2 | Z |
| Repka |
PdF.KAJL/M-ANGde007/16
| Americká literatúra II | | 3 | 1P + 1S | S | 2 | Z |
| Javorčíková |
PdF.KAJL/M-ANGde008/16
| Praktický jazyk - advanced II | | 4 | 3S | S | 2 | Z |
| |
Blok -
platnosť od AR 15/16 - denné štúdium |
Min.
26
Kreditov
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KHV/M-HU-de001/15
| Dejiny slovenskej hudby 20. a 21. storočia | | 4 | 2P | S | 1 | Z |
| Matej |
PdF.KHV/M-HU-de002/15
| Hudobno-pedagogický projekt – hra na hudobnom nástroji I | | 4 | 1P + 1S | H | 1 | Z |
| Bálešová |
PdF.KHV/M-HU-de003/15
| Hudobná analýza I | | 4 | 2P | S | 1 | L |
| Matej |
PdF.KHV/M-HU-de004/15
| Hudobno-pedagogický projekt - hra na hudobnom nástroji II | | 5 | 1P + 1S | H | 1 | L | PdF.KHV/M-HU-de002/15
| Boroš |
PdF.KHV/M-HU-de005/15
| Hudobná analýza II | | 4 | 2P | S | 2 | Z | PdF.KHV/M-HU-de003/15
| Matej |
PdF.KHV/M-HU-de006/15
| Hudobno-pedagogický projekt - hra na hudobnom nástroji III | | 5 | 1P + 1S | H | 2 | Z | PdF.KHV/M-HU-de004/15
| Boroš |
Blok -
Povinné predmety |
Min.
27
Kreditov
|
platí už len pre študentov so začiatkom štúdia do AR 2015/16
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KAJL/M-ANGka-04/09
| Literatúra 20.storočia | | 5 | 3P | S | 2 | Z |
| Panák Husárová |
PdF.KAJL/M-ANGka-07/09
| Praktický jazyk - Advanced II. | | 4 | 3S | S | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-01/09
| Lexikológia anglického jazyka II. | | 3 | 2P | S | | Z |
| Pavlík |
PdF.KAJL/M-ANGka-02/09
| Lingvistická charakteristika súčasného anglického jazyka | | 3 | 2P | S | | Z |
| Repka |
PdF.KAJL/M-ANGka-03/09
| Literárny realizmus a moderna | | 3 | 2P | S | | Z |
| Blight |
PdF.KAJL/M-ANGka-05/09
| Didaktika jazykov | | 4 | 3P | S | | Z |
| Šipošová |
PdF.KAJL/M-ANGka-06/09
| Psychologické aspekty učenia sa cudzích jazykov | | 5 | 3P | S | | Z |
| Lojová |
PdF.KAJL/M-ANGka-01/09
| Lexikológia anglického jazyka II. | | 3 | 2P | S | | L |
| Pavlík |
PdF.KAJL/M-ANGka-02/09
| Lingvistická charakteristika súčasného anglického jazyka | | 3 | 2P | S | | L |
| Repka |
PdF.KAJL/M-ANGka-03/09
| Literárny realizmus a moderna | | 3 | 2P | S | | L |
| Blight |
PdF.KAJL/M-ANGka-04/09
| Literatúra 20.storočia | ! | 5 | 3P | S | | L |
| Panák Husárová |
PdF.KAJL/M-ANGka-05/09
| Didaktika jazykov | | 4 | 3P | S | | L |
| Šipošová |
PdF.KAJL/M-ANGka-06/09
| Psychologické aspekty učenia sa cudzích jazykov | | 5 | 3P | S | | L |
| Lojová |
PdF.KAJL/M-ANGka-07/09
| Praktický jazyk - Advanced II. | | 4 | 3S | S | | L |
| |
Blok -
platnosť od AR 15/16 - denná forma - komponent ZÁKLAD UČITEĽSTVA |
Min.
18
Kreditov
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KPg/M-VUZde001/15
| Pedagogická diagnostika | | 2 | 2PS | S | 1, 2 | Z |
| Kuruc |
PdF.KPg/M-VUZde002/15
| Metodológia pedagogického výskumu | | 2 | 2PS | S | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde003/15
| Filozofická antropológia a axiológia | | 2 | 2P | H | 1, 2 | Z |
| Malík |
PdF.KPg/M-VUZde001/15
| Pedagogická diagnostika | | 2 | 2PS | S | 1, 2 | L |
| Kuruc |
PdF.KPg/M-VUZde002/15
| Metodológia pedagogického výskumu | | 2 | 2PS | S | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde003/15
| Filozofická antropológia a axiológia | | 2 | 2P | H | 1, 2 | L |
| Malík |
PdF.KPg/M-VUZde005/15
| Pedagogická prax 2 (A) | | 2 | 2tX | H | 1 | L |
| Faithová, Strakoš |
PdF.KPg/M-VUZde006/15
| Pedagogická prax 2 (B) | | 2 | 2tX | H | 1 | L |
| Faithová, Strakoš |
PdF.KPg/M-VUZde004/15
| Seminár k diplomovej práci | | 2 | 2S | H | 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde007/15
| Pedagogická prax 3 (A) | | 3 | 3tX | H | 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde008/15
| Pedagogická prax 3 (B) | | 3 | 3tX | H | 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde004/15
| Seminár k diplomovej práci | | 2 | 2S | H | 2 | L |
| |
označenie A pri praxiach platí pre jednu odborovú špecializáciu v kombinácii, označenie B pre druhú (podľa skratky študijného programu)
|
|
Blok -
platnosť od AR 16/17 - denné štúdium |
Min.
9
Kreditov
|
Z povinne voliteľných predmetov (skupiny A-E) si študent vyberá podľa vlastného uváženia a usmernení tak, aby dosiahol minimálne 9 kreditov.
SKUPINA A (lingvistika) = M-ANGde011-014;
SKUPINA B (literatúra) = M-ANGde015-017;
SKUPINA C (didaktika) = M-ANGde018-021;
SKUPINA D (reálie) = M-ANGde022-025;
SKUPINA E = M-ANGde026-027;
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KAJL/M-ANGde022/16
| Reálie anglofónnych krajín (okrem Veľkej Británie a USA) | ! | 2 | 2S | H | 1 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde015/16
| Práca s literárnym textom | ! | 2 | 2S | H | 1 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde024/16
| Mediálna kultúra | ! | 2 | 2S | H | 1 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde023/16
| Interkultúrny prístup v jazykovom vzdelávaní | ! | 2 | 2S | H | 1 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde011/16
| Sémantika | ! | 2 | 2S | H | 1 | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde012/16
| Sociolingvistika | | 2 | 2S | H | 1 | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde016/16
| Súčasná anglofónna literatúra | | 3 | 2S | H | 1 | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde017/16
| Anglicky písaná literatúra minorít | ! | 2 | 2S | H | 1 | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde018/16
| Didaktika anglického jazyka pre mladší školský vek | | 3 | 2S | H | 1 | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde013/16
| Lingvistická analýza textu I | ! | 3 | 2S | H | 2 | Z | PdF.KAJL/M-ANGde001/16
| |
PdF.KAJL/M-ANGde020/16
| Vybrané kapitoly z didaktiky anglického jazyka II | ! | 2 | 2S | H | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde019/16
| Teórie učenia sa cudzích jazykov | | 2 | 2S | H | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde025/16
| Súčasná americká a britská kultúra | ! | 2 | 2S | H | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde026/16
| Praktický jazyk - prezentačné zručnosti | ! | 2 | 2S | H | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde014/16
| Lingvistická analýza textu II | ! | 3 | 2S | H | 2 | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde021/16
| Didaktika anglického jazyka pre dospelých | ! | 2 | 2S | H | 2 | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGde027/16
| Príprava na test CA | | 3 | 2S | H | 2 | L |
| |
Blok -
platnosť od AR 15/16 - denné štúdium |
Min.
10
Kreditov
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KHV/M-HU-de009/15
| Hudobná psychológia | ! | 2 | 2P | H | 1 | Z |
| |
PdF.KHV/M-HU-de010/15
| Úvod do hudobnej analýzy | | 2 | 2P | S | 1 | Z |
| Matej |
PdF.KHV/M-HU-de011/15
| Hra v ansámbli I | | 2 | 1C + 1S | H | 1 | Z |
| |
PdF.KHV/M-HU-de012/15
| Zborový spev a dirigovanie I | | 2 | 2CS | H | 1 | Z |
| |
PdF.KHV/M-HU-de013/15
| Hudobné softvéry | | 2 | 2CS | H | 1 | Z |
| |
PdF.KHV/M-HU-de014/15
| Hudobná estetika | | 2 | 2P | S | 1 | L |
| Šuba |
PdF.KHV/M-HU-de015/15
| Vybrané kapitoly z dejín hudby I | | 2 | 2P | H | 1 | L |
| Matej |
PdF.KHV/M-HU-de016/15
| Zborový spev a dirigovanie II | | 2 | 2CS | H | 1 | L | PdF.KHV/M-HU-de012/15
| |
PdF.KHV/M-HU-de017/15
| Multimédia | | 2 | 2S | H | 1 | L |
| |
PdF.KHV/M-HU-de018/15
| Hra v ansámbli II | | 2 | 1C + 1S | H | 1 | L | PdF.KHV/M-HU-de011/15
| |
PdF.KHV/M-HU-de019/15
| Seminár k hudobnej analýze I | | 2 | 2S | H | 1 | L |
| |
PdF.KHV/M-HU-de021/15
| Vybrané kapitoly z dejín hudby II | | 2 | 2P | H | 2 | Z |
| Matej |
PdF.KHV/M-HU-de022/15
| Zborový spev a dirigovanie III | ! | 2 | 2CS | H | 2 | Z | PdF.KHV/M-HU-de016/15
| |
PdF.KHV/M-HU-de023/15
| Hra v ansámbli III | | 2 | 1C + 1S | H | 2 | Z | PdF.KHV/M-HU-de018/15
| |
PdF.KHV/M-HU-de024/15
| Seminár k hudobnej analýze II | | 2 | 2S | H | 2 | Z | PdF.KHV/M-HU-de019/15
| |
Blok -
Skupina B (literatúra) |
platí už len pre študentov so začiatkom štúdia do AR 2015/16
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KAJL/M-ANGka-17/09
| Postmoderný anglo-americký román | ! | 3 | 2S | S | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-14/09
| Práca s literárnym textom | | 4 | 3S | H | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-15/09
| Súčasná anglicky písaná literatúra | ! | 3 | 2S | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-16/09
| Anglicky písaná literatúra minorít | ! | 3 | 2S | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-14/09
| Práca s literárnym textom | ! | 4 | 3S | H | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-15/09
| Súčasná anglicky písaná literatúra | | 3 | 2S | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-16/09
| Anglicky písaná literatúra minorít | ! | 3 | 2S | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-17/09
| Postmoderný anglo-americký román | ! | 3 | 2S | S | | L |
| |
Blok -
Skupina A (lingvistika) |
získať min. 15kreditov z povinne voliteľných a výberových predmetov komponentu ANGLICKÝ JAZYK; platí už len pre študentov so začiatkom štúdia do AR 2015/16
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KAJL/M-ANGka-12/09
| Vybrané kapitoly z lingvistiky | | 3 | 2S | H | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-13/09
| Sociolingvistika | ! | 3 | 2S | H | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-08/09
| Frazeológia anglického jazyka | ! | 3 | 2S | H | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-09/09
| Sémantika | ! | 3 | 2S | H | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-10/09
| Pragmalingvistika | ! | 3 | 2S | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-11/09
| Analýzy diskurzu | ! | 2 | 1S | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-08/09
| Frazeológia anglického jazyka | | 3 | 2S | H | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-09/09
| Sémantika | ! | 3 | 2S | H | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-10/09
| Pragmalingvistika | | 3 | 2S | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-11/09
| Analýzy diskurzu | ! | 2 | 1S | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-12/09
| Vybrané kapitoly z lingvistiky | ! | 3 | 2S | H | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-13/09
| Sociolingvistika | | 3 | 2S | H | | L |
| |
Blok -
Skupina C (didaktika) |
platí už len pre študentov so začiatkom štúdia do AR 2015/16
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KAJL/M-ANGka-21/09
| E-learning v jazykovom vzdelávaní | ! | 2 | 2CS | S | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-18/09
| Teórie učenia sa cudzích jazykov | ! | 4 | 3S | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-19/09
| Didaktika anglického jazyka pre dospelých | ! | 3 | 2PS | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-20/09
| Inovatívne metódy vyučovania | | 3 | 2S | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-22/09
| Vybrané kapitoly z didaktiky anglického jazyka | ! | 4 | 3S | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-18/09
| Teórie učenia sa cudzích jazykov | ! | 4 | 3S | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-19/09
| Didaktika anglického jazyka pre dospelých | ! | 3 | 2PS | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-20/09
| Inovatívne metódy vyučovania | ! | 3 | 2S | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-21/09
| E-learning v jazykovom vzdelávaní | ! | 2 | 2CS | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-22/09
| Vybrané kapitoly z didaktiky anglického jazyka | ! | 4 | 3S | S | | L |
| |
Blok -
Skupina D (reálie) |
platí už len pre študentov so začiatkom štúdia do AR 2015/16
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KAJL/M-ANGka-27/09
| Interkulturálny prístup vo výučbe | ! | 3 | 2S | H | 2 | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-23/09
| Dejiny Veľkej Británie | ! | 4 | 2S | H | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-24/09
| Dejiny USA | ! | 3 | 2S | H | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-25/09
| Reálie anglicky hovoriacich krajín (okrem VB a USA) | ! | 3 | 2S | H | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-26/09
| Súčasná britská kultúra | ! | 3 | 2S | H | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-23/09
| Dejiny Veľkej Británie | | 4 | 2S | H | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-24/09
| Dejiny USA | ! | 3 | 2S | H | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-25/09
| Reálie anglicky hovoriacich krajín (okrem VB a USA) | ! | 3 | 2S | H | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-26/09
| Súčasná britská kultúra | | 3 | 2S | H | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-27/09
| Interkulturálny prístup vo výučbe | ! | 3 | 2S | H | | L |
| |
Blok -
Skupina E |
platí už len pre študentov so začiatkom štúdia do AR 2015/16
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KAJL/M-ANGka-30/09
| Praktický jazyk - prezentačné zručnosti | ! | 3 | 2C | H | 2 | Z |
| Bojo |
PdF.KAJL/M-ANGka-28/09
| Praktický jazyk - integrovaný I. | | 3 | 2C | S | | Z |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-29/09
| Praktický jazyk - integrovaný II. | ! | 3 | 2C | S | | Z |
| Blight |
PdF.KAJL/M-ANGka-28/09
| Praktický jazyk - integrovaný I. | ! | 3 | 2C | S | | L |
| |
PdF.KAJL/M-ANGka-29/09
| Praktický jazyk - integrovaný II. | ! | 3 | 2C | S | | L |
| Blight |
PdF.KAJL/M-ANGka-30/09
| Praktický jazyk - prezentačné zručnosti | ! | 3 | 2C | H | | L |
| Bojo |
Blok -
platnosť od AR 15/16 - denná forma - komponent ZÁKLAD UČITEĽSTVA |
Min.
4
Kredity
|
Študent si vyberá povinne voliteľné predmety v rozsahu minimálne 4 kredity z ponuky fakulty, na ktorej študuje jednotlivé špecializácie, alebo z ponuky ktorejkoľvek fakulty Univerzity Komenského, ktorá realizuje učiteľské študijné programy.
Z ponuky povinne voliteľných predmetov si študent musí zapísať najmenej jeden kurz s psychologickým zameraním.
Predmety M-VUZde010 až 015 majú pedagogické zameranie;
Predmet M-VUZde016 má kultúrne zameranie;
Predmety M-VUZde017 až 020 majú psychologické zameranie;
|
Skratka | Názov | Akt. | Kredit | Rozsah | Ukonč. | Roč. | Sem. | Podmieňujúce | Vyučujúci |
PdF.KPg/M-VUZde010/15
| Pedeutológia | ! | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde011/15
| Andragogika | ! | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| Vážanský |
PdF.KPg/M-VUZde012/15
| Tréning sociálnych zručností učiteľov 2 | | 2 | 24sC | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde013/15
| Aktivizujúce edukačné metódy | | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde014/15
| Integratívna/inkluzívna pedagogika | | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde015/15
| Tvorba a hodnotenie učebníc | ! | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde016/15
| Religionistika | | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde017/15
| Sociálno-psychologický výcvik pre učiteľov 2 | ! | 2 | 24sS | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde018/15
| Psychologická analýza školských výchovných situácií | | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde019/15
| Poruchy detského vývinu | ! | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde020/15
| Poruchy učenia a správania | ! | 2 | 2S | H | 1, 2 | Z |
| |
PdF.KPg/M-VUZde010/15
| Pedeutológia | ! | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde011/15
| Andragogika | | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| Vážanský |
PdF.KPg/M-VUZde012/15
| Tréning sociálnych zručností učiteľov 2 | | 2 | 24sC | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde013/15
| Aktivizujúce edukačné metódy | | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde014/15
| Integratívna/inkluzívna pedagogika | | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde015/15
| Tvorba a hodnotenie učebníc | ! | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde016/15
| Religionistika | | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde017/15
| Sociálno-psychologický výcvik pre učiteľov 2 | | 2 | 24sS | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde018/15
| Psychologická analýza školských výchovných situácií | | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde019/15
| Poruchy detského vývinu | ! | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| |
PdF.KPg/M-VUZde020/15
| Poruchy učenia a správania | | 2 | 2S | H | 1, 2 | L |
| |
|